Autóknál (beleértve a kistehereket is) az első, vagy a hátsókerékhajtás a "jobb"? Mindent összevetve.
Nincs olyan, hogy melyik a "jobb". Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai és ettől függ, hogy egy adott méretű, teljesítményű, adott felhasználási területre tervezett autóban az első- vagy a hátsókerékhajtás tűnik-e jobb ötletnek.
No meg attól, hogy az adott gyárnak éppen mit olcsóbb fejleszteni: ha van megfelelő nagyságú kész elsőkerekes platformjuk, akkor az ötméteres, 200 lóerős luxusautó is elsőkerekes lesz (Peugeot 607), ha meg éppen hátsókerekes hajtásláncot tudnak egyszerűbben kialakítani, akkor a háromajtós kompaktautó is hátsókerekes lesz (BMW 1).
első.
a hátsóhajtású üresen akkor is elakad ha elépisilsz.
mind2-nek van előnye, hátrénya, elsőkerekessel nehezebben akadsz el pl. sárban, mert több lehetőséged van, nem csak előre hátra, hanem lehet trükközni balra-jobbra kikormányzással a nyomvájúból stb. Csúszós úton az átlag feslhasználónak is jobb, könnyebben fel tudja dolgozni, hogy az eleje sodródik le az ívről, mintha a hátulja kezdene előre jönni, de én személy szerint jobb szerintem a hátsós ilyenkor, jobban tudasz gázzal korrigálni, gázzal a kocsio hátulját elfordíthaod, elsőkerékhajtásnál csak elvenni tudod a gázt ha elkezdni tzolni az elejét...
Más: Gyorsulásnál az orrmotoros kocsik közül szerencsésebb a hátsókerékhajtás, mivel iylenkor a kocsi súlypontja eltolódik hátrafele, egy hátsókerekes autó jobban betapad a startnál, nem kapar meg olyan könnyen, ellentétben azzal ahogy sokan hiszik, ugyanezen okból versenypályán is jobb lehet, éles kanyarból kifeje jövet a súlypont az ívkülső hátsókerék felé tolódik, így egy sperr diferenciálművel ellátottt hátsókerekes autónál csak az összkerekes tud jobban kigyorsítani...
plusz azzal sem értek egyet, hogy havas úton jobb az elsőkerekes, hiszen ha utánanéztek, a legtöbb autó súlyelosztása törekszik az 50-50%-ra, az első és hátsótengels között, nem 1200-es zsigulikról van már szó... És így hóban is csak annyira kapar el egy hátsókerekes, mint az elsős, különbség annyi, hogy még az elsőkerekes az elejét húzza, addig a hátsós ilyenkor kitolhatja a hátulját oldalírányba egyenesben is, erre kell jobban odaf
igyelni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!