Hogyan vezessek "dinamikusan"?
Nem gyorshajtásra, csikorgó kerekekre gondolok. A sebességkorlát betartásával, normális vezetéssel akarok vezetni. Pl. az jó érzés, amikor lámpától tempósan, nyomatékosan tudsz elindulni, valamint, hogy pl. 50 km/h mellett is azt érezzem, hogy erő van az autóban. BMW 7 E38
Hogy csináljam? Amúgy most lesz meg a jogsim, az autó már megvan. Nagyon sokat vezettem már, szóval "tapasztalt" vagyok.:)
Èn arànylag sporlósan, arànylag szabàlyosan vezetek dinamikusan. Megpróbàlom elöre szàmolni. Pl làmpànàl nem tolom a vonalig majd fèk, hanem idejèben elveszem a gàzt ès ha jól szàmolok, akkor lendületböl elmegyek a màsik mellett. A sebessèghatàrokra mindenhol ràteszek +10et, eddig soha nem kaptam miatta büntetèst. Elözèsnèl nem megyek a màsik nyakàra, majd vissza vàltàs ès padló, hanem szèpen 5be akkor kezdem el nyomni, hogy mire utolèrem a màsikat, addigra eljön a szembejövö ès lehet lendületböl elözni.
Több sàv esetèn (bp föùtvonalai) nem az elöttem gurulót nèzem, hanem elöre forgalomtól függöen. Ìgy sokszor làtom hogy elöttem a 4. le akar kanyarodni, olyankor megyek àt a màsik sàvba ès nem kell lassìtani..
A dinamikus vezetésnek az a nyitja, hogy átlátod a forgalmat. Nem nyomod neki a padlót a piros lámpáig, ahol aztán akkorát kell fékezned, hogy kiesik a szélvédő...
Fel kell mérni a forgalmat és az utat, úgy érj oda a piroshoz, hogy az pont akkor váltson zöldre, akkor viszont ne úgy indulj el, mint a nagyanyám a járókelettel, hanem lendületből hajrá.
A dinamikus vezetésből nem következik, hogy gyorshajt az ember.
Én úgy foglalnám össze, hogy a lehető legkevesebbet kell fékezni, viszont kigyorsításnál nem gyök2-vel kell elérni a kívánt sebességet, hanem lendülettel. Mikor meg elérted a kívánt sebességet felváltasz és annyi.
Ez majd egy olyan 50-70e levezetett km után menni is fog :) Addig meg gyakorolgass és csak ésszel. Jegyezd meg: A nagy autó nem jelenti azt, hogy ész nélkül kell vezetni!
#2: Amiket írtál, az inkább a jó fogyasztás pár alapelve... Néha összefér a dinamizmussal, de ha az ember tényleg kerüli a féket, s szabadon gurul helyette, az kicsit sem dinamikus :) Az igen, amikor a lendületet nem akarjuk elveszteni és bevesszük a kanyart rendesen ;)
Lámpától tempósan elindulni valóban jó :) Újabb pont, amikor a dinamizmus és a jó fogyasztás találkozik. Ilyenkor rendesen terhelve van a motor s ilyenkor hatékonyabb.
Jókat írtak a többiek, ami egyben biztonságosabbá is teszi a közlekedést: előre kell nézni, így meg tudunk spórolni pár hirtelen fékezést, adott esetben időben tudunk előzni, ésatöbbi... Tapasztalataim szerint az is igen jó, ha nincs előttünk senki, hihetetlenül logikátlan dolgokat képesek csinálni egyesek s egyszerűen van olyan, hogy nincs más, csak a fék. Bár azt úgysem lehet kivédeni, hogy néha ne kelljen erősebbet fékezni, de csökkenteni lehet ennek esélyét.
Mi az, hogy dinamikus vezetés? Én nem tudom pontosan, de úgy néz ki, másoknak is különböző fogalmai vannak róla. Egyesek a maximális gyorsítás/satufék kombóról gondolják ezt, amit nem tudok helyeselni.
Nekem a lendületes, valamelyest tapasztalt vezetést jelenti, amikor az ember gyorsan, de biztonságosan kihasználja az adódó lehetőséget pl. előzéskor, s lendületesen beveszi a kanyarokat, nem pedig hülyegyerek módjára gyorsulgat rövid egyenesekben, hogy aztán elfékezze a lendületét egy szimpla kis kanyar előtt, mert az már sok neki... Mély nyomokat hagytak bennem az utóbbiak...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!