Miért nem gyártanak kisebb sebességű kocsikat, hogy elkerüljék a baleseteket?
Városban:
Szerintem nem a sebesség a gond, hanem a gyorsulás.
És pont ezért veszélyes amikor egy friss jogsis fiatal alá a szülei vesznek egy több milliós új jó autót. Nehezebb kordában tartani, tapasztalatlanul meg még veszélyes is.
Autópályán:
Szintén nem a sebesség, hanem a figyelmetlenség, és a szabályok be nem tartása. A körülmények rossz felmérése, vagy leszarása.
Egyébként a nagyon nagy végsebességű autókban szokott lenni egy elektronika mi lekorlátozza, de ezeket előszeretettel "ütik ki" belőle.
Valóban, a végsebesség csak az egyik baleseti forrás. Városban, ahol elméletileg 50-nel lehetne menni, de állandóak a dugók, nem segítene az sem, ha az autó végsebessége 100 km/h lenne. Akkor is történnének koccanások a figyelmetlenség miatt. Ugyanígy főúton, autópályán is lehetne csattanni egy-egy elnézett elsőbbségadás tábla vagy körültekintés nélküli sávváltás miatt.
A felvetés viszont jogos: mi szükség van arra, hogy lassan egy dögunalmas családi kompakt is elérje a 200 km/h-s végsebességet? Ennek az oka a presztízs. Soha az életben senki nem fogja kipróbálni egy ilyen autó végsebességét, lehet, hogy módja sem lesz rá, de jól mutat a katalógusadatok között, hogy megfutja a 220-at, ha kell. És bizony a vásárlók nagy része még mindig a katalógusadatokra bukik: tökmindegy, mennyire praktikus az autó, csak nagy legyen a teljesítménye és a végsebessége, mert azzal lehet dicsekedni.
Egyrészt a kutya sem venné őket.
Másrészt: NEM A GYORSHAJTÁS ÖL!!! A relatív gyorshajtás veszélyes! Autópályán, sőt országúton is nem egy helyen lehet biztonságosan, stabilan 160-170-el menni. Ha jó az út. Viszont ha rosszak a látási és tapadási viszonyok akkor gyakran még a megengedett sebesség is sok.
" országúton is nem egy helyen lehet biztonságosan, stabilan 160-170-el menni "
na , te se vagy százas ,-inkább 160-170-es
Mindenki mehetne többet is... Kérdezem én 160km/h-s barátom... Mi történik akkor, ha te 160km/h-s sebességgel haladsz egy főúton, szemből sűrű a forgalom, és kb 150 méterre előtted, kihajt eléd egy autó, mert gy gondolja, hogy 90 a megengedett, és bőven fel tud gyorsulni 90-ig mire te utolérnéd.
Nos, persze, üres úton lehet valaki nagyontudok ember, de mi van, ha valami váratlan történik? 160-nál a fék, csak lassításra való...
Feltenném a következő kérdést is:
Mikor fékez egy átlagos képességű amatőr vezető 120km/h-s sebességről vészfékezéssel állóra?
Nem kell gondolkodni, a válasz:
A halála előtt 10 másodperccel.
Azért nem kell kiforgatni az ember szavait!
A válaszoló azt írta, hogy van olyan országút, ahol lehet menni 160-nal. Nem azt mondta, hogy nyugodtan lehet 160km/h-val döngetni főúton, szembeforgalomnál, útcsatlakozásnál. Azért van ezek között különbség!
Van olyan országút, amit "autópályának" terveztek. Ott tényleg elképzelhető ilyesmi, de ilyen út nagyon elvétve található.
Nem én írtam a 160-170-es hozzászólást, de egyetértek vele.
Például rendszeresen járok Cegléd felé éjszaka.
Volt olyan, hogy Vecsés és a ceglédi lejáró között 11 mozgó járművel találkoztam, amiből 3 kerékpáros volt.
Kérdem én, zavartam azzal valakit, hogy a 4-es főúton városon kívül hajnali 2 körül konstans 200 kmh-val mentem?
A legnagyobb baj az lehetett volna, hogy kapok egy vaskos csekket, vagy megölöm magam.
Mellesleg valaki akkora blődséget írt, mint ide 'lacháza...
Nagyon sz*r fékeknek és nagyon sz*r sofőrnek kell lenni ahhoz, hogy 10 mp alatt ne tudjon valaki megállni 120-ról...
Én 200-ról állok meg 5.1 mp alatt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!