Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen sebességű ütközésnél...

Milyen sebességű ütközésnél nyílik ki a légzság?

Figyelt kérdés
Ha pl. én a saját figyelmetlenségemből pl. nekimegyek lassan valaminek, akkor még nem aktiválódik?
2009. nov. 12. 12:02
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

nem a sebesség a lényeg, hanem az erőhatás.


tehát attól függ, hogy mekkora sebességgel és minek mész neki. egy tömör betonfal már néhány kmh-nál kinyirhatja a légzsákot.

2009. nov. 12. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
100%
Ha jól tudom, akkor a légzsáknak több érzékelője is van az autóban,nem csak az ütközés tényétől nyílik ki, hanem kell egy bizonyos mértékű lassulás is,tehát egy kisebb erejű koccanásnál, vagy, ha beállsz a garázsba és hozzáérsz a falhoz nem fog kinyílni. SZVSZ
2009. nov. 12. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
75%

Így igaz, a gyorsulás számít. Próbáltam utánakeresni a témának (engem is érdekel), de csak általános leírásokat találtam, konkrét számadatokat nem. Illetve egy helyen, egy légzsákkioldó-rendszer leírásánál említettek számszerű adatot, ott 181 m/s2 gyorsulás neveztek meg mint küszöböt. Ebből kiindulva vázlatosan kiszámítható, hiszen ez 18,5 G körüli gyorsulásnak felel meg, ami akkor lép fel, ha egy 50 km/h sebességgel guruló autó 0,08 mp alatt áll meg. Ez már emberközelibb adat, könnyebben elképzelhető.


Ha a lassulást lineárisnak vesszük, akkor ennyi idő alatt kb. fél métert halad az autó. Most képzeljük el, hogy egy 50-nel haladó jármű ütközik egy kb. azonos tömegű, álló autóval, azt több, mint fél métert fogja eltolni, vagyis a megállás hosszabb távon, hosszabb idő alatt történik meg, így elvileg ilyen esetben (az általam talált adat szerint) nem kéne működésbe jönnie a légzsák.


Ha ugyanilyen sebességgel betonfalnak csapódik, akkor sem 0 mp a megállás ideje, ugyanis figyelembe kell venni, hogy az autó orra felgyűrődik, és a megfelelően bekötött utas gyorsulásának kiszámítására ezt a távolságot/időt kell számolni.


Némileg más a helyzet, ha oldallégzsákról beszélünk oldalirányű becsapódáskor. Ekkor ugyanis a behatoló jármű orra betolja az álló autó oldalfalát (B-oszlopot), tehát még áll a jármű, amikor már az oldala mozgásba jön, és vele együtt mozgásba jön az oldalsó légzsák gyorsulásérzékelője is. Mivel a mozgásenergia még nem adódott át a jármű teljes tömegére, így ezen a ponton sokkal nagyobb gyorsulás mérhető, ennek köszönhetően a szenzornak már sokkal kisebb sebességű ütközés esetén aktiválódnia kell. Ha ehhez még hozzátesszük, hogy oldalirányú ütközés esetén igazából alig van néhány cm-nyi gyűrődési zóna, ami megóvja a személyt, szinte biztos vagyok benne, hogy ezen érzékelők eleve alacsonyabb küszöbre vannak állítva.


Kb. erre jutottam, de hangsúlyozom, az általam talált adat nem hiteles. Csak gyorsan végigfuttattam azt, amit találtam.

2009. nov. 12. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!