Mit Takar az hogy hengerfejes egy autó? Miket kell kicserélni ilyenkor hogy újra jó legyen?
A hengerfejben van repedés, esetleg elhúzódott a hőterhelés miatt. Ilyenkor kifújhat a tömítésnél, a víz- és az olajtér összenyílik egymással vagy az égéstérrel, aztán minden mindennel keveredik. Ilyenkor le kell szerelni a hengerfejet, megkeresni a repedést, behegeszteni, majd síkba kell köszörültetni a felfekvő felületet és össze lehet rakni a motort új hengerfejtömítéssel - az előrelátóbbak a vezérlést is cserélik ilyenkor, ha már úgyis szét kell szedni, illetve érdemes megfontolni, hogy a szelepvezetők, szelepfészkek állapotát is felmérd, lehet, hogy ott is cserélni kell némelyiket.
Néha a kiégett hengerfejtömítésre is azt mondják, hogy hengerfejes az autó, itt kicsit kevesebb munka van, mert csak a tömítést kell cserélni - bár elég gyakori, hogy hengerfej igényel némi síkköszörülést, mert az is elhúzódik.
Vannak végletek is ,de általában a tömítés szokott átégni .De nem elég csak tömítést cserélni ,síkolás minimum de ha lent van a szelepeket se árt rendbe rakni...
Milyen autó hengerfeje ez ?
sosem tudtam hogy hogy miért kell dugót cserélni de most már ezt is tudom :)
a TSZ-ben a K 700-asokban mindig cseréltek dugót,és dugósort cseréltek mert másképp nem húzta sokáig a motor.De azok más igénybevételnek voltak kitéve.
Ahhoz qrván meg kell főzni azt a motort ,hogy fúrni kelljen :)
Ez is egy véglet ...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!