Sok fiatal miért vesz kezdésnek, öreg, sokat zabáló kocsit?
Ilyen kivénhedt 15-20 éves 320i, 525i-k, 1.8T Audik 10-12 literes fogyasztással. Eleve kevés a bevételük, miért nem egy olcsón fenntartható, '03 utáni, korszerűbb, takarékosabb kocsit vesznek?
Miért ezeket a pénztemetőket?
"Igen, ez lett volna a lényeg. Nekem az 1.4-es Grande Puntom városban röhögve el van 6-7 literből. Ahogy írták a 2.8-as meg normálisan(!) közlekedve 11-13. Igencsak 2X annyi. "
Aha, csak a Punto motorjának hol kell elcipelni akkora kasztnit, mint a Volvonak? majdnem háromezres motor persze, többet eszik valamennyivel, de ha ugyanabban a kasztniban lenne, akkor nem sokkal! Rossz példa volt, nagyon!
És még mindig hülye, aki azt hiszi, hogy minél kisebb egy motor, az annál kevesebbet eszik! Esetleg karosszéria és váz nélkül. Sőt, kétlem, hogy a BMW 1,5 tonnás karosszériáját cipelő 2000 ccm-es motort benzintemetőnek kellene hívni. Gondolkodni kellene csak és több-kevesebb idő múltán rájönnél, hogy az autót, hogy valaki fenntartsa, pénz kell. És mit olcsóbb fenntartani, egy E36-os 320i-t, vagy egy 2005-? Puntot? (fejemet rá merném tenni, hogy hiteles a Punto). Teljesítményadó. Inkább ezt fizeti az az ember, akinek van eszem, mint a valamivel kevesebb teljesítményadót + a hitelt! Nem feltétlen az az autó a gazdaságosab, amelyik 5 literrel kevesebbet eszik.
Benéztem? Tényleg? Nézz körül! 10 autóból 8 hiteles a 2000 utániak közül... Te gondolom beletartozol a maradék 20%-ba, a burzsulyok közé. :D
Nem én néztem be, neked jött be az élet.
21-es
Ennyi, elmondtad a lényeget, és is pár éve inkább jártam kevesebbet autóval, de akkor élveztem is a kocsikázást. 525-ös E34-es BMW volt (még most is megvan de csak második autónak), tettem bele hétvégén párezer forintért benzint, és kocsikáztam egy kicsit a városba. Nekem az minden pénzt megért. Vehettem volna kis fogyasztású autót, amit minden nap tudtam volna tankolni, de abban semmi élvezet nem volt. Inkább jártam gyalog hétköznap.
"Igen, ez lett volna a lényeg. Nekem az 1.4-es Grande Puntom városban röhögve el van 6-7 literből. Ahogy írták a 2.8-as meg normálisan(!) közlekedve 11-13. Igencsak 2X annyi. "
Csak egy dolgot ilyenkor mindenki elfelejt ( bár itt már említették ). Tegyük fel neked optimális esetben elmegy városban 7 literrel ( a spritmonitor az 1.4 grande puntora 7.03-at dob vegyesben ), de ha csak nettó tömeggel számolunk, akkor 1105kg vs 1690kg. Ha a te autódhoz képest az enyém 52%-kal nehezebb. Ha csak tömegarányosan nézed, akkor az enyémnek ugyanolyan körülmények között is minimum 10,64-et kellene ennie. Ehhez hozzájön még az automata váltó, meg valószínűleg nem is egyformán vezetünk. Az én fogyasztáson egyértelműen több, de ha arányaiban nézzük nem több, mint egy kisautóé.
Ilyen alapon hasonlíthatnánk egy rakott nyerges szerelvényhez is, persze az is többet eszik, csak ha átlagolod a fogyasztását, akkor max össztömegnél sincs 1 liter/tonna, a Puntóé meg 5-6liter/tonna :)
Ennek a fogyasztás összehasonlításnak csak azonos kategórián belül van értelme. A lényegen viszont semmi nem változtat, nagyobb kocsi, nagyobb motor, nagyobb élvezet, drágább fenntartás.
"320i, 525i-k, 1.8T Audik 10-12 literes fogyasztással"
Hogy a kérdésből idézzek. Az "i" jelzés otto motort jelöl, a T betű pedig Turbo-t! Szó sem esett dízelről, bizonyára azért nem említette senki!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!