Autóban a féltengelyeknél mi biztosítja a tengelyirányú elmozdulást?
Ugye amikor berugózik a futómű a féltengely is mozdul vele,ez pedig logikusan csak úgy lehetséges,ha valamelyik végénél el tud mozdulni.
De hogy van ez megoldva pontosan?
Bocs az amatőr kérdésért csak kíváncsi vagyok.
a Megoldás: >gömbcsukló<
A féltengely lényegében olyasmi mint egy gardán tengely csak kisebb.
A sebváltóban/difiben bordás hüvely van, a féltengely szintén bordázott és így bír ki-be csúszkálni.
Van belső és külső csukló,a belsőben általában egy "csillag" van,ez lényegében három darab tűgörgős csapágy amit a bordástengelyen van egy külső zéger gyűrűvel lebiztosítva.A külső csuklót általában belső zéger fogja,vagy szétfeszítős amihez hozzá lehet férni,vagy csak simán leütöd /pl. Suzuki/ ebben egy kosár van áltlában 6db csapágygolyóval.
hogy el tudd képzelni:
itt láthatod a "csillagot" s
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!