Benzin üzemü autó miért torpanik meg menet közben, vagy gyorsitáskor? Bővebben lent.
Van egy injektoros renault thaliám, multkor tankoltam bele, azután kb 4km-re egy kereszteződésben eröltlenkedett a motor amikor el akartam indulni, aztán ráléptem a kuplungra, akkor a motorja alapjárat és 2000fordulat között ingázott majd leált. Ujra tudtam inditani, kicsit túráztattam a motort ekkor tömény kékes füst-gőz jött ki a kipufogójából. Rendben elindultam, majd amikor kiéstem a városból és gázt adtam, hogy gyorsítsak akkor megtorpant egy pillanatra és csak utána kezdett gyorsulni. Itthon megint egyhelyben kipörgettem maxra a motort, akkor megint elkezte okádni a füstöt magából, de csak egy darabig. A kipufogó alatt a földön fekete cseppek voltak, viz vagy olaj azt nem tudom.
Ezek után egy gond nélkül tudtam menni vele, de egyszer még megtorpant menet közben. Ezért félek hátha hosszabb uton bedöglene.
Egy éve vettem, elvileg 4éve volt benn cserélve minden.
Nagybáttyámtól vettem, talán nem kurt át.
95benzint tankolok bele mindig. Shellnél szoktam de most a Mol-nál tankoltam bele.
Lehet, hogy csak gyújtásgondja van, a torpanás erre utalhat. Gyertyacsere + gyújtáskábelek cseréje egy próbát megér. Ha trafósoros az autó (most nem tudom, milyen), akkor azt kell kicserélni, esetleg bontott alkatrésszel, vagy típustárs trafójával kipróbálni.
Lehet még egr szelep is, ezt esetleg le kell szerelni és átmosni.
Ami kifolyt, az kipufogócsőben lerakódott korom+víz.
Köszi a válaszokat.
1.4renault thaliám van.
Nos, sok hibás infó van a hozzászólásokban, valószínűleg gyújtás probléma, kezdjük az elején.
Ha csöpög az olaj az sose jó jel, a fehér füst vízre utal a hengerekben, legjobb esetben is minimum elégett a szelep tömítés. Nézd meg hogy a kiegyenlítő tartályban van-e olaj (kávés színe lett a víznek, illetve habzik).
Nézd meg mennyi vizet fogyaszt. Nézd az olajszintet mennyi fogyott, mivel írtad hogy folyik...
Ezek után, torpanásnak több oka is lehet: Légnyomás érzékelő, van olyan érzékelő is ami a levegő hőmérsékletét érzékeli, meg kell nézni hogy a kipufogó gázok visszavezetése jó-e, illetve sehol nem szív fals levegőt, sőt, benzinszűrő is lehet (lehet röhögni de ha évekig nem cseréled ki eltömődik és nem jut elég benzin a motorba, ilyenkor is jelentkezik a megtorpanás/fulladás jelensége).
A trafós hülyeséget felejtsd el, 1 trafó vagy működik vagy nem, a különbség érezhető nem kicsit, megváltozik a motor hangja és ALIG akar menni, és benzin szag lepi el a kocsit és környékét ugyanis a 4hengerből kettő nem kap gyújtást ilyenkor ömlik bele a benzin amit nem tud begyújtani. A motor pörgetés a legrosszabb amit tehetsz, ilyenkor nem kap elég hűtést, gyorsan változik a motor hőmérséklete, és mivel nincs terhelés alatt a motor a hiba nem feltétlen jelentkezik, tehát hülyeség... 4éve nem cseréltél benne semmit? Ebben az esetben nem érdemes vele foglalkozni, csoda hogy még megy... A vezérlést x km-ként cserélni kell de minimum 2 évente, (a legtöbb márkánál) olajat illik 15-20 ezrenként, ahogy a gyertyákat is és a légszűrőt. Ennél többet felesleges írnom, ha valami változott, tedd fel a kérdést újból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!