Középmotoros autóknak hol van a motorja?
Létezik ún. orrközépmotor és farközépmotor. Az orrközépmotor egyszerűbb: a motor rendesen elöl van, csak jól hátratolva, az első tengely mögött van az egész. A farközépmotor meg az ülések és a hátsó tengely között van. Nem véletlen, hogy a középmotoros autók általában 2 vagy 2+2 ülésesek, a hátsó üléssornak nem nagyon jut bennük hely.
Félreértések elkerülése végett: a VW Bogár és a régi Škodák nem középmotorosak. Igen, ott is az ülések mögött van a motor, de ezeknél a motor a hátsó tengely mögött helyezkedik el, míg középmotorosoknál a hátsó tengely előtt van a motor.
Az ülés alatt meg nem nagyon fér el a motor. Az csak a "buldogfülkés" teherautóknál fordul elő, ott is inkább a két ülés közt van az erőforrás. De a padlószintjük még így is jókora.
Amúgy a legtöbb középmotoros luxus/sportkocsiban nyilván a körülményekhez képest azért van rendes szigetelés meg a motort is úgy rögzítik, hogy ha kell, lehessen kultúráltan, relative csendesen közlekedni.
Régebbi Ferrarikban (más gyártóknál is gondolom) viszont volt olyan, hogy gyk a motor minden fordulatát érezted a hátadon, annyira közvetlen volt a fizikai kapcsolat az ülés és a mögötte ordító motorblokk között. Iszonyat fárasztó lehetett, viszont az adrenalint termelhette elég rendesen a vezetőben :)
Azért nem csak menő sportkocsik, hanem irgalmatlanul rossz f*stalicskák is készültek középmotorral:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!