5-ös,6-os váltó különbségek. Mitől erősebb az autó?
A váltónak semmi köze az autó teljesítményéhez. A teljesítményt a motor adja le, a váltó csak arra szolgál, hogy a motor és a kerekek között többféle áttételt lehessen kialakítani.
Úgyhogy a második esetben a motor teljesítménye nagyobb. Vagy más motorról van szó, vagy az erősebb motorhoz hatfokozatú váltót párosítottak. Egyébként mostanában beindult a fokozatszámok szaporítása, ez is a fogyasztáscsökkentés része. Minél több fokozatú a váltó, annál jobban lehet az optimális tartományban tartani a motor fordulatszámát, ahol jó a fogyasztás. Illetve van ebben egy adag parasztvakítás is: a luxusautóknál bevezetett nyolcfokozatú váltó, illetve a most érkező kilencfokozatúak hatásfoka nem annyival jobb, amennyivel bonyolultabb a konstrukció, de jól hangzik a több fokozat. Mint ahogy a "mezei" autókban is a hatfokozatú a váltó a menő, az ötfokozatú már elavultnak hat.
az igazából semmit nem befolyásol egy autó menésén,hogy 5,vagy 6 fokozatú e a váltó,
mert lehet az 5. is pl pont olyan gyors ,mint másik autóban a hatodik,
ez marketing fogás csak ,mivel úgy van sugallva az embereknek,hogy az 5-ös váltó az a korszerűtlen és csak a 6-os a jó,modern,
valamikor a Volgában csak 3 sebesség volt azt azzal is ment 140-et,
szóval olyan ez mint a viccben :
Pincér kérdi a vendéget,
-Uram,4-be,vagy 6-ba vágjam az ön tortáját ?
-Hát vágja inkább 4-be mert 6-ot, lehet hogy nem tudnék megenni.
"valamikor a Volgában csak 3 sebesség volt azt azzal is ment 140-et"
Ment bizony, de 10 liter alatti fogyasztást nehéz volt elérni a háromfokozatú "púpos" Volgáknál. Szerették a benzint, manapság egy hasonló méretekkel hasonló menetteljesítményre képes autó jóval kevesebbet fogyaszt. Szóval egy darabig nem rossz a fokozatok halmozása, de a 8 vagy 9 fokozatú váltóknak már inkább csak marketingereje van.
Nem tudom, mennyire igaz, de mivel most akarok autót venni, aminél ugyanaz az autó van 5 és 6 sebességgel, kicsit utánaolvastam a dolognak. Német oldalakon állítják, hogy a 6. sebesség áttétele megegyezik az 5 sebességes változat 5. sebességének áttételével. Tehát a fordulatszám autópályán 130-al azonos 5.-ben az 5 sebességesnél, mint 6.-ban.
Más fórumon azt írták, hogy kb. 200-al alacsonyabb a 6 sebességes autó végsebességénél a fordulatszám, mint az 5 sebességesnél (ami szinte semmi).
Egy ember -1 literes fogyasztáscsökkenésről ír átépítés után.
Gyári adatok alapján pedig van olyan autó, aminek a 6 sebességes változata 2dl-el többet fogyszt, mint az 5 sebességes párja.
Szóval okosabb nem vagyok.
Hát igen, igazából az 5 sebesség az már optimális, nemhiába 20-30 évig minden autó 5 sebességes volt, csak 10-15 éve jött be ez a 6-dik sebesség, meg az automatáknál mégtöbb. Például régi TDI Passatok 5 sebességel is beérték 5-5,5 literrel, mig ma a 6 sebességesek nemigazán (igaz, több a lóerő is).
Egy értelmes érvet tudok felhozni a 6 sebesség mellett: egy erős (2000 ccm feletti) motor például 130-nál nem kell 2600-as fordulaton, csak 2200-as fordulaton pörögjön. Nagyon kevés üzemanyag takaritható meg ezzel, ám a motornak sokkal kiméletesebb igy. De ahogy irták előttem, vannak kivételes esetek is, mikor a 6-os váltó ugyanolyan hosszú, mint az 5-ös, na ez már parasztvakitás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!