A PORSCHE 944 alkatrészek drágák?
Nekem 6 évig volt egy 944 S2 típusú autóm. Ez a 3 literes 16 szelepes, 211 lovas verzió volt. Az a baj velük, hogy régiek, ergo öregszenek, ráadásul sokkal kisebb példányszámban gyártották (nevezetesen az S2 valami 7-7e db!), így nincs sok alkatrész hozzájuk, kevés helyről szerezhetők be. Olcsóbb, mint a régi léghűtéses 911-hez (az is volt), de alkatrészárakban a Boxster nagyon jó.
Javaslom, nézz szét a www.fvd.de
weblapokon.
Amúgy meg sok jelenleg is 944 tulajt ismerek, magam is tapasztalt vagyok benne, úgy hogy kérdezz bátran!
Nem tudom aktuális-e még a kérdés, most látom, ennyi idővel később, hogy kérdeztél engemet.
Szóval 944S2. A legjobb 944-es. Kellőképpen erős ahhoz, hogy tényleg sportkocsiként viselkedjen, de nem olyan kényes, mint a Turbo, aminek a feltöltője azért érzékeny jószág. A 944ben az S2 az, aminek a legnagyobb és a legnyomatékosabb szívómotorja van. 3liter, 4 henger, 16 szelep, 211lóerő, ami egyáltalán nem tűnik nagynak, de figyelembe kell venni, hogy a lóerő egy számolt adat, itt a nyomaték számít és hát abban nem szűkölködik.
Én rendre állva hagytam vele a dupla olyan lóerejű S-Merciket, BMW-ket, mert a Porsche könnyebb, így jobban ki tud lőni. Utazóban a 220 simán, végre valamivel 240 felett van, és igazából ekkor sem érzed úgy, hogy erőlködne. Nekem megvolt a nagy ideál, a 911 is, de a 944S2 ha csak a józan, ésszerű részét vesszük, jobb autó. Ez nem farmotoros, hanem az első tengely mögött van a motor és a hátsó tengely előtt a váltó-diffi kombó. Ettől annyira kiegyensúlyozott lesz az autó, hogy gyakorlatilag 50/50 százalék az első-hátsó tengelyterhelése. Én végig csináltam vele több telet nyárigumival, probléma nélkül.
Fogyasztása 12 fölé nem lehetett vinni, átlag 10-11 literrel jártam elővárosi, autópályás és fullvárosi hazsnálatban. Az alkatrész árak valamelyest kedvezőbbek a 944-hez, mint a korabeli 911-esekhez.
Én 1997-ben vettem 7,5 évesen, hát egy csodaautó volt. Jártam vele dolgozni, kirándulni, kettőnk összes nyaralócucca belefért gumicsónakostól :) Mindenre jó volt, a futóműve kemény és lapos-széles autó, de nagyon jó vezetni, nagyon stabil.
Ma csak azért beszélek le róla mindenkit, mert 25-35 évesek vannak csak, ezek üzembiztosságáról sokat nem tudok.
Javaslom felkeresni a frontenginedporscheclub.hu weboldalt, ott is Ákos barátomat, ő nagyon benne van ezekben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!