Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dacia 1310, (kocka) Lada vagy...

Dacia 1310, (kocka) Lada vagy kétütemű Wartburg kombi mennyire használhatóak manapság hétköznapi autónak?

Figyelt kérdés
Ezek a kedvenc autóim, szerintetek ha ilyen kocsit vennék mennyire lehetne használni őket manapság mindennapi használatra. A jövőben várhatólag gyakran fogok Budapest és Berlin között autópályán közlekedni, arra jók még?

2012. jún. 28. 16:40
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
76%
Hát, a Lada még használható. De ha gyakran járkálsz Budapest-Berlin távokra, akkor szerintem felejtsd el. Akárhogy is nézzük, ezek régi autók, és a maga korában sem voltak valami csúcs autók. Nem azt mondom hogy lehetetlen, de csak akkor ha nagyon fanatikus vagy, és képes vagy alatta lenni és naphosszat szerelni hogy tényleg üzembiztos legyen akkor talán.
2012. jún. 28. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
39%

Felejtsd el.

A felsoroltak közül egyik sem túlságosan üzembiztos (a Lada talán igen, de a másik kettő katasztrófa), illetve nem bírja a sztrádatempót.

A fogyasztásuk se túl pénztárcabarát (bele fogod tankolni a fizetésedet).


F Astra, 3as Golf, esetleg 1.3-as Swift amiben érdemes gondolkoznod.

2012. jún. 28. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
59%

"A jövőben várhatólag gyakran fogok Budapest és Berlin között autópályán közlekedni, arra jók még?"

Nem jók. Az autópályán a tartósan 110-130 közötti tempót a Wartburg kombi semennyire sem bírja (örül, ha eléri, de nem szeret hosszasan ennyivel menni), a Dacia nem azonnal megy tönkre, a Ladák közül pedig a hosszú végáttételű 1500-asok és 1600-asok talán-talán bírják egy darabig. Egy viszont közös bennük: mindhárom értelmezhetetlenül sokat fogyaszt ilyen tempó mellett.

Egyébként hétköznapi használatra, ha tényleg csak a praktikum számít, nem jók. A kétütemű Wartburgokat, főleg a kombikat már réges-rég a földbe taposták a kőműves- és festőbrigádok, a maradék vagy lógó belű, dróttal és szigetelőszalaggal összetákolt romhalmaz, vagy aránytalanul drága bácsiautó, amit kár lenne esőben, sós hólében rohasztani és kátyúkon szétverni. A Daciák új korukban is hullámzó minőségűek voltak, aztán a '90-es években sokat hazavittek a románok, itthon csak azok maradtak, amik már nekik sem kellettek. Képzelheted, milyen csodás jármű mindegyik. Esetleg ebből is felbukkanhat egy-két garázsdísz, de azokért is kár lenne a hétköznapokban. A Ladák óriási előnye az, hogy még a '90-es években is hoztak be kockákat, ezek majd' 10 évvel fiatalabbak az utolsó kétütemű Wartburgoknál és Daciáknál, tehát kevesebbet rohadtak a kert végében, kevesebbszer tákolták őket össze vizsgára. Ezekből még ki lehet fogni használható, de nem irreálisan drága darabokat, de a hosszú távú utazásokhoz ezek sem jók.

Viszont nem csak az autók használhatósága korlátozott: az alkatrészellátás mindhárom típusnál siralmas. Gyári alkatrészek nincsenek, utángyártottból van mérethibás, magától széteső és ezek kombinációja, de használható nincs. A bontott alkatrészek meg ugyanúgy fáradtak el minden autón, ugyanazok a darabok estek szét réges-rég. Vagyis egy apró hiba is hetekre pihenőre küldheti az autót, mire találsz olyan cseredarabot, ami ha nem is jó (mert arra ne számíts, igen ritka), de legalább nagyjából bele lehet erőlködni az autóba és még működik is vele.

Látványosan, érdekesek ezek az autók, nosztalgiát ébresztenek, de eljárt fölöttük az idő. Ha olcsó, egyszerűen fenntartható autóra vágysz, akkor valami '90-es évekbeli, abszolút presztízs és izgalom, valamint korrózióvédelem nélküli japán vagy európai kisautóval jársz jól. Az autópályán mondjuk nem, az kicsit nagyobb autót igényel, de arra is találsz megfelelő típust.

2012. jún. 28. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
44%

Kétütemű Wartburg kombi?


Hát apukám...a kémiai mellet az egy vizuális környezetszennyezés!

A másik kettőt legalább koppintották valamiről.

Összességében mindegyik sokat fogyaszt,cserébe nem megy.

