Az miért baj ha kanyarodás közben nem veszem le a lábam a kuplungról?
A baj az, hogy egyáltalán ott van, kuplunghoz csak induláskor, tolatáskor meg váltáskor nyúlunk.
Kanyarodás közben minek?
Rosszul válaszoltam..
Minek van egyáltalán rajta, ha kanyarodunk ha nem..
A kuplungkinyomó csapágy élettartama véges...
Koptatod feleslegesen.
Megálláshoz kuplung? Minek? Üresbe teszed, "kigurulja magát" az autó, majd fék. (Esetleg üres helyett motorfék.)
Az, hogy nem üresben várakozol, az megint más... Úgy oktatják, hogy sárgánál pakolod be egyesbe. Persze, kényelmesebb a kuplungot kinyomva állni. De ez már nem tartozik sem a megálláshoz, sem az induláshoz.
Az a jó, ha a motor a hajtásláncon keresztül mindig vonóerőt közvetít. Kanyarodás közben nem nyomjuk ki a kuplungot - azaz nem választjuk szét a motort a hajtót kerekektől - épp azért, amiért egyenes haladásnál sem.
Lassítás, visszakapcsolás majd kanyarodás, ne szakadjon meg a vonóerő - vagy motorfék erő - átadása.
Kellemetlen érzés pl. olyan sofőr mellett ülni, akinél mindig "úszik" az autó, se nem motorfékez, se nem hajt, csak úgy "van" az úton. Emellett, valóban, benyomott kuplungnál kopik a kinyomócsapágy is.
"A megállás kimaradt a felsorolásodból."
Igaz, tanulóként jól válaszoltál.
Nagy rutinnal, érzékkel lehet váltani fel és le kuplung nélkül is..
Az érzék nagyon fontos, keveseknek megy.
Egyébként is, a váltásnak van egy ritmusa, szinte erő nélkül lehet váltani, szinkrongyűrűket sem igénybe véve, ez jó az autónak, minden szerkezetének. Ugyanez igaz váltáskor a kuplung felengedésére is (de még a kinyomására is, a gázpedál elengedésének melyik pillanatában), ha érzékkel csinálják, észre sem lehet venni a kocsi mozgásán a váltást...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!