Szeretnék venni a közeljövőben használt kocsit, de miből tudom megállapítani, hogy nem vernek át, és nincs visszatekerve a kilométer óra? Vagy egyáltalán, mik a tapasztalatok a használt autókkal kapcsolatban?
Használt autó vásáráloknak kötelező olvasmány szerintem az 5-ös válaszoló hozászolása!
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__395..
kereskedőtől csak a végső esetben vegyél, mert csaló az összes.
Meg egyébként is mindig sztárolják a saját kocsijaikat, hogy ilyen jó meg olyan jó rendszeresen karban tartott, (egyébként is ha rendszertelenül lett volna, nem reklámozná)de ha a szervizkönyvére vagy kíváncsi, akkor nincs, stb.....
És egyébként is. Egy tulaj sokkal több infót tud adni a saját kocsijáról aki évek óta használja, mint egy olyan, akinél 2 hete áll.
Pl ahol én vettem ott még a 15-20 éves kocsira is az volt írva hogy sérülésmentes:)
Egyébként amit mi vettünk, arra is ki volt írva, hogy sérülésmentes, de mégis elég furán állt az első lökhárítója. Mikor a barátnőm rákérdezett, hogy akkor miért áll így az eleje? csak hápogott hogy ...hát...hát...van egy kis szépség hibája:)
Szóval egy szavát se hidd el, amit nem tud bizonyítani.
Második! Én írtam az 5-ös választ!:) Még azóta tudnám bővíteni sikerült kiheverni a másnaposságot:)
Igazából aki viszont azokat az ellenőrzéseket végig csinálja és mindent rendben talál akkor nagyon mellé nem nyúlhat.
Harmadik!
"kereskedőtől csak a végső esetben vegyél, mert csaló az összes."
Ez nem igaz! Van sok hitvány alak az tény, de igenis vannak nagyon korrekt autókereskedők!
Egyébként én már megjöttem a magánszemélyekből is.
Behozza a fickó a 2008-as kocsit, hogy elakarja adni. Valami 45 ezer km volt benne óra szerint, szervizkönyve volt! Persze mi gyorsan kiszúrtuk, hogy az nem 45 ezer aztán elkezdtünk nyomozni.
Valahogy nagyjából így dolgozott a magánszemély:
Megvette újan. Első kötelező szerviz márkaszervizben. Második esedékes szerviz otthon a sufniban, ahogy a harmadik is. Aztán haver visszatekerte az órát a második kötelező szerviz állására aztán a negyedik újra a márkaszervizben volt meg. Aztán még két szerviz otthon a sufniban, újra találkozás a haverral, aztán irány hozzánk.
Így lett a minimum 130 ezret futott kocsiból alig használt szervizkönyves 45 ezret futott családi álomautó.
De tele tudnám írni az oldalt a magánszemélyek stiklijeivel.
Ne akard például azt tudni, hogy hetente hány magánszemély keres meg azzal, hogy tudunk-e neki segíteni az óratekerésben vagy kitöltetlen szervizkönyv beszerzésben. Aztán meg még mi vagyunk a "köcsög nepper" mikor az a válasz, hogy nem.
Teljesen mindegy kitől vesz az ember kocsit! Az a lényeg nézze át rendesen!
Szinte biztos lehetsz benne, hogy vissza van tekerve a az óra. Még magánszemélytől vásárolva is: vagy ő tekertette vissza, vagy már így vette. Sajnos ez egy ilyen "buli".
A kocsi előtt érdemes magát az eladót megnézni, gyakran többet árul el a kocsiról a tulaja, mint maga az autó. Egy nyegle, nagyképű, de igénytelen suhanc tulaj nagy valószínűséggel a kocsival sem fog igazán törődni, míg egy pedáns "nagypapa" esetében inkább valószínűsíthető, hogy a kocsi megkapta megfelelő időben a szükséges karbantartást, a cserélendő dolgok ki lettek cserélve, és nem volt "széthajtva" a gép.
Régi mondás, hogy nem típust, színt, évjáratot, kilométerórát veszünk, hanem állapotot! Bizony, körbe kell nézni a kocsit, megnézni az elemek illesztéseit, rétegvastagságot (mit cseréltek rajta, mennyire volt már lezúzva), árulkodó lehet a kocsi belseje (fényesre kopott kormány, kopott, vagy épp vadiújnak tűnő pedálok vs. 80e km azórában). Közismert optikai javítókészlet a szilikon-spray, kicsit áttörölve vele a műszerfalat egész újnak tűnhet tőle a gép (viszont a kis repedéseket nem tünteti el).
Szintén érdemes (szakemberrel!) szétnézni kicsit a motortérben. Gyanús lehet, ha annyira ki van takarítva, hogy szinte enni lehet róla (olajfolyások, csöpögések nyomait ezzel a módszerrel lehet szépen eltávolítani).
Ha már a motortérben járunk, érdemes közelebbről megnézni a hűtőt, a karosszéria első részeit az esetleges sérüléseket keresve. Itt megint csak jól jön egy típusismerettel rendelkező szerelő.
Bármilyen kocsit nézel, ragaszkodj a hideg motorhoz (és ezt ellenőrizd is le). Itt megint jól jön egy gyakorlott szerelő, aki a hidegen indított motor viselkedéséből már ki tud szűrni egy rakat problémát.
Vásárlás előtt, (ha nem bukott meg addig nagyobb disznóságon a gép), érdemes megnézetni műhelyben a kocsit "kívül-belül", ekkor kaphatsz pontosabb képet a kocsi általános állapotáról. Ha az eladó ebbe nem megy bele (vagy csak az általa javasolt műhelyben hajlandó az átvizsgálásra), akkor a kocsi felejtős.
Szóval összefoglalva: szerelővel (vagy típusismerettel rendelkező egyéb hozzáértővel) menj a vásárlásra, ne életkort és "kilométerórát" vegyél, hanem állapotot, ne tévesszen meg a szilikonos optikai tuning, nézd az eladó személyét is.
Az igaz, hogy a magánszemélyek is hordják be a lelakott 10 éves DÍZEL luxuskocsikat éppen hogy (100.000km-el:), de a kereskedőknek is ők hordják be, megbízásos alapon, hogy ha esetleg kiderülne hogy csalás történt a km állással, akkor a kereskedő tudja mondani hogy nem ő hozta be, hanem x.y. és mehet tovább az üzlet. és éppen hogy a kereskedőknek éri meg legjobban behozni a lelakott néhány km-es:) kocsikat, mivel:
a. jelentősen csökkentették a regisztrációs adót
b. bőven van készpénzük befektetni az importba
c. megvan hozzá a hiteles képet sugalló telephelyük
d. megvan a helyrepofozáshoz nélkülözhetetlen(50.000km:) zug(festő-karosszériás-szerelő) brigád.
Na még nagy kedvencem, hogy az öreg papák tuti, hogy jobban gondoskodnak az autójukról, mint a fiatalok. Na persze...addig oké, hogy nem hajtanak gyorsan, de:
Faltól falig közlekednek, jellemzően össze vannak baszva minden irányból. Ha ne adj isten megpróbálják kitakarítani, akkor összekarcolják mindenféle súrolóeszközzel. Képtelenek vigyázni rá, beledobják a kapát, összerugdosság a küszöböt, mert egy bizonyos kor után már nem érdekel az ilyesmi.
Nekem ez a tapasztalatom az öreg papás autókról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!