A nagyobb kerek meret az auton hogyan befolyasolja a fogyasztast es menet teljesitmenyt?
Legegyszerűbben ezt úgy tudom neked leírni, hogy te is könnyebben hajtasz egy felnőtt kerékpárt, mint egy kisebb kerékkel rendelkező kemping biciklit.
Itt egyébként le van írva a gördülési ellenállás levezetése. [link]
Ez persze csak görgőkre van levezetve, gumiabroncsnál nem teljesen így működik, de közelítésnek jó.
Azonban ha nagyobb méretet raksz a kocsira, figyelni kell, hogy peresebb legyen a gumi, mert ha az összátmérő nagyobb, mint a gyári érték, akkor a km óra fog fals értéket mutatni.
Fogyasztást csökkenteni a gumiabroncs szélességének csökkentésével is lehet elérni. Egy 145/80-as "virsligummival" a kocsi kevesebbet eszik, mint pl egy 175/70-essel. Ennek az magyarázata, hogy keskenyebb guminál kisebb az érintkezési felület a gumi és az aszfalt között, ergo kisebb az ellenállás is.
köszönöm a válaszokat
Kedves utolsó válaszoló, pont ez érdekelne, hogy mit jelent pontosan az a lomhaság. A szituáció amúgy az hogy én úgy vettem autót amin egy picivel nagyobb a kerék (3,5%) ez pontosan egy peres mérettel nagyobb mint kéne. de a számszerűség kedviért 195/60 R15 helyett van 205/50 R17 és /45 lenne a helyes. amúgy nem ér bele semmibe se kanyarokba. Nemrég olvastam a totalcaron egy cikket keskeny gumikról, ott irták mellékesen, h a nagyobb átmérő miatt csökken a fogyasztás. ez az ami fura nekem. mert ha pl ha egy elindulást veszek példának. szerintem a motornak sokkal nagyobb erőt kell kifejtenie ahhoz hogy ugy induljak mint a kisebb kerékkel (legalábbis én igy gondolom) És valószinű erre mondta az utolsó válaszoló ,hogy lomhább lesz, tehát nem gyorsul úgy.. Amúgy nálam nem is szempont, h nem gyorsul nem szeretek kaparo kerekekkel indulni :) viszont egészen a cikk elolvasásáig én abba a tudatban voltam, hogy nekem egyértelműen nagyobb valamivel a fogyasztásom mint kéne a szélesebb és nagyobb kerék miatt. De akkor most elgondolkodtam, hogy hogy is van ez.. gondolom még valamennyire a végsebességbe is számíthat pozitiv irányba (ha a motor bírja) a gyorsulás rovására.
Fogalmazhatok úgy egy indulás kapcsán hogy:
- hasonlo fogyasztás mellett rosszabbul gyorsul az autó?
és konstans sebesség mellett (pl folyamatos 120kmph) hogy: valamivel kisebb erőt kell kifejtenie a motornak és azonos sebességhez kevesebb motorfordulat szükséges. ezzel benzint sporolnék meg?
előre is köszi a felvilágosításokat :)
Köszönöm.
Mit értesz a futómű geometriája kapcsán?
milyen negativ hatásokkal kellhet emiatt számolnom?
nincs viszonyítási alapom
csak így használtam eddig a verdát :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!