Yamaha R6-os motorral hogyan kanyarodjak? Testből kicsit bátrabban vagy eleinte óvatosabban?
A kanyar úgy általában a motorozás legérdekesebb, legfantasztikusabb része - szerintem. Jómagam előnyben részesítek egy jó kis kanyargós aszfaltot pár 10km-en, mint néhány száz km autópályát egyenesen.
Elméletben le lehet írni néhány dolgot, de íróasztal mellett nem fogsz megtanulni kanyarodni.
Leírok pár dolgot, aztán majd úgyis jönnek a többi hozzászólások és persze vannak itt tapasztaltabbak nálam.
1. Ne görcsölj. Motorozni - ha még kezdő vagy - nem kell erőből ( Meg szerintem később se, ez a hobbi egy hedonista passzió. Fárasztó ugyan olykor, de az élvezetről szól ). Ha csak 60nal érzed biztonságosnak a kanyart, akkor ne menj bele 80nal ( mert pl mások előtted megtették ). A rutinnal nőni fog a kanyarsebességed is. Élvezd a motorozás eszenciáját :)
2. Arra nézzél amerre menni akarsz. Ez az általános szabály kanyarban fontosabb mint gondolnád. A kezdők nagy százaléka besokall mert a szegélyt nézi, nehogy lefusson az aszfaltról.
3. Fontos a helyes kanyarív megválasztása, ezt a lenti link majd elmagyarázza.
4. Ellenkormányzás: a hajszálpontos ív kiválasztásához elengedhetetlen. Az ellenkormányzás teszi lehetővé azt, hogy pontosan azon azon íven kezd a kanyart ahol akarod. Ez egy nagyon fontos momentum. Tudatossá kell válni benned. Ha előtte már sokat motoroztál akkor észre se fogod venni, mert már automatikusan ellenkormányzol.
5. Fékek használata: a jó kanyarvételt úgy kell csinálni, hogy fékezel a kanyar előtt, ellenkormányzol és döntöd a gépet, majd egy "stabilizáló" gázzal végigmész a kanyaríven és a kanyarkimeneti pontjánál intenzív gázadással kigyorsítol. A kanyar előtt a rövid féktávon főleg az elsőféket használod. Ha mindent passzentosan csinálsz akkor nem lesz szükséged a fékekre a következő kanyar bejáratig. Ez azonban nem mindig van így. Általában finoman a hátsó fékkel korrigálhatsz sebességet. Ha már belenyúlsz az elsőfékkel is - akkor már biztos, hogy elrontottad a kanyart - és ahelyett, hogy szépen kimotoroznád az ívet, végig fogod "kínlódni" az aszfalt csíkot.
6. Ki lehet ülni , meg lábat lógatni, de az első időkben inkább komikus lesz mint hasznos. Elég első körben a testsúlyodat áthelyezni kanyarodáskor. Próbálj egy csókot adni a tükrödnek :)
Az emberi agy egy bizonyos dőlésszöget egyszerűen nem tolerál. Ösztönösen arra fog kényszeríteni, hogy ne döntsd a motort. Meg kell tanulnod bízni a gumikban és a fizikában. Nehezebb mint gondolnád :)
Kezdőként én mindig azt hittem, hogy már atom mélyre lerakom a motort, aztán amikor egy videón láttam magam, akkor tudatosult bennem, hogy amit gondolok és a valóság - hát az nem éppen ugyanaz. ( Egyáltalán nem volt annyira megdöntve a gép, mint azt én gondoltam )
Itt egy videó alant, mit sebtében találtam és szerintem egész jól leírja fenti dolgokat. Kis angol tudás szükséges hozzá.
+ majd lefelejtettem az egyik legfontosabbat:
Utcai öltözetben nem lehet eredményes a kanyarvadászatod.
Nekem érdekes módon először a csizmám koptatója ért le. Ha sportcipőben motoroznék akkor a kanyar végére elfogyna a cipő és valószínűleg a lábam is, vagy "FrédiBéniben" tolnám tovább ( csupasz lábbal hajtották a kocsit a kőkorszaki szakik ).
A térdkoptatót én picit túlzásnak tartom utcára de kétségkívül én is szeretem megijeszteni egy egy jó kanyarban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!