Ma az összes autót úgy gyártják, hogy ütközésnél ripityára törjön/roncsolódjon?
Azt mondták a régi autókat pl. régi amerikai Mustang vagy régi Merci terepjáró, azokat úgy gyártották, hogy nehéz/erős, bivaly legyen. És ha neki tolattál valaminek, vagy neki koccantál, a Kocsidon max a fényezés látszott meg, de sehol egy törés, horpadás a karosszérián.
És manapság ilyen autót nem kapsz.
Úgy gyártják, hogy az ütközés erejére roncsolódjon, behorpadjon, elnyelje az energiát.
Igaz ez?
Akkor ha veszek egy régi autót ami minőségibb, és van benne anyag, azzal nem lesz baj, ha nekitolatok egy kerítésoszlopnak?
A kerítésoszlop, ha csak nekitolatsz régebben jobban meglátszott - hiszen a lökhárító is fém volt, ha meggyűrődött akkor bizony az végleges volt.
A mai műanyag kiugrik, akár úgy is, ha komolyabb erővel megy neki valami. Mondjuk a Focusom hátsó lökhárítóján nem látszott semmi, amikor elfelejtett fékezni egy Peugeot tulaj.
Tessék: itt egy régi és egy új amerikai autó töréstesztje
http://www.youtube.com/watch?v=joMK1WZjP7g
..szóval nem értem.. Mi a kérdés?
"Akkor ha veszek egy régi autót ami minőségibb, és van benne anyag, azzal nem lesz baj, ha nekitolatok egy kerítésoszlopnak?"
De, lesz neki baja. A kerítésoszlopot csak a páncélozott harckocsik viselik el különösebb sérülés nélkül, még a régi "ezekbe' még vót anyag" autókon is meglátszik, ha kidöntöd. Az újakon a rugalmas műanyag lökhárítók jóvoltából a kisebb ütések nem annyira látszanak meg.
Egyébként elterjedt tévhit, hogy ütközésnél a régi autók biztonságosabbak, mert nehezebbek, masszívabbak. Egyrészt nem is biztos, hogy nehezebbek: a közelmúltig minden modellváltásnál híztak az autók. Másrészt a masszívnak tűnő autók is igencsak össze tudnak csuklani, mert hiába a bazi nagy karosszériaelem, ha alacsony szilárdságú acélból van. Manapság az utascellák sokkal merevebbek, mint régen, a gyűrődőzónák viszont több energiát tudnak elnyelni.
Ez nyilván így van, ha meg egy kamion jön szembe akkor meg a kamionos száll ki. Ennyi. Amúgy jobb ha az autó összegyűrődik, mint ha nagyjából egyben marad hidd el. Jobban elnyeli az ütközés energiáját, így nagyobb eséllyel szállsz ki élve. Na meg a légzsák. Az se mindegy.
Amúgy nézd meg ezt: http://www.youtube.com/watch?v=joMK1WZjP7g
Az autó nem törésre van tervezve hanem közlekedésre, illetve hogyha esetleges baleset van akkor az utas védelmére.
Ha az én életemről van szó akkor inkább törjön és hulljon atomjaira az autóm, csak engem védjen meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!