Dacia 1310, (kocka) Lada vagy kétütemű Wartburg kombi mennyire használhatóak manapság hétköznapi autónak?
Felejtsd el.
A felsoroltak közül egyik sem túlságosan üzembiztos (a Lada talán igen, de a másik kettő katasztrófa), illetve nem bírja a sztrádatempót.
A fogyasztásuk se túl pénztárcabarát (bele fogod tankolni a fizetésedet).
F Astra, 3as Golf, esetleg 1.3-as Swift amiben érdemes gondolkoznod.
"A jövőben várhatólag gyakran fogok Budapest és Berlin között autópályán közlekedni, arra jók még?"
Nem jók. Az autópályán a tartósan 110-130 közötti tempót a Wartburg kombi semennyire sem bírja (örül, ha eléri, de nem szeret hosszasan ennyivel menni), a Dacia nem azonnal megy tönkre, a Ladák közül pedig a hosszú végáttételű 1500-asok és 1600-asok talán-talán bírják egy darabig. Egy viszont közös bennük: mindhárom értelmezhetetlenül sokat fogyaszt ilyen tempó mellett.
Egyébként hétköznapi használatra, ha tényleg csak a praktikum számít, nem jók. A kétütemű Wartburgokat, főleg a kombikat már réges-rég a földbe taposták a kőműves- és festőbrigádok, a maradék vagy lógó belű, dróttal és szigetelőszalaggal összetákolt romhalmaz, vagy aránytalanul drága bácsiautó, amit kár lenne esőben, sós hólében rohasztani és kátyúkon szétverni. A Daciák új korukban is hullámzó minőségűek voltak, aztán a '90-es években sokat hazavittek a románok, itthon csak azok maradtak, amik már nekik sem kellettek. Képzelheted, milyen csodás jármű mindegyik. Esetleg ebből is felbukkanhat egy-két garázsdísz, de azokért is kár lenne a hétköznapokban. A Ladák óriási előnye az, hogy még a '90-es években is hoztak be kockákat, ezek majd' 10 évvel fiatalabbak az utolsó kétütemű Wartburgoknál és Daciáknál, tehát kevesebbet rohadtak a kert végében, kevesebbszer tákolták őket össze vizsgára. Ezekből még ki lehet fogni használható, de nem irreálisan drága darabokat, de a hosszú távú utazásokhoz ezek sem jók.
Viszont nem csak az autók használhatósága korlátozott: az alkatrészellátás mindhárom típusnál siralmas. Gyári alkatrészek nincsenek, utángyártottból van mérethibás, magától széteső és ezek kombinációja, de használható nincs. A bontott alkatrészek meg ugyanúgy fáradtak el minden autón, ugyanazok a darabok estek szét réges-rég. Vagyis egy apró hiba is hetekre pihenőre küldheti az autót, mire találsz olyan cseredarabot, ami ha nem is jó (mert arra ne számíts, igen ritka), de legalább nagyjából bele lehet erőlködni az autóba és még működik is vele.
Látványosan, érdekesek ezek az autók, nosztalgiát ébresztenek, de eljárt fölöttük az idő. Ha olcsó, egyszerűen fenntartható autóra vágysz, akkor valami '90-es évekbeli, abszolút presztízs és izgalom, valamint korrózióvédelem nélküli japán vagy európai kisautóval jársz jól. Az autópályán mondjuk nem, az kicsit nagyobb autót igényel, de arra is találsz megfelelő típust.
Kétütemű Wartburg kombi?
Hát apukám...a kémiai mellet az egy vizuális környezetszennyezés!
A másik kettőt legalább koppintották valamiről.
Összességében mindegyik sokat fogyaszt,cserébe nem megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!