Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért égnek el a drága sportko...

Miért égnek el a drága sportkocsik?

Figyelt kérdés
Több külföldi s hazai oldalon arról olvastam, sorra égnek le az új Ferrarik, Lamborghinik. Értem, hogy nagy hő termelődik, de 100-as tempóknál azért mégse olyan eget rengető e ismérv. Valami vizsgálat során lehet látni az erre utaló nyomokat? Gondolok itt arra, hogy a későbbi problémát megfékezni... vagy teljesen hirtelen jön ez az ismeretlen lángolás?

2013. ápr. 20. 19:24
 1/10 anonim ***** válasza:

"Értem, hogy nagy hő termelődik, de 100-as tempóknál azért mégse olyan eget rengető"


Csakhogy az újgazdag kínai/orosz/arab/amerikai üzletember nem 100-as tempónál használja az autót, hanem fejlődő országa nagyvárosaiban kialakuló dugóban szívózik. Ott járatja a motort és araszol előre 5-10 km/h-ás tempóban, a hőmérséklet megy felfele és elcseppen/kifreccsen valami a csúcstechnikából és egy könnyű, de jól éghető anyag (általában magnézium vagy hasonló) úgy lángra kap, hogy ég vele az egész autó. Ilyenkor hiába vízhűtéses a motorblokk, ha egy GT3/4 vagy akármilyen sportváltozatban, szuperautóban ülsz, ami arra van kihegyezve, hogy a lehető legjobb köridőt fussa, és nem arra, hogy a napon aszalódjon, mint státusszimbólum.

2013. ápr. 20. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Csak tippelni tudok:

1) A túlzott hengerűrtartalom miatt hatalmas hőmérséklet keletkezik, amit a 100-as tempó egyszerűen képtelen lehűteni. Ez lehet akár azért is, mert közép / farmotoros a gép. A levegő áramlását nem tartom valószínűnek, hogy "városi" körülmények között tesztelték volna! Nem arra lettek tervezve.

2) Prototípus, ezért nem volt megoldva a hűtés.

Régebben Audi R8-asokról is voltak igen megdöbbentő képek "a pálya" szélén, majdan kiderült, hogy tesztautó volt, nem sorozatgyártott.

2013. ápr. 20. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Én is arra gondoltam így első körben a diffúzoron csak nagy tempónál tud áramlani a kellő mennyiségű levegő a hűtés érdekében. Fene tudja, nagy benzines S mercikről nem hallottam még ilyet. Egyik ismerősömnek S500 van, w220-as. Elég sokat használja a belvárosban, szokta mondani állandóan szopás van vele, mert eszi lámpánál a benyát rendesen (20 l)...
2013. ápr. 20. 20:21
 4/10 A kérdező kommentje:

egyszer olvadt meg egy kicsit neki a kábelköteg szigetelés a nagy hőtől, de más baja nem volt még...

igazat megvallva ezeket a nagy sportkocsikat, hiába, hogy tetszenek nekem is a gyorsuláson kívül elég alkalmatlanok más területen. városban kényelmetlen, mert nagyon lent van az alja, akkor nem tudsz normálisan parkolni. múltkor néztem egy videót, szép nagy helyre alig tudott betolatni a csávó egy aventadorral... nagy batár lincoln mark iv-el lényegesen könnyebb. :D

2013. ápr. 20. 20:24
 5/10 anonim ***** válasza:
Az S Merciből nem spórolnak ki anyagot súlycsökkentés címen, sőt, ott nem számít, hogy 1000 vagy 2000 kilót fog nyomni az autó, ha lejön a futószalagról, ezért gyúlékoy (de könnyű) anyagok szóba sem jöhetnek. Minden rendesen le van szigetelve és úgy tudom a hűtő sem kis méretű az amúgy nem feltétlen nürburgringi száguldozásokra hangolt motornak. Valamit valamiért - gyúlékonyságot 600 lóért vagy biztonságot a súlyért.
2013. ápr. 20. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Utolsó helyesen beszélsz, fele annyiba kerülő német autóknál nem engedik meg ezeket a dolgokat. Most néztem 6.3 AMG 0-100-ra 4.5 alatt gyorsul, még ez a tempó is baromi gyors, főleg egy 2tonnás géppel. :D

Mondjuk hülyeség összehasonlítani a két szegmenst, mert nem egy, de hát mégis nevetséges ilyen téren...

150k egy olajcsere egy régebbi Ferrariba, mostaniba meg 200k felett van... :D vicc az egész...

2013. ápr. 20. 20:45
 7/10 anonim ***** válasza:
A Mercedesekhez nem igazán értek.. De azok nem orrmotorral rakódtak össze? Mert az orrmotoros gépeknek mérföldekkel jobb a hűtésük, ez köztudott.
2013. ápr. 20. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
összes merci orrmotoros, nem tudok róla, hogy lenne közép vagy farmotoros a buszok kivételével...
2013. ápr. 20. 21:21
 9/10 anonim ***** válasza:
Akkor meg is van a válasz. :)
2013. ápr. 20. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Városi tempónál gyakorlatilag nem sok különbség van a beszívott hűtőlevegő mennyiségében egy orr- és farmotoros autó közöztt, meg ugye papíron a sportautónak is tudnia kéne magát szabályozni vízzel (papíron...). Mielőtt egy típus gyárthatóvá vállik, elég komoly biztonsági követelményeknek kell megfelelnie, nyílván alapelvárás, hogy max. fordulaton álló helyzetben se gyúljon ki. Másrészt ha egy Ferkában, Lambóban vagy Porschéban kap valami lángra, esélyes, hogy ég az egész autó, akár 10-el, akár 300-al mégy. A legutóbbi 458-as szériában ha jól tudom pont a kipufogó fölött volt valami lobbanékony ragasztóanyag, ez okozta sok autó vesztét. Egy S Merciben tűz esetén legfeljebb a motortérig terjed a dolog, de lehet, hogy csak egy kis borítás pörkölődik meg és annyi.
2013. ápr. 20. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!