Gumiégetés álló helyzetben. Most akkor hogy is van ez?
Figyelt kérdés
Az érdekelne h amikor a kocsik álló helyben égetik a gumit akkor azért maradnak egy helyben mert külön csak az első kerekeket fogja a fék, vagy annyi a lóerő a gépben h mikor hirtelen gázt nyom a sofőr csak forognak a hátsó kerekek.
meg az sem tiszta h amikor úgy forog a kocsi egy helyben h az eleje egy helyben marad és a hátulja forog maga körül, akkor is fék fogná le közben az első kerekeket.
Gumit nem így pörgetünk...középen nagy gáz a guplungra.
2013. febr. 18. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
*kuplungra
2013. febr. 18. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Egy kis autós fizika: Azt, hogy mekkora gyorsító erő hat az autódra, minden pillanatban a kerekek és a talaj közötti surlódási erő határozza meg. Ha a motor által kifejtett erő <= surlódási erő, a kocsi és a kerekek gördülnek, ha nagyobb az erő, a kerék elkezd pörögni. A pörgést úgy csinálják, hogy első fék befog, a hátsó két kerék által kifejtett erő pedig sosem párhuzamos teljesen a kocsi haladási irányával (értsd van egy kis szög, ezáltal a kerekeknél ható erőnek lesz egy a kocsi irányára merőleges komponense.) Mivel a kocsi eleje fixpont, ez az erő lesz a körmozgás centripetális ereje. Általában úgy érik ez el, hogy az egyik kerék kicsit nagyobb erőt fejt ki mint a másik.
2013. febr. 18. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 A kérdező kommentje:
" középen nagy gáz a kuplungra. "
bocsi de nem vágom, most ezt hogyan érted?
mert igazából az foglalkoztat engem h ez hogy van: van a környéken 2 bitangerős tuningolt Supra és sokszor adják a műsort h egy álló helyben néha 2 percig égetik a gumit még ki nem durran. meg van mikor egymással szembe pörögnek lángoló abroncsokkal.
2013. febr. 18. 21:22
5/9 anonim válasza:
Vannak átalakított autók ahol külön fékkaral tudod fékezni az első kerekeket (mint a kézifék).
De a fékerő eloszlás úgy van, hogy az első kerekeken nagyobb mint hátul, ezért a motor ereje leküzdi a hátsóféket, de az elsp még egyhelyben tartja az autót.
2013. febr. 18. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
"van egy kis szög, ezáltal a kerekeknél ható erőnek lesz egy a kocsi irányára merőleges komponense.) Mivel a kocsi eleje fixpont, ez az erő lesz a körmozgás centripetális ereje. "
Nem tudom minek ír fizikai jelenségekről olyan ember, aki nem ért hozzá...
2013. febr. 18. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Egyszerű amúgy:
Felpörgeted a motort(benyomott kuplungnál), kiba*od a kuplungod és hirtelen rátaposol a fékre!
Ekkor egy helyben égeted a gumit!
2013. febr. 18. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Ja az más...az én kocsim első kerék meghajtású, így ha én pörgetni akarok, akkor nem engedem fel teljesen a kuplungot és arra nyomok nagy gázt.
2013. febr. 19. 07:00
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
semmi hókuszpókusz nincs ebben, egyszerűen leírva annyi, hogy ha elég erős a hátsókerékhajtású autód, akkor ha nagy gáz mellett hirtelen leugrasz a kupplungról (vagy ha mégerősebb az autód, akkor kezdheted a fék lenyomásával, és utána gáz, kupplung felenged), és utána egyből rányomsz a fékre, akkor az első fék megfogja az autót, a hátsó féket meg leküzdi a motor. Ez azért is van mert kb 70-30% ban oszlik meg a fékerő az első iletve hátsó kerekek közt, tehát a hátsókerekek kevésbé fékezettek, meg nemis feltétlen szükséges tökig nyomni a féket ilyenkor, hanem érzéssel, hogy pont megfogják az elsőkerekek az autót. Persze van olyan is, hogy az elsőféket külön lehet kezelni átalakítás után. elsőkerekes autónál meg ugye ott a kézifék, ami a legtöbb autónál a hátsókerekeket fogja.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!