Miért ilyen drágák a porsche autók?
Én nagyon szeretem a porsche autókat főleg ezt:porsche 911 turbo és cayman, szalonban kiba*zott drága, használtautó.hu-n ezek a típusok min.10 millió és még egy 1973-as porsche autó is 3 millió 200 ezer! (a használtautó.hu-n)
Miért? 4-5-6 évvel később esik majd az ára és ha igen akkor kb. mennyivel?
Úgy vennék majd egy jó porsche 911 vagy cayman-t de nem akarok majd hitelt fel venni! :(
És mire használod majd amúgy? Elköltesz milliókat egy használt porschera, aztán néha mész vele pár kört meg nézegeted? Garázs is minimum kell neki.
Munkába gondolom nem ezzel jársz, ha csak nem vezérigazgató leszel, de akkor úgyis megteheted, hogy porschet veszel. Üzemanyag fogyasztása valami horror lehet egy hétköznapi autóhoz képest, főleg ha kihasználod a több száz lovat. Alkatrész szintén horror árban lehet ehhez, ahogy a javítás is.
Ha ilyen autót veszel, akkor legyen pénzed egy milliós szervizre is ha szükséges. Egy hétköznapi autónak az általános szervize több tízezer, nagyobb szervíz 100 000 felett is lehet. Szerinted egy ilyennek mibe kerül?
E mellé kell egy autó, amit használni is lehet arra amire való, munka, vásárlás, családi utazás. Ez egy prémium termék, élvezeti cikk, azoknak akik eljutottak egy olyan szintre, hogy a pénz már nagyon nem számít, csak ezt sokan nem látják azok se, akik "csak" bmw-ről meg audiról ábrándoznak melósként. Akár össze is spórolhatják egy régi használt árát, de fenntartani már nem tudják, vagy mindenüket ebbe ölik.
Elmúltál már 10-12 éves?
Írásod alapján igen, már simán 20 felett lehetsz, de egy 10-12 éves szokott ilyenekről álmodozni, egy felnőtt, vagy akár csak tinédzser is tudja, hogy nagyon valószínűtlen, hogy megvegyen mindent, amit akar.
A Porsche, mint autómárka valóban egy prémiummárka. Egy ilyen autó kifejlesztése lényegesen költségesebb mulatság, mint egy átlagautóé. Kvalifikáltabb mérnökgárda, komolyabb design és a nagy igénybevétel miatt igényesebb anyaghasználat szükségeltetik. Ráadásul gondoljunk bele abba, hogy ezek a nagy költségek kevesebb részre osztódnak szét, hiszen a Porschék a tömegautókhoz képest kisebb példányszámban készülnek.
Szerkezetileg is drágább, komolyabb dolog egy Porsche, mint egy tucatautó. Sokkal magasabb minőségű megmunkálás, sokkal jobb minőségű anyagok kellenek hozzá.
Magam már 4 db-ot használtam és el kell mondjam, hogy az első autóm egy 17 évesen vett 924-es volt, tehát a márka leglesajnáltabb típusa, ami egy balesetben összetört és ahol a festék lejött róla, alatta olyan anyagminőséget láttam, amit maximum egy Concorde repülőgépen.
Volt 944-esem, 911 Carrera és Boxster is. Ugyan valóban drágábbak az átlagnál, de meg is érik a "felárat", annyival jobbak. Itt számít a vezetési élmény, a műszaki értékek, a minőség, precizitás stb.
Viszont kis pénzből olcsón megvett autó hátulütője, hogy utána kerül nagyon sokba, ha javítani vagy akár csak karbantartani kell. Úgyhogy egy bizonyos szint kell hozzá, nem tartható fel egy Suzuki vagy egy Opel Astra költségeiből.
13. vagyok!
Milyet? A képen a 911-es sorozat szinte összes válfaja megtalálható.
Az enyém ez volt, 2003-ban vettem, 2010-ben adtam el.
Ez egy régi, léghűtéses típus, amiben azért már a modern dolgok is megvannak. Air bag, ABS, klíma, bordcomputer stb. Ezt a típust 1988-1993-ig gyártották. Ma már ritkaságnak számít, a gyári nevén '964'-esnek nevezett széria. Az egyik legkortalanabb autó, de őszintén megmondom, hogy anyagilag nem volt egy ésszerű választás. Drága hozzá minden. Ellenben nagyon jó autó.
4,5-5Milliótól fölfelé lehet venni ilyeneket, állapottól függően. Ugyanakkor használati szempontból és anyagilag is jobb választás a 996-os. Ebből nagyobb számú széria készült, ergo olcsóbb az alkatrészellátás és egy kiforrottabb, problémamentes technika van alatta. Ezt az autót ismerem, ez nagyon jó kocsi, magam is vezettem már konkrétan ezt: [link]
Akkor még az előző tulaja volt, akitől a mostani muki vette meg. Na ez megy is, szép is és jól karbantartott.
Ha van kérdésed, nyugodtan kérdezz, tényleg benne vagyok a márka ismeretében. :)
Köszi a választ! :)
Amit mutattál a carrera az nem rossz csak nekem nem tetszik mert elől nem kerek lámpás, nem az a karakter! :(
Hát ha a régiek ilyen drágák akkor megéri egy ilyen újat venni: [link]
Ez drága, most vagyok 14/f, mire 25 leszek mondjuk akkor kb. mennyit ér a fenti autó amit mutattam? A németeknél olcsóbb egy ilyen autó? Tudnál mutatni német használt autó oldalt?
Mire 25 leszel, szerencsés esetben beáll egy normális értékrended, értékítéleted ahhoz, hogy ne egy porsche legyen életed fő célja.
Persze, ha gazdag leszel, akkor simán vegyél, nem azt mondom. De azért tenni is kell, ha most nem vagy az.
