Üdv mire figyeljek bmw 524td vételekor? Bövebben lent!
Bmw 524td
1989-es
sedan
A vásárlást holnapra terveztem de nem nagyon tudom h mire figyeljek "motorikusan" vagy "bármire"?
Először nézzük meg az autó főbb éleit nincs-e javításra utaló jel. Nézzük meg a motorházfedél, csomagtér fedél, ajtók, küszöbök illesztési hézagait. Párhuzamos és egyenletes réseket hézagokat szeretnénk látni.
Van-e az egymás mellet lévő elemek között színeltérés. Rétegvastagság mérő használata!
Megkell nézni a sárvédőív belsejében lévő műanyagokat. Törött kocsiknál ezeket gyakran nem cserélik, visszateszik a töröttet vagy pedig semmit se tesznek vissza.
Díszlécek, emblémák megvannak-e. Ezek elég drágák, törés után gyakran nem pótolják.
Motorháztető fel majd nézzük meg a sárvédők rögzítő csavarjait. A kopott fejű és a feltűnően új csavarok is gyanúsak lehetnek.
A lámpaburák és rögzítésük sértetlen-e. Nem áznak-e be. Mind ellenőrizni kell.
A hűtőt is minden hozzáférhető oldalról ellenőrizni kell. Nincs-e jele javításnak vagy cserének. Feltűnően új hűtő gyanús.
Megnézzük az összes üveget. Mindegyiken rajta van a gyártási év. Ha kettőnél több eltérő akkor a szinte biztos törés volt.
Aztán elkezdjük kutatni a rozsdát. A sárvédőíveket már néztük úgyhogy ott csak kiszúrná a szemünk. Megyünk tovább az ajtók aljához, a csomagtérfedél környékéhez a pótkerék üreghez. A pótkerék üregnél azt is nézzük, hogy sértetlen-e az üreg. Ha valamikor beleszálltak hátulról a kocsiba akkor azt nem szokták kijavítani. Felszedjük az összes szőnyegek és megnézzük nem roszdás-e alatta. Nedves szőnyeg a beázás egyértelmű jele. Ha ilyen van még intenzívebben keressük a rozsdát minden apró kis zugban.
Megnézzük a gumikéderek állapotát. Aztán ha van a napfénytetőt. Régebbi kocsiknál nagyon gyakran beázik. Ha belülről párásak az üvegek akkor az szintén a beázás jele.
Még az utastérben kutakodunk törés után. Jó jel pl a pirotechnikai övfeszítő. Mikor ez kirobban egy kis sárga címke jön elő belőle ami kint marad. Ezt nem szokták szakszerűen javítani csak levágják a címkét. Viszont a töve látszik ha jól megnézzük.
Aztán fetrengjünk alá. Nézzünk szét rozsda után kutatva illetve ha már ott vagyunk nézzük meg a kipufogót. Remekül meglehet látni ha éppen mondjuk cipőfűző tartja vagy szitára van rohadva.
Na nagy vonalakban végeztünk a kasztnival.
A futóműt tesztelhetjük gyorsan egy picit. Mind a négy sarkát végigjárva támaszkodjunk rá a kocsira, nyomjuk le majd hirtelen engedjünk el. Ha kettőnél többet himbilimbizik fel-le akkor cserés a lengéscsillapító.
Lessük meg a gumikat is. Drasztikus félrekopás durva futómű hibát jelent. Nézzük meg a gumik állapotát és évjáratát. DOT szám utolsó két számjegy. 6-8 éves gumi bőven csere érett.
Rángassuk meg a kerekeket. Ha már úgyis mozognak, hogy a földön a kocsi a biztos kerékcsapágy csere.
Nézzük meg a féktárcsákat. 1-2 mm-nél nagyobb vál a tárcsákon és ennél kisebb kopóréteg a betéteken cserére utal.
Na akkor lassan nekieshetünk a motornak.
Folyadékokkal kezdünk.
Nézzük meg az olajszintet. Ha a nívón az iszapszerű olajlerakodás van akkor nem mostanában volt olaj cserélve benne.
Kapjuk le az olajbetöltő sapkát. Ha sapkán vagy akár magában az olajtérbe fehér, trutymós, habos valami van akkor tessék sarkon fordulni és haza menni. Ez akkor keletkezik ha hűtővíz kerül az olajba. Ez alsó hangon hengerfejtömítés csere, de könnyen lehet, hogy az egész blokk megpusztul pár ezer kilométeren belül.
Nézzük meg a hűtő tágulási tartályát. Kizárólag tiszta anyag lehet benne!
Egyenletesen poros száraz motortér a legjobb. Ha feltűnően tisztára van nyalva az könnyen utalhat az olajfolyás eltitkolására való kísérletre.
Nézzük rá minden hozzáférhető szíjra, görgőre, biszbaszra.
Aztán röffentsük be.
De még indítás előtt ellenőriznünk kell a visszajelző lámpákat. Illetve van-e hibakód. Az égve maradó visszajelző lámpánál csak egy rosszabb van, amelyik felsem gyullad.
Nem jó jel ha csak hosszas szenvedésre indul. Lehet gyertya, gyújtás, keverékképzés vagy kopottság probléma. Ezeknek a kiszűrésere kell többek között a hideg motor. Melegnél nem mind jön elő. Ha nehezen indul minimum egy kompresszió mérés szükséges!
