Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Gumiégetés álló helyzetben....

Gumiégetés álló helyzetben. Most akkor hogy is van ez?

Figyelt kérdés

Az érdekelne h amikor a kocsik álló helyben égetik a gumit akkor azért maradnak egy helyben mert külön csak az első kerekeket fogja a fék, vagy annyi a lóerő a gépben h mikor hirtelen gázt nyom a sofőr csak forognak a hátsó kerekek.

meg az sem tiszta h amikor úgy forog a kocsi egy helyben h az eleje egy helyben marad és a hátulja forog maga körül, akkor is fék fogná le közben az első kerekeket.



2013. febr. 18. 21:05
 1/9 anonim ***** válasza:
37%
Gumit nem így pörgetünk...középen nagy gáz a guplungra.
2013. febr. 18. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
76%
*kuplungra
2013. febr. 18. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
33%
Egy kis autós fizika: Azt, hogy mekkora gyorsító erő hat az autódra, minden pillanatban a kerekek és a talaj közötti surlódási erő határozza meg. Ha a motor által kifejtett erő <= surlódási erő, a kocsi és a kerekek gördülnek, ha nagyobb az erő, a kerék elkezd pörögni. A pörgést úgy csinálják, hogy első fék befog, a hátsó két kerék által kifejtett erő pedig sosem párhuzamos teljesen a kocsi haladási irányával (értsd van egy kis szög, ezáltal a kerekeknél ható erőnek lesz egy a kocsi irányára merőleges komponense.) Mivel a kocsi eleje fixpont, ez az erő lesz a körmozgás centripetális ereje. Általában úgy érik ez el, hogy az egyik kerék kicsit nagyobb erőt fejt ki mint a másik.
2013. febr. 18. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

" középen nagy gáz a kuplungra. "

bocsi de nem vágom, most ezt hogyan érted?

mert igazából az foglalkoztat engem h ez hogy van: van a környéken 2 bitangerős tuningolt Supra és sokszor adják a műsort h egy álló helyben néha 2 percig égetik a gumit még ki nem durran. meg van mikor egymással szembe pörögnek lángoló abroncsokkal.

2013. febr. 18. 21:22
 5/9 anonim ***** válasza:

Vannak átalakított autók ahol külön fékkaral tudod fékezni az első kerekeket (mint a kézifék).


De a fékerő eloszlás úgy van, hogy az első kerekeken nagyobb mint hátul, ezért a motor ereje leküzdi a hátsóféket, de az elsp még egyhelyben tartja az autót.

2013. febr. 18. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

"van egy kis szög, ezáltal a kerekeknél ható erőnek lesz egy a kocsi irányára merőleges komponense.) Mivel a kocsi eleje fixpont, ez az erő lesz a körmozgás centripetális ereje. "


Nem tudom minek ír fizikai jelenségekről olyan ember, aki nem ért hozzá...

2013. febr. 18. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Egyszerű amúgy:


Felpörgeted a motort(benyomott kuplungnál), kiba*od a kuplungod és hirtelen rátaposol a fékre!

Ekkor egy helyben égeted a gumit!

2013. febr. 18. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
45%
Ja az más...az én kocsim első kerék meghajtású, így ha én pörgetni akarok, akkor nem engedem fel teljesen a kuplungot és arra nyomok nagy gázt.
2013. febr. 19. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
45%
semmi hókuszpókusz nincs ebben, egyszerűen leírva annyi, hogy ha elég erős a hátsókerékhajtású autód, akkor ha nagy gáz mellett hirtelen leugrasz a kupplungról (vagy ha mégerősebb az autód, akkor kezdheted a fék lenyomásával, és utána gáz, kupplung felenged), és utána egyből rányomsz a fékre, akkor az első fék megfogja az autót, a hátsó féket meg leküzdi a motor. Ez azért is van mert kb 70-30% ban oszlik meg a fékerő az első iletve hátsó kerekek közt, tehát a hátsókerekek kevésbé fékezettek, meg nemis feltétlen szükséges tökig nyomni a féket ilyenkor, hanem érzéssel, hogy pont megfogják az elsőkerekek az autót. Persze van olyan is, hogy az elsőféket külön lehet kezelni átalakítás után. elsőkerekes autónál meg ugye ott a kézifék, ami a legtöbb autónál a hátsókerekeket fogja.
2013. febr. 19. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!