Milyen kétütemű autók vannak a Trabant, Wartburg, és Barkason kívül?
A KGST-n belül más, autónak nevezhető kétütemű jármű nem volt (A Velorexet és az SZMZ-t azért erős lenne autónak hívni). Nyugaton viszont akadtak kétüteműek szép számmal. Ott voltak például a DKW-k, a Wartburg is ebből a márkából származik (a háromhengeres motorjuk beugrott az IFA F9-be, aztán egyenes út vezetett a keletnémet tömegpusztító fegyverig). Ha jól tudom, nem is gyártottak négyütemű autót, bíztak a két ütemben, 1916-tól 1966-ig húzták. A 3=6-ot (igen, ez volt a megnevezése, nem kell nevetni) egy ideig Auto Union 1000 néven is gyártották, mert akkoriban a DKW ebbe a konszernbe tartozott.
A DKW háromhengerese nem csak a Wartburgban tűnt fel: a SAAB kétütemű háromhengeres motorjához, amit 1966-ig használtak a SAAB 92-ben, 93-ban és 94-ben, valamint a Sonettben és mindenféle érdekes versenyautóban.
A japánok is szerették a két ütemet: az '50-es és '60-a évekbeli "kei car"-okban kéthengeres, 360 köbcentis motorok dolgoztak (ez volt a lökettérfogat felső határa). Ezekből a típusokból pedig akadt bőven: Subaru R360, Matda R360, Honda N360 (vízhűtéssel, tárcsafékkel, ahogy kell), Daihatsu Fellow, Suzuki Fronte - volt belőlük annyi, hogy fel sem lehet mindet sorolni. A '70-es évek közepéig tobzódtak ezek a kis lélekvesztők (mondjuk némelyik egészen autószerű volt), aztán az új, 550 (1990-től 660) köbcentis lökettérfogat-határ és az olajválság kinyírta a kétüteműeket, maradtak a négyüteműek.
Több kétütemű autó nem jut eszembe, pedig biztosan akadtak még.
Jééé... tulajdonképpen minden európai modellt felsoroltak az előző hozzászólók..
Sokan meglepődnek a SAAB-on, pedig gyártottak kétüteműt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!