2004-es Suzuki Alto 1.1 GLX 74. 000 km-rel, olyan hibával
állt elő nem rég hogy bármely iránybak kitekert
kormánynál csúnyán kattog valami. Mi lehet a baj?
jó tippjeid vannak,a 2 közül lesz valamelyik,inkább a féltengely.
2013. márc. 1. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
A féltengely hangja inkább ropogás jellegű. Azt úgy szokták "ellenőrizni", hogy lépésben haladva kitekered véghelyzetig a kormányt. Féltengely gondhoz szerintem kevés a 74e km, főleg hogy nem egy túl izmos jószágról van szó.
De több dolog is lehet, ezt a neten keresztül esetleg tippelni lehet - ha beugrasz vele szerelőhöz, akkor egy emelő/akna és egy lámpa segítségével pár perc alatt megmondható mi adja ki a hangot.
2013. márc. 1. 23:51
Hasznos számodra ez a válasz?
Féltengely csukló ....hiszen minden "suzi " erre kényes ..
Más bajod ne legyen :)
2013. márc. 2. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
Szerintem a féltengellyel lesz a baj.
Ha kiszakad a féltengelyt védő gumiharang, akkor szint tök mindegy, hogy hány ezer km van benne, nagyon hamar tönkre fog menni.
A többi kocsihoz képest nem kényesebb a féltengelye! De, ha bekrepál, legalább nem kell rákölteni az embernek a gatyáját. :)
2013. márc. 2. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
5/17 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat,utána járok. Viszont ez egy Alto.. horribilis árú utángyártott alkatrészekkel. Már az első fékpofa cseréjénél (hüledeztek és nevettek) hogy milyen árai vannak az összes többi suzuki típushoz képest.. :S Gyorsan bevertem a googleba,és elsőre tényleg kiugrik a többi "suzuki fajtából".. pl: ignis féltengelycsukló:5900Ft... Alto 1,1: 15.500Ft.. :S
Az a féltengely lassan 10 éve dolgozik ...
Mennyit költöttél eddig rá ..
Az autó csak ilyen :) költeni kell rá ..
2013. márc. 2. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
7/17 A kérdező kommentje:
Hali! Tavaly volt egy akkucsere,mert az eredeti "nonem" zárlatos lett,mivel bőven "iskoláskorú" volt már,ez teljesen elfogadható. :) Ezen felül kopó alkatrészek cseréje,amely szintén természetesnek mondható.. fékbetét,ablaktörlő lapát,olaj,gumi stb... Ámde annó a családnak Dacia 1310 TLX-e volt.. No ott hallottam utoljára csekély km után "féltengelykopogást".. bár annyira már nem emlékszem hogy ilyen jellegü ütemes kattogás volt-e,amit most hallok,vagy inkább recsegés,ropogás. :S Ez a km valóban "semmiség",és bizony a fatertól kapom is az ívet érte.. Azt hiszi a vezetési stílusomban keresendő a hiba,mert neki sohasem jött elő ilyesmi 200.000 után sem.. kivéve a Dacia kb 50.000 után.. persze ott voltak egyéb "rémtörténetek" is. Garis korában 3 hónaposan! cserélték az akksit,illetve 1 éves volt amikor már a rozsdafelfújódásokkal játszottam.. azokat nyomogattam az autón.. :D 1 év alatt kiverte a ragya!!! Szóval az egy "egész más történet" szerinte.
8/17 A kérdező kommentje:
A korra én is megpróbáltam "hivatkozni".. kvázi valamit mondani "mentségemre",de megkaptam hogy a családi autó 12 éves és "gondolkodjak már el ezen". Miért lehet az hogy az ég világon semmi baja nem volt eddig. (Egy Peugeot 306-os 125.000km-rel.)Úgyhogy nincs mentség,mert így is úgy is "én vagyok most a hülye". :S Már komolyan félek a szerelőtől is.. nehogy az legyen hogy fejcsóválva rám néz valami ilyesmi szöveggel hogy : "Jesszus!!.. Hogy néz ki ez a féltengely,és hogy vezeted te ezidáig ezt az autót "édes fiam"?!" :)
a féltengely is egy ugyan olyan kopó alkatrész, mint pl a fékbetét, csak jóval ritkábban kell cserélni. az, hogy pont nálad ment tönkre (bár ugye még nem tudni, hogy az ment-é tönkre, de én továbbra is arra tippelek), lehet a véletlen műve is, vagy már tényleg elég rossz állapotba volt és a te vezetésed vágta gallyra (no meg nem mellékesen ezek a "jó minőségű" magyar utak). a gumiharang nincs kiszakadva egyiken se? ha alányúlsz egy ronggyal nem olajos? normál esetben ezeknek csont száraznak kéne lennie. ha olajos akkor kiszakadt és ennek az oka lehet h a féltengelyed beadta a kulcsot.
2013. márc. 2. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
10/17 A kérdező kommentje:
de.. aláfeküdtem,és mind a kettő repedt,olajos.. :S
Kapcsolódó kérdések: