Ez reális fogyasztás egy Opel Astra H 1.7CDTI autónak?
Az átlagom 6,5-6,8 liter/100 km körül van.
80%-ban autópályán használom (tempomat 130-ra állítva, próbáltam már 110-zel is, max 1-2 deci a különbség 100 km-en),
15%-ban város,
5% egyéb út.
A motort 1500-2300-as fordulatszám-tartományban használom. (2300-nál van a nyomaték-maximum.) Kivéve persze pályán, akkor 3000-et forog kereken 130-nál.
Az autópályás menet és a rövid áttétel dobja meg nagyon a fogyasztást. Ekkora motorhoz ma már 6-os váltót adnak. Amivel 3000-nél 160-170-et mész.
Mihez képest rövid áttétel? Ez pl direkt hosszú áttételű váltó Opeléknál. Ugyan ez az autó benzines motorral "rövid" áttételű váltóval 4000-et forog 130-nál.
Amúgy kipróbáltam 90-100-as tempóval. Akkor érezhetően kevesebb a fogyasztás, 5,0 liter körüli.
Az új autókhoz képest rövid az áttétel! Nézd meg a videót amit linkeltem. 1.6-os dízel és 170-nél forog 3000-ret a 6. sebesség miatt! +40km/h-át nyersz! Az hatalmas különbség ám fogyasztásban..
Benzineshez hülyeség hasonlítani, a dízeleknek mindig is hosszabb áttételük volt. Csak 10 éves még nem volt akkor divat a 6 gang.
Nem akarta a benzinessel összehasonlítani, csak azt más váltóval szerelik és a példa kedvéért említettem.
Ennek pl a rendeléskori adatlapján, ahol föl van sorolva hogy milyen csomagokkal, extrákkal kéred az autót, direkt úgy szerepelt hogy "hosszú áttételű váltó". Ami igaz is abból a szempontból, hogy városban 50-nel 4. sebességet már csak nagyon határesetben tudok kapcsolni, inkább 3.-at szereti.
Kicsit utánajártam a témának. Az autót kétféle váltóval szerelték:
F23WR (ez van nekem, ez 5 fokozatú, úgymond hosszú áttételű) [link]
És van az M32WR (fogalmam sincs melyik variáns az 5-ből, ez 6 fokozatú) [link]
Az enyémnek a végáttétele 5.-ben 0,686.
A 6-os váltónál ha a leghosszabb áttételű variánst nézzük 0,614. De van olyan is, aminél nagyobb az érték.
A 0,686 és 0,614 között azért nincs olyan óriási különbség szerintem.
Ha az arányokat nézzük akkor a 6-os váltóval 3000-es fordulaton 130 helyett 145-tel menne az autó. De még akkor sem 170-et.
Az csak véletlen lenne hogy az Opel mérnökei ennyire "rosszul" tervezték meg a váltókat?
Figyelj 10 éve nem volt még ekkora hangsúly a hosszú váltókon. Senkit nem érdekeltek. De mióta bejöttek ezek az őrült EU normák, meg horror árban van az üzemanyag azóta minden megtakarított dl számít.
Ma már egy kis VW Polonak is olyan hosszú áttététele van ami korábban elképzelhetetlen volt! 170@3000 rpm.
Csak hasonlításnak: Haveromnak 2.5 TDI A8-asa van, a legelső. Az 3000-nél megy 180-at! '99-ben nagy szó lehetett, csak azóta eltelt pár év.
Oké. Akkor egy H Astra egy elavult ős régi konstrukció, csoda hogy látni még ilyet az utakon. Rendben van.
De a gyári fagyasztást is ezzel a váltóval adják meg. Illetve akkor úgy kérdezem, hogy más ilyen 5-6 éves elavult "roncsokhoz" képest mennyire sok ez a fogyasztás?
Csak azért mert más oldalakon, fórumokon, spritmonitoron pl nagyon vegyes a kép. Vannak akik állítják hogy 4,5-5 literrel eljárnak pályán. Míg mások is ilyen 6-7 litert írnak.
Köszi. Az enyém 101 lóerős, Z17DTH motorkódú.
A TD az ugye jól tudom, hogy még nem közös nyomócsöves?
Végül is ahogy néztem az adatokat, azt szűrtem le, hogy az enyém egy picivel többet eszik, mint a többiek átlaga. De nem olyan vészesen durva a különbség, hogy ez műszaki hibára utalna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!