Ha van velünk valaki akkor nézze mennyire füstöl indítás közben a verda.
Miután beindul pár percig üljünk a kocsiban és figyeljük az alapjáratot egyenletes-e.
Aztán vissza a motortérhez és vegyük le az olajbetöltő sapkát! Ha innen füst tör ki akkor húzzunk haza. Kopott az egész motor vagy a dugattyú gyűrűk is töröttek lehetnek. Közben figyeljük a motor hangját. Nem kopog-e.
Aztán induljunk el.
Ha teljesen benyomott kuplungnál recseg a váltó akkor cserés a kinyomócsapágy. Ha nagyon magasan fog a kuplung akkor kopott. Fontos, hogy a váltó minden fokozata akadály, rántás és zaj mentesen kapcsolható legyen. Ha automata és rángatva vagy hullámozva kapcsol akkor nem szabad megvenni.
Ha van rá lehetőség akkor menjünk egy üres placra és egyesben lépésben haladva tekergessük a kormányt a végállásig. Ha kopog, recseg akkor féltengely csere.
Egyenes szakaszon nézzük meg a holtjátékot. Ha 3-4 centinél nagyobb vagy a kocsi kóvályog az úton akkor összekötő, kormánymű vagy futómű hibás.
Nézzük meg a féket és az ABS-t. Egyenes úton kb 50-el satu fék. Nem húzhat fékezés közben oldalra.
Megfelelően meleg motornál padlógáz. Fekete füst, megtorpanás vagy a vártnál jóval kisebb gyorsulás intő jel.
Mindenképpen próbáljuk ki a kocsit legalább 130-150 km/h-ás sebességgel is! Sok hiba csak nagyobb tempóban jelentkezik.
Elektromosság, komfort és extrák vizsgálata.
Klímát-fűtést kikell próbálni. A klímának pár másodpercen belül hűtenie kell!
Elektromos tükröket, elektromos ablakokat próbáljuk ki. Mindegyiket végállásig! Ülésmozgatást, ülésfűtés szintén mindenképpen. Illetve minden fellelhető elektromos biszbaszt.
Ülések mennyire kopottak esetleg szakadtak-e, szőnyegek, kárpitok állapota.
Ha minden rendben még akkor sem végeztünk.
Ellenőrizzük a papírokat, hogy minden adat egyezzen!
Ezek alapján összeállt képből elkell aztán dönteni, hogy kell-e a kocsi. Illetve ha kell mennyiért. Vannak kizáró hibák és vannak olyanok amik remek alku pozíciót adnak.
Ez már nehezebb kérdés, hogy mit mennyiért éri meg megvenni.
2-es vagyok.
Ez nem az én írásom, egy másik kérdésből másoltam ki, azt hiszem úgy tiszta ha ezt közlöm.
Kívülről úgyis látod mi a helyzet,nézzél alá is,küszöbök,kipufogó,motor váltó aljából dől-e az olaj.
Tartsd fordulaton,majd lépj oda neki hirtelen, közben figyeld mennyire füstöl.Turbonak van-e hangja,ha kipróbálod figyelj oda jön-e a futóműből kopogás,zörej,húz-e a kocsi.Kormánymű száraz-e,gumik állapota,fékbetétet,tárcsát ha alufelnis könnyen ellenőrizheted,kuplung jó helyen fog-e,nézz be a csomagtartó aljába is,hajtsd fel a kárpitokat ahol tudod,bármit találsz minden minusz az árból,persze ha sokat elgondolkodtató érdemes-e megvenni.
ma 09:16
"olcsóbb fenntartani"
Na ez sokmindentől függ, és nem is vennék rá mérget hogy a benzinessel olcsóbban kijön egy évben.
Hengerfej a benzinesnél ugyanúgy gubancos lehet. Maximum az adagoló ami zsebbenyúlosabb, de szerintem egy turbó nem drága rá. Inkább az újabb dieselekre drága a turbo. (Az én 16 éves dieselemhez már lehet kapni 40 000-ért beépítési garanciával) Viszont egy ekkora kaszniban minimum 2.0-ás benzinest vesz az ember ami várisban benyeli a 11-12 liter környékét míg a 2.4 td elvan 8 literrel. (van 1.8-as is, de az nem jelentősen fogyaszt kevesebbet, cserébe szarabbul megy). Havi kb 750 km-el számolva és 430-as benzinnel az 10 000-13 000-el több kiadás ha benzin tankol az ember.
De ha ügyes a tulaj, akkor gázolajat lehet venni 300-350 forintos áron is.
Az havi 750 km-el számolva:
Gázolajból (350-ért hozzá lehet jutni, 8l/100km):21 000 forint
Benzinből (11 l/100km):36 300forint.
Az 1 évi különbség:183 600
Kúti gázolajjal számolva a különbség 1 év alatt:126 000 forint
Lehet hogy a diesel javítása zsebbenyúlós, de lehet olyan verzió is mikor megveszed mindkettőt, és a benzinest kell szervízbe hordani, a diesel meg vígan fut az utakon.
Lehet úgyis venni kocsit azért nem veszel dieselt, mert mi van ha beszarik. Igen, van rá esély, de arra meg nincsen esély sem hogy a benzinessel kijöjj annyi üzemanyagból mint egy diesellel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!