Miért reccsen a váltó hátrameneti fokozat berakásakor?
tehát eddig mindig úgy tettem tolatóba R be hogy benyomtam a kuplungot teljesen és már raktam is tolatóba, és mindig reccsent egy rendeset! hát egyszer csak olvasgattam a könyvét, és írták benne hogy benyomom a kuplungot és benyomott kuplungal várok 3mp-et és úgy teszem be tolatóba, ha nem veszi be tegyen vissza üresbe és próbáljam újra a 3 mp-es dolgot, hát igen, most már így csinálom, de így is van sokszor olyan hogy könnyen bemegy tolatóba mégis reccsen hiába nyomom 3 mp-ig a kuplungot, miért lehet ez?
5 éves opel astra classic 2 G
Egyszerűen amíg a kuplung üresben fel van engedve, az egész behajtótengelyét forgatja a váltónak a motor közvetlenül. Így ha benyomod a kuplungot és egyből hátramenetbe váltasz, abban a hirtelen pillanatban kell hogy lefékezze a még forgó behajtótengelyt a kuplungtárcsával együtt. Így vagy azt csinálod hogy mikor megállsz még sebességben van az autó de kinyomott kuplunggal. Ugyanis mivel a kihajtó tengelye áll a váltónak az álló kerekek miatt, a bemenő tengely is állni fog, mivel össze vannak még kapcsolódva. Ha így rakod be hátramenetbe akkor nem fog reccsenni.
Avagy benyomod a kuplungot, berakod kettesbe, szinkrongyűrű szépen lelassítja a forgó behajtó tengelyt, majd beszúrod a hátramenetet és már emelheted is fel a kuplungot.
"2-es válaszoló jól írta.ne nagyon recsegtesd mert a szinkrongyűrű nem örül neki :)"
Hátramenet nem is szinkronizált... Nagyon képben vagy...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!