Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autóknál (beleértve a kisteher...

Autóknál (beleértve a kistehereket is) az első, vagy a hátsókerékhajtás a "jobb"? Mindent összevetve.

Figyelt kérdés

2013. febr. 3. 23:22
1 2 3
 1/21 anonim válasza:
52%
Első.
2013. febr. 3. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
84%

Nincs olyan, hogy melyik a "jobb". Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai és ettől függ, hogy egy adott méretű, teljesítményű, adott felhasználási területre tervezett autóban az első- vagy a hátsókerékhajtás tűnik-e jobb ötletnek.

No meg attól, hogy az adott gyárnak éppen mit olcsóbb fejleszteni: ha van megfelelő nagyságú kész elsőkerekes platformjuk, akkor az ötméteres, 200 lóerős luxusautó is elsőkerekes lesz (Peugeot 607), ha meg éppen hátsókerekes hajtásláncot tudnak egyszerűbben kialakítani, akkor a háromajtós kompaktautó is hátsókerekes lesz (BMW 1).

2013. febr. 3. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
54%
Hétköznapi használatban jobb és biztonságosabb az elsőkerék meghajtás, mivel nincs az, hogy nagy gázra kicsapja a kocsi a fenekét és megpördül. Helyette inkább kihúzza a kanyarból, arra, amerre tekered a kormányt.
2013. febr. 3. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 szántóvető ***** válasza:
55%

első.

a hátsóhajtású üresen akkor is elakad ha elépisilsz.

2013. febr. 4. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 szántóvető ***** válasza:
*kisteherre gondoltam.
2013. febr. 4. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
0%
Személykocsiknál az első kerék hajtás ajobb kisteherautóknál főleg ha platósak a hátsó mert hátra pakolják a sújt és ha első kerekes lenne akkor télen egy parton nem bírna felmenni úgyse a kocsi mint ha hátsós lennne teherautóknál direkt vitték a hátsótengelyekre a hajtást mert ott arakodt súly de már egyre gyakoribb a kisteherkocsiknál az öszkerék hajtás és ez nem is hülyeség szerintem
2013. febr. 4. 02:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
19%
autónál egyáltalán nem sokkal gázabb a RWD. BMW-m van és mikor hó, latyak volt, a fronthajtásos kocsik szenvedtek... ráadásul ha az ember megszokja, jobban lehet korrigálni is vele. Akkor veszélyes ha ilyenkor házt adunk kanyarban, de ennyi. FWD dobálja ilyenkor a seggét mivel nincs ott hajtás csak előlről próbálja ráncigálni... vezetek Octaviát is, simán kipörög az is, sőt...
2013. febr. 4. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
55%
Én az első kerekesre szavazok, mert azért az autók 95%-nál a motor az első kereket terheli, ami azért egy havas úton nem hátrány. Lehet az embernek több 10 millás bmw-je, de ha csak a hátulját hajtja akkor egy egyszerű Wartburg hamarabb elmegy a hóban, vagy sárban.
2013. febr. 4. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
100%

mind2-nek van előnye, hátrénya, elsőkerekessel nehezebben akadsz el pl. sárban, mert több lehetőséged van, nem csak előre hátra, hanem lehet trükközni balra-jobbra kikormányzással a nyomvájúból stb. Csúszós úton az átlag feslhasználónak is jobb, könnyebben fel tudja dolgozni, hogy az eleje sodródik le az ívről, mintha a hátulja kezdene előre jönni, de én személy szerint jobb szerintem a hátsós ilyenkor, jobban tudasz gázzal korrigálni, gázzal a kocsio hátulját elfordíthaod, elsőkerékhajtásnál csak elvenni tudod a gázt ha elkezdni tzolni az elejét...

Más: Gyorsulásnál az orrmotoros kocsik közül szerencsésebb a hátsókerékhajtás, mivel iylenkor a kocsi súlypontja eltolódik hátrafele, egy hátsókerekes autó jobban betapad a startnál, nem kapar meg olyan könnyen, ellentétben azzal ahogy sokan hiszik, ugyanezen okból versenypályán is jobb lehet, éles kanyarból kifeje jövet a súlypont az ívkülső hátsókerék felé tolódik, így egy sperr diferenciálművel ellátottt hátsókerekes autónál csak az összkerekes tud jobban kigyorsítani...

2013. febr. 4. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 anonim ***** válasza:
73%

plusz azzal sem értek egyet, hogy havas úton jobb az elsőkerekes, hiszen ha utánanéztek, a legtöbb autó súlyelosztása törekszik az 50-50%-ra, az első és hátsótengels között, nem 1200-es zsigulikról van már szó... És így hóban is csak annyira kapar el egy hátsókerekes, mint az elsős, különbség annyi, hogy még az elsőkerekes az elejét húzza, addig a hátsós ilyenkor kitolhatja a hátulját oldalírányba egyenesben is, erre kell jobban odaf

igyelni

2013. febr. 4. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!