Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az miért baj ha kanyarodás...

Az miért baj ha kanyarodás közben nem veszem le a lábam a kuplungról?

Figyelt kérdés
2013. febr. 24. 14:51
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

A baj az, hogy egyáltalán ott van, kuplunghoz csak induláskor, tolatáskor meg váltáskor nyúlunk.

Kanyarodás közben minek?

2013. febr. 24. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Rosszul válaszoltam..

Minek van egyáltalán rajta, ha kanyarodunk ha nem..

A kuplungkinyomó csapágy élettartama véges...

Koptatod feleslegesen.

2013. febr. 24. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
A megállás kimaradt a felsorolásodból. :) Amúgy köszi.
2013. febr. 24. 15:56
 4/12 anonim ***** válasza:
23%
Most járok vezetni és nekem azt mondta az oktató, hogy ezek mellett még nincs hajtás és könnyebben megcsúszik az autó vagy kanyarban nehezebben lehet így irányítani, valami ilyesmi. Pontosan már nemtudom.
2013. febr. 24. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
A benyomott kuplunggal való közlekedést nem nagyon ajánlják semerre sem.
2013. febr. 24. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Megálláshoz kuplung? Minek? Üresbe teszed, "kigurulja magát" az autó, majd fék. (Esetleg üres helyett motorfék.)

Az, hogy nem üresben várakozol, az megint más... Úgy oktatják, hogy sárgánál pakolod be egyesbe. Persze, kényelmesebb a kuplungot kinyomva állni. De ez már nem tartozik sem a megálláshoz, sem az induláshoz.

2013. febr. 24. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Az a jó, ha a motor a hajtásláncon keresztül mindig vonóerőt közvetít. Kanyarodás közben nem nyomjuk ki a kuplungot - azaz nem választjuk szét a motort a hajtót kerekektől - épp azért, amiért egyenes haladásnál sem.

Lassítás, visszakapcsolás majd kanyarodás, ne szakadjon meg a vonóerő - vagy motorfék erő - átadása.

Kellemetlen érzés pl. olyan sofőr mellett ülni, akinél mindig "úszik" az autó, se nem motorfékez, se nem hajt, csak úgy "van" az úton. Emellett, valóban, benyomott kuplungnál kopik a kinyomócsapágy is.

2013. febr. 24. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
47%

"A megállás kimaradt a felsorolásodból."

Igaz, tanulóként jól válaszoltál.

Nagy rutinnal, érzékkel lehet váltani fel és le kuplung nélkül is..

Az érzék nagyon fontos, keveseknek megy.

Egyébként is, a váltásnak van egy ritmusa, szinte erő nélkül lehet váltani, szinkrongyűrűket sem igénybe véve, ez jó az autónak, minden szerkezetének. Ugyanez igaz váltáskor a kuplung felengedésére is (de még a kinyomására is, a gázpedál elengedésének melyik pillanatában), ha érzékkel csinálják, észre sem lehet venni a kocsi mozgásán a váltást...

2013. febr. 24. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Friss jogsid van, vagy még csak tanulsz? Belejössz, szerintem mindenki benyomja a kezdetekben. Az a baj, hogy hülyén oktatnak, eleve az első hat órám a csúsztatott kuplungról szólt, nekem is nehéz volt róla leszoknom.
2013. febr. 24. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Azért a visszaváltás "macerásabb"...
2013. febr. 24. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!