Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha hengerfejes egy autó, csak...

Ha hengerfejes egy autó, csak a víz fogyása a problémára mutató jel? Vagy vannak más észrevehető jelek is?

Figyelt kérdés
Vagy ez az jelenti,hogy valahol elfolyik,párolog a hűtővíz,de nem hengerfejes az autó motorja?
2012. nov. 27. 09:49
 1/2 Alex67 ***** válasza:
100%

Amennyiben hengerfejes a gép, ezek a hibajelenségek is előfordulhatnak:


A motor kipufogófüstje fehér, édeskés szagú (fagyálló hűtőfolyadékkal feltöltött hűtőrendszernél), és főleg meleg újraindításnál gőzöl.

Oka: vízgőz van a kipufogó füstben, az égéstérbe jutó hűtőfolyadék víztartalma párolog el ilyen módon. Meleg motornál a hengerfej repedése a hőtágulás miatt kitágul, így több hűtőfolyadék kerül a motorba, mint a hideg motor esetén. Ha ilyenkor leállítjuk, majd újraindítjuk a motort , a bekerült nagyobb mennyiségű hűtőfolyadék távozik nagy gőzfelhő formájában. Előfordulhat ilyenkor hogy az indító motor indítás közben "megtorpan" vagy meg is áll!


A motor nehezen, sokadszorra indul, 2-3 hengerrel, majd kis idő múltán indul be az összes henger

Oka: az előző pontban leírt hűtőfolyadék mennyiség miatt nem tud az adott henger beindulni, csak késve, mikor az égéstérben lévő hűtőfolyadék mennyiség már lecsökkent


Gyakori gyújtógyertya meghibásodás, jellemzően mindig ugyanannál a hengernél

Oka: a gyújtógyertyára jutó hűtőfolyadék összezárja a két pólust és előfordulhat az is , hogy a gyújtógyertyát ez a jelenség tönkreteszi


Gyakori hűtőfolyadék forrás

Oka: általában a nem megfelelő hűtés miatt forr fel a hűtőfolyadék, a nagy hőterhelés azonban deformációt, vetemedést okoz a hengerfejen, emiatt súlyosbodik a probléma


Nagy nyomás a hűtőrendszerben (kipufogógáz-szag a kiegyenlítő tartályból)

Oka: ebben az esetben a motor égésterében lévő nyomás szintén pl. repedésen keresztül, vagy a tömítés mellett bejut a hűtőrendszerbe. Rövid idejű megoldás lehet ilyenkor a hűtő sapka gumitömítésének az eltávolítása azért , hogy ne tudjon nyomás keletkezni a hűtőrendszerben . Vigyázat !! Ilyenkor már kb. 100 Celsius foknál már forrhat a hűtőfolyadék!


„Kapucsínós”, barnás-olajos hab az olajbetöltő nyílás sapkáján (ami hosszabb távú autózás után sem tűnik el).

Oka: az olajtérbe jutó vízgőz keveredik az olajpárával, ez csapódik le pl. az olajbetöltő nyílás sapkáján


Emulziós motorolaj (barnás-fehéres, sűrű massza a nívópálcán)

Oka: az olajtérbe jutó hűtőfolyadék keveredik a motorolajjal. Ilyenkor a "motorolaj" szint is megemelkedik.


Teljesítményvesztés (gyenge motor)

2012. nov. 27. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 Dicsak Jenő válasza:
4%
Olyan hülye vagy, mint szódás a lovát!
2012. dec. 1. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!