Lehet, a kettő nem zárja ki egymást. Szívókarburátoros rendszernél egyszerűbb a dolog: kell egy bazi nagy torkú karbi, aztán a turbó a kész benzin-levegő keveréket sűríti. Nagy probléma, hogy a lambdát igen nehéz belőni, mert bőven van lehetősége a benzinnek kicsapódni vagy párologni, főleg, ha intercooler is van. Nyomott karburátornál sokkal pontosabban lehet tervezni a keverési arányt, de nem mindegyik karburátor hajlandó nyomottként is működni.
2013. márc. 7. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 A kérdező kommentje:
Lada Samara 2108 asom van
2013. márc. 7. 13:41
3/9 anonim válasza:
Nem éri meg turbót tetetni bele. Sokszorosába kerülne mint maga a kocsi.
2013. márc. 7. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 A kérdező kommentje:
De meg lehetne csinálni?
2013. márc. 7. 13:51
5/9 anonim válasza:
Igen, meg lehetne csinálni. Létezik turbós Samara, de az tény, hogy az ilyen átalakításoknak csak akkor van értelmük, ha hobbicélra készülnek és az ember magának tudja elkészíteni a munka nagy részét, nem kell minden apróságért fizetnie.
Egyébként meg ha turbós Samarára vágysz, érdemes befecskendezőt beépíteni. Feltöltött motorokon sokkal célszerűbb, különösebb gond nélkül tudja kezelni azt is, ha 1 bar fölött van a szívócsőben a nyomás.
2013. márc. 7. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 A kérdező kommentje:
És ez körül belül hány lóerőt adna!
2013. márc. 7. 14:00
7/9 anonim válasza:
Amennyit szeretnél. A feltöltött motorban pont az a jó, hogy a töltőnyomás változtatásával széles skálán lehet beállítani a motor teljesítményét. Egy kisnyomású feltöltővel, intercooler nélkül lehet olyat is, hogy csak 20-25%-kal nő a teljesítmény, viszont a motor rendkívül nyomatékos lesz az egész fordulatszám-tartományban. Ráadásul ilyenkor az élettartam sem csökken nagyon és nem kell milliókat költeni méregdrága motoralkatrészekre. De ha nem sajnálod rá a pénzt, akár 300 lóerőt vagy még többet is ki lehet préselni az 1.5-ös motorból. Igaz, ilyenkor már szinte mindent ki kell cserélni benne és pár tízezer kilométernél többet nem fog menni problémamentesen. Illetve ilyen erejű motorhoz már az erőátvitelt, a futóművet, a fékeket és a karosszériát is rendesen elő kell készíteni.
2013. márc. 7. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Ha már azt kérdezed hogy hány lóerőt adna akkor felejtsd el az egészet.
tudtad hogy 10000000+1 féle turbófeltöltő létezik?
egyik kisebb másik nagyobb stb stb... rendszer behangolása meg a sok sok másik alkatrész kicserélése ami szükséges a többlet levegőhöz amit a feltöltő betol a motorba.
mi az hogy hány lóerőt adna???
2013. márc. 7. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Gépészetben mindent meg lehet csinálni, csak tudás, és megfelelő szerszám és anyag kell hozzá, a kérdés az hogy megéri-e? Itt valószínűleg nem.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!