2012. jún. 28. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
64%
Az előttem szólók véleménye nagyjából egybehangzik az enyémmel. Veterános vagyok, jelenleg (immáron negyedik éve) egy 24-es Volgát pátyolgatok a garázsban, de napi (autópálya-)használatra akkor se fognám, ha amúgy nem lenne "kvázi tökéleteshez közeli" állapotban. Pedig télen is pöccre indul, soha nem hagyott még ott sehol, bár voltak apró problémák, de az egyik legmegbízhatóbb/legkényelmesebb ruszki járgányok közé sorolják még MA is ezt a típust. Maximálisan meg vagyok elégedve vele, de tudom, meddig ér a szerkezet takarója. Ne feledd, hogy húsz/harminc éves konstrukciókról van szó. Az anyag elfárad, a kialakítás elavul, amellett hogy motorikusan is amortizálódik, nem beszélve a biztonságról: hiába készül másfeles lemezből valami, egy Volgában/Ladában/Wartburgban egy sztrádabalesetnél nagyságrendekkel kisebb az esélyed a túlélésre, mint egy mai amúgy külsőre igencsak randa tojásszerű autóban az utascella védkiképzése miatt, noha kisebb ütközésnél egyértelműen ők a nyerők. És akkor még itt a sebesség. Autópályán tartósan 90-100 körül kell menned ezekkel (többel képtelen leszel), és meg fogod érezni, hogy az a bő 10-12 liter a zsebedet mardossa. Szépek ezek a régi járgányok, HA rendesen karban vannak tartva, és vigyáznak rájuk, a múlt egyik legszebb örökségei... de ha valóban aktív sztrádázást tervezel, az megviseli őket is, téged is. Emberileg, szerkezetileg, gazdaságilag, egészségügyileg egyaránt. Szóval én azt ajánlom, hogy egy modern autót gyepálj széjjel, és ha lesz elég pénzed, és valóban érdekel a veteránozás, mellette játszhatsz a gondolattal, hogy aktív részese legyél az örökségvédelemnek.
2012. jún. 28. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Daciánk volt. Kívülről nem is látszik, de a lemez alatt rohad mint az állat. Wartburg mára már annyira ritka hogy szerintem szívmelengető látvány volna ha egy olyannal mászkálna valaki. A múltkor láttam egyet a szomszéd kisvárosban. Úgy bámultam mint ha a legújabb M5-ös BMW lett volna. Gyerek koromban minden naposak voltak ezek az autók. (90-es évek) Nekem hiányoznak hogy eltűntek az utakról. Én a Lada és a Wartburg közül választanék. Bár akkor inkább Lada mert azzal télen szépeket lehet farolgatni.
2012. jún. 28. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
szerintem itt leszavaztuk ezeket egyöntetűen, énis osztom a vélemnyeket, tudod az is baj, hogy ezek az autók, főleg a 2 ütemű wartburg futásteljesítménye jócskán elmarad a mai, vagy a korabeli nyuagti kocsikétól, 2 ütemű wartbur, és trabat amúgyis 50 ezret bír ki átlagosan generál nélkül, mai világba az nagyon kevés, régen nem olyan világ volt itthon, h wc-re is kocsival jártak az emberek, ezért toivább birták, de ha budaoest berlin táv nemudom mennyi, 1000-1500 km? 10x megteszed oda vissza és lehet gyűrűzni, ami persze nem olyan drága és bonyolult ezenllk a kocsiknál , de te gondolom nem értesz annyira hozzá hogy otthon ezt megcsináld, lenne kedved ehhez a tortúrához gyakran? Lada még talánna leg ésszerűbb ezek közül, az közkedvelt itthon, még mais sok van belőle relatíve, de inkáb a rallys, csapatós körökben használkák már manapság ezeket, fogyasztásra nem jók, 130-as tempó hosszú távon mindegyiknek terhelő, igaz 100akkal is mehetsz... na mind1 ha nagyon ragaszkodsz hozzá egy 1500-as lada még elmegy,de sokat fogyaszt és amennyiért épp kézláb példányt kapsz, ahhoz ha hozzáteszel kicsit már kapsz egy f astrát, vagy swiftet, ami 100x praktikusabb, de hát kinek a pap, kinek a papsajt...
2012. jún. 28. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Aútópályára ezek autók nem valóak, fôleg ekkora távra. Nekem Ladám is van nyugati mellett és nagyon szeretem. Soha nem válnék Meg tôle. Ha vigyázz és odafigyel rá AZ ember nincs vele több gond mint egy hasonló korú nyugatival. Persze ez AZ állapotától függ. AZ alkatrész olcsó hozzá és bármi kapható. A minôségükrôl Meg csak annyit, hogy tudni kell hol vásároljon AZ ember. Egyébként minden kopó alkatrészt lehet hozzá kapni neves alkatrészgyártóktól is, nemcsak lengyel és olasz allatrészek vannak.
2012. jún. 28. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 Bajer ***** válasza:
Szerintem is lada, de autópályára a 160 LE-rős tuningolt változatot ajánlom, a fogyasztása viszont túl nagy, akár 20 l/100 km. Csak 200 km-re elég 1 tank benzin.
2012. dec. 10. 02:