Mitől van egyfajta fütyülés bizonyos sebességnél?
Kb egy hónapja azt vettem észre az autómnál, hogy ha gyorsítok és elér egy bizonyos sebességet, elkezd valami fütyülni. Ahogy a fordulatszám emelkedik, és nő a sebesség, úgy emelkedik a fütyülés hangmagassága, majd elhallgat. Ez úgy 60 és 80 között hallható, motorféknél pedig ugyanaz, mint ahogy az előbb írtam, csak fordítva. Miután felment a víz hőfoka, és elérte a motor az üzemi hőmérsékletet, tehát miután bemelegedett az autó, a fütyülés megszűnik gyorsításnál és lassításnál is.
Először a szerelő lecserélte a difiben az olajat, ami kellett is, mert nagyon ronda színe volt és nem is volt 1 liter. A fütyülés nem szűnt meg. Aztán rájött, hogy mindkét hátsó kerék csapágyas, tényleg így volt, láttam, hallottam. Kicseréltük őket, de a fütyülés továbbra sem szűnt meg. Most azt mondja, le kell cserélni a váltóolajat, de nekem kezd megrendülni a bizalmam felé.
Segítsetek legyetek szívesek! Mi lehet ez? Mit csináljak?
Ja, az autó egy BMW E36. 318 TDS
Nekem megoldódott a probléma, a kardánfelfüggesztő csapágy döglött meg.
Egyre nagyon fell figyelni a csapágy választásával kapcsolatban.
Az utángyártott alkatrész kereskedők normál csapágyat adnak bele, viszont az nem jó.
Növelt radiális hézagú kell legyen, mert itt nem a precíz futást kell produkálni mint pl. egy fűrészgépben, hanem elég erős keresztirányú terhelést is el kell viseljen.
A radiális hézag a gördülőcsapágy egyik gyűrűjének másikhoz viszonyított sugárirányú elmozdulása, az egyik szélső helyzet és a másik között, anélkül, hogy a gyűrűkön és a gördülőtesteken deformáció jönne létre.
Remélem tudtam segíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!