Egy szívó dízelre van valami hatással a plusz üzemanyag?
régi mercinek meg lehetett piszkálni az adagolóját,jobban is húzott.
az nem ér semmit ha az alapjárati csavart tekergeted.
az 1. válaszoló megírta a tutit.próbáld ki,nem vesztesz vele
semmit.
"500 köbcenti 1 henger, ez kap 2 millilitert 5 ezren, és ha ezt növeli az ember 2.25-re akkor lehet hogy több erőt ad le?"
A szívódízelek minőségszabályzással működnek: a gázpedállal a befecskendezett üzemanyag mennyiségét változtatod, a levegő mennyisége állandó. Vagyis nem arról van szó, hogy 5.000-nél 2 millilitert nyom az adagoló (tehát nem a fordulattól függ az adagolás mennyisége), hanem a gázpedál adott állásánál 2 ml-t nyom, ettől pedig 5.000-et pörög a motor.
Ha mondjuk a 6.000-es fordulathoz 2,5 ml tartozik (legyen ez egy példa) és az adagoló annyit nyom, akkor a motor 6.000-en fog pörögni. Vagyis ha úgy lövöd be az adagolót, hogy az 5.000-es fordulathoz tartozó pedálállásnál nyomjon 2,5 ml-t, akkor csak annyit érsz el, hogy ennél az állásnál nem 5.000-et, hanem 6.000-et pörög a motor. Vagyis olyan, mintha megrövidítetted volna a gázbowdent, a pedált félig nyomva teljes fordulaton üvölt a motor. Ettől persze úgy tűnik, hogy jó "bikás" lett a gép, ugrik, mint az állat, de valójában nem változott semmi, ugyanolyan a karakterisztika, sőt, még a maximális fordulatszám is. A maximális fordulatot ugyanis az határozza meg, hogy mennyi levegőt tud beszívni a motor. A maximális légmennyiséghez hiába nyomsz a gyárilag kitaláltnál több gázolajat, csak kormolni fog, nem ég el.
A szívódízeleket nem hasraütésszerűen tervezik, általában nem lehet belőlük sokkal nagyobb teljesítményt kihozni úgy, hogy a károsanyag-kibocsátási értékeik megmaradjanak. De még azokat felrúgva sem. A korlátot a motorba jutó levegő mennyisége jelenti: a gyárban kihozzák a maximumot, amit ezzel a légmennyiséggel el tud érni a motor, tehát a több teljesítményhez először is több levegő kellene. Ezért egyszerűbb a turbódízelek tuningja: ott csak emelni kell a turbónyomáson, adni kell egy kis többletüzemanyagot, aztán lehet mesélni a haveroknak, hogy nyomtad le a passzáttal az integrás hülyegyereket. A lökhárítón és a hátsó lámpán pedig elkezd nőni a fekete folt a koromtól (már ha nem hozzáértő végezte a chiptuningot, de ez kis hazánkban nem jellemző).
Mivel szívó dieselről beszélünk eleve nincs lehetőség chip tuningra !
Tehát ha a mennyiség csavaron elkezdesz játszani valamennyi teljesítmény növekedést el fogsz érni . Füstölni is fog ,emelkedik az alapjáratod is ill az indítótöltés is ...
Plussz levegő nélkűl amire a túrbó hivatott nem lesz táltos nagyon ..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!