Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Le tudnátok néhány autómárka...

Le tudnátok néhány autómárka emblémának a jelentését írni?

Figyelt kérdés

Pl. a Lamborghinié miért bika? A Ferrarié miért ugró ló?

Ilyenek érdekelnének,írjatok,szomjazom a tudásra! :)


2013. febr. 4. 21:01
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
14%
Lamborginikén nem csak a minta bika hanem a kocsik neve is bikafajtát takar pl gallardo,murcielago,stbferrárit nem vágom de tudok mást,lamborgit vett enzo ferrari aki akkoriban még traktorokat gyártott,egy alkalommal valamilyen hiányoságot emlitett meg lamborgint gyártó manusznak aki azzal vágott vissza hogy ne kritizálja egy traktorgyáros ekkor enzo ferrari tervezett egy sportkocsit valahogy igy kezdődik:)
2013. febr. 4. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%
utolsó, majdnem így volt, csak pont fordítva :D a ferrari a nagyobb múltú cég. A Lamborghini gyártott traktort, és mikor Ferucco Lamborghini Úr vett egy ferrarit, nem tetszett neki a váltó, és változtatásokat javasolt Ferrarinak, aki nem vette jó néven, hogy egy traktorgyáros akarja kioktatni, ekkor fogadta meg Lamborghini, hogy ő is fog sportkocsit gyártani, jobbat mint a Ferrari...
2013. febr. 4. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
75%
akkor elnézést de legalább asztori rendben volt:)bocs mégegyszer
2013. febr. 4. 21:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
Ez érdekes.. És a többi? Jó,a Jaguar meg a Ford nem érdekel,:) de sok olyan van még amit nem tudok.
2013. febr. 4. 21:23
 5/14 anonim ***** válasza:
Az amerikai Ford pénzelte második világháboruban a németeket.az elsőként alkalmazta afutószallagos gyártást a ford t.modellnél a jagszikról nem tudok semmi
2013. febr. 4. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%

A Lamborghinié azért bika, mert Ferruccio Lamborghini, a márka alapítója 1916. április 28-án született, a bika jegyében. Ezért aztán az autó emblémája egy bika lett és a sportkocsijaikat szerették híres bikákról elnevezni.

Egyébként a Lamborghini márka születése pont fordítva van, mint ahogy az előző válaszadó említette. Lamborghini egy sikeres gyáros volt, többek között traktorokat gyártott és mivel ebből nagyon sok pénze volt, sokféle egzotikus sportkocsija volt. Többek között Ferrarijai is voltak: volt 250GT-je, 250 SWB Berlinettája és 250GT 2+2-je. Az úttartásuk bejött neki, a zajos, szegénye belső viszont nem. Ráadásul a kuplunggal is sokat szenvedett: gyakran kellett a Ferrarijait Maranelloba vinnie a tengelykapcsoló javításra, ahol eldugták a szeme elől az autót a szervizelés idejére. Végül besokallt: találkozott Enzo Ferrarival, a cég vezetőjével és elmondta, hogy ő talán kicsit többet várna a pénzéért, illetve előadta, hogy a Ferrarikon gyakran megpusztuló kuplung csereszabatos azzal a Borg&Beck tengelykapcsolóval, amit ő használ egyes traktorokon. Márpedig az a kuplung, amit ő használ, elbírja a Ferrari teljesítményét és nyomatékát és rendkívül megbízható. Erre a Commendatore (így nevezeték Ferrarit) kiosztotta, hogy neki egy traktorgyáros ne tartson előadást, mert biztosan nem ért a sportkocsik gyártásához. Ferruccio meg felkapta a vizet, leszerződtette a Ferraritól 1961-ben a főnök kibírhatatlan stílusa miatt lelépett Giotto Bizzarrinit és megépítette a Lamborghini 250 GTV nevű prototípust, nem titkoltan azzal a céllal, hogy a Ferrari 250GT-nél erősebb, gyorsabb, jobb útfekvésű és kényelmesebb GT-t hozzon létre. Ebből lett a 350 GTV prototípus, majd a Lamborghini 350 GT, az első szériagyártású autójuk. A többi meg már történelem: Lamborghini továbbra is azt tűzte ki célul, hogy jobb autókat gyártson, mint Enzo Ferrari, így született meg a korszakalkotó Miura, majd jött Marcelo Gandini és a csodálato formatervű Lamborghinik egész sora (Espada, Jarama, Urraco és a hihetetlen Countach).

Na, de térjünk vissza a kérdéshez. A Ferrari ágaskodó lova eredetileg Francesco Baracca I. világháborús vadászpilóta repülőgépén szerepelt, aztán mikor a pilótát lelőtték, a szülei - akik Enzo Ferrari barátai voltak - arra kérték Ferrarit, hogy folytassa a fiuk sportemberi és egyéb hagyományait. Ferrari pedig onnantól kezdve a versenyautóira festette a sárga alapon fekete ágaskodó lovat. Ekkoriban még nem volt Ferrari, mint márka, Enzo Ferrari csak az Alfa Romeo versenycsapatának főnöke volt. Így eleinte Alfákon virított a lovacska, majd mikor a Ferrari saját autók gyártásába kezdett, ez lett a jelvényük.

De ha már szóba került az Alfa Romeo: az ő jelvényük sem akármi. A jobb oldalon található koronás kígyó a Visconti-ház, Milánó egykori uralkodóinak címerállata (mivel az Alfa milánói székhelyű), a bal oldalon látható fehér alapon piros kereszt pedig Milánó jelképe. A körben található sötétkék sáv eleinte nem volt az emblémán, csak 1918-ban került rá, mikor Nicola Romeo megvette az akkor még A. L. F. A. névre hallgató céget, ekkor lett a neve Alfa Romeo, ezt rá is írták a plecsnire. Eleinte a sáv alján a "MILANO" felirat is olvasható volt, de mikor megnyitották az első Milánón kívüli gyárukat, ez - érthető okokból - lekerült róla.

2013. febr. 4. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
A Skoda emblémáról tudom hogy a Skoda család indián inasát ábrázolja az embléma.
2013. febr. 4. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 A kérdező kommentje:
Wow! :)
2013. febr. 4. 21:43
 9/14 anonim ***** válasza:
100%

Maserati:

A jellegzetes szigony emblémát Mario Maserati tervezte akit a Bologna-ban lévő Fontana di Nettuno nevű szökőkút főalakjának kezében lévő szigony ihlettet meg.


Porsche:

Ferry Porsche és az akkori főmérnök Frank Xaver tervezték. Württemberg tartomány címerébe tették bele Stuttgart címerét. Ugye itt van a Porsche "főhadiszállása".


Audi:

1932-ben jött létre amikor 4 gyár olvadt össze. Az Audi a Wanderer a Horch és a DKW. A négy karika a négy gyárat szimbolizálja.


Én ennyit tudok még.

2013. febr. 4. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
A BMW emblémája meg egy propellert szimbolizál, ugyanis eredetileg repülőgépmotorokat gyártottak, az autók csak később jöttek.
2013. febr. 4. 22:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!