Kedves 17-es! 15-ös válaszoló vagyok. Milyen jogon ítélkezhet bárki is afelett, hogy valakinek egy Porsche megszerzése legyen a főérték az életében? Miért is baj? Tud valaki erre valami elfogadható magyarázatot? Stréber képmutató közhelyeket nem kérünk sem én, sem a kérdező.
Az egyik legcsodálatosabb dolog a Porsche és az irántuk való megszállottság. Én is átlag családból származom. 19 évesen zúgtam bele a Porschékba és még 5 év telt el, amikor 24 évesen meglett az első autóm. Középrétegbeli családi vállalkozással bíró családban és úgy, hogy míg a korosztályombeliek neonosaljú tuningolt átlagautókkal vagiztak, addig én inkább használtan, régebbi évjáratban, de típustíszta Porschéval jártam. Én is a Porschékkal alszom, kelek, gyűjtök mindent, makett, modell, könyv, bélyeg, érem stb. No meg mindig van igazi is. Alapító tagja voltam a Porsche Club Pannónia egyesületnek, kb 30 Porsche találkozót szerveztem vagy vettem részt rajta.
És mindezt nem ölembe pottyant milliárdokból, hanem átcsoportosításból. Nem cigizek, nem iszom, nem nagyon utazunk, nincs más költséges hobbim, csak a Porsche. Amit imádok. Persze vannnak irigyeim, vannak stílusérzék nélküli céltalan emberek, mint itt a fórumban is, akik tehetetlenségükben inkább vitriolos megjegyzéseket tesznek, de nem is akarunk, mi Porsche tulajok mindenkinek megfelelni. Többtíz ismerősöm van, a lehető legkülönfélébb anyagi viszonyokból, akik megszállottak. Minden tisztelem az övék és azok, akiknek adok a véleményére, azok szintén pozitívan állnak az én megszállottságomhoz.
Kedves Kérdező! Ne hagyd magad eltántorítani, egyik legszebb hobbi a Porsche megszállottság és nem kell hozzá milliárdosnak lenni.
Az autoscout24.de, mobile.de ezek publikus használtautó oldalak. De ajánlom tanulmányozni a
fvd.de
és még rengeteg oldalt. Ha privátban adsz egy mailcímet, küldök Neked Porsche témájú anyagokat is.
Te megszállott vagy, ez tény. Amíg ez megmarad egészséges szinten ezzel nincs is baj. Sőt, ha ez tesz boldoggá, kifejezetten jó.
De azért nem árt a realitások talaján maradni. 14 évesen még rengeteget változhat az ember, az is lehet, hogy ez csak egy kis hóbort, egyrészt.
Másrészt, ha nem is vagy gazadag, azért a legtöbben nem tudnak "átcsoportosításból" sem fedezni egy azaz 1 db költséges hobbit sem, hiába nem cigiznek, nem isznak.
Szerintem te egy jómódú középrétegbeli családból származol, ahol nem jelentett gondot a fűtésszámla, azért valljuk be ez egy másik szint, ha valaki egyszerű családban nő fel. Onnan igencsak küzdeni kell, ha porschet akarsz, de felmerül a kérdés, megéri?
Megéri leszarni a családod, a barátaidat, mert nem tudsz velük egy közös programra elmenni, mivel épp kuporgatsz évekig a porschedra? Szerintem ilyen áron már nem egészséges, és nem is leszel boldog. Reálisan kell látni, hogy milyen anagyi körülmények között éri meg rá áldozni. Szerintem.
13-15-18 vagyok, a Porschés. Nem véletlenül írtam, hogy kell hozzá egy szint, nagyon fillérezős életvitelbe nem fér bele, de ha azt vesszük, hogy nagyon sok fiatal srác autómániás és nem feltétlenül csak hideg fejjel józan és ésszerű autót tart, akkor mindenképpen egy stílusos választás a Porsche sportkocsi. Nálam is csak az a nyerő. Cayenne és Panamera nem jönnek be. Nekem a legtovább a 911 Carrera volt meg, jelenleg egy Boxsterem van.
Javaslom a kérdezőnek és a többi érdeklődőnek, hogy olvasgassa az index.hu NÉPÍTÉLET rovatában a tulajdonosi beszámolókat, az index fórumokban pedig mindegyik Porsche típus saját topiccal és rajongótáborral.
Vannak márkaklubok, vannak autós baráti körök. Sajnos a gyk törzsközönsége - hát enyhénszólva - nem tartozik a célcsoportba. Tisztelet a kivételnek, de itt olyan sok irigy, rosszindulatú és képmutató ember van, hogy nem a legjobb hely spéci témákban informálódni. Itt lehülyéztetheti magát egy házas ember, amiért rá mert nézni a titkárnőjére, kioktattathatja magát, ha nem nyel le mindent a szüleitől, holott "azok kenyerét eszi", de velős, magvas témák ritkán beszélhetők ki itt. Itt elcsépelt közhelyeket lehet a legtöbbet begyűjteni. De semmi baj, aki igazán biztos magában és a céljaiban, azt nem egy-két frusztrált irigy álbölcs pampogása fogja letéríteni az útjáról :)) Előre szólok, hogy mindezt nem a 19-es válaszolónak addresszáltam, mert ő korrektül állt a témához, de sajnos fennebb sok ökörséget olvastam.
Mondom, a legjobb, ha valakit érdekel egy speciálisabb autómárka, akkor a tulajokkal és a szak-klubokkal érdemes kapcsolatba lépni. Ott hasznosabb infókat kaphatunk, mint egy csernusista álbölcs, magát felnőttnek tartó korlátolt okostojástól. (Mondom: AKINEK NEM INGE...!!!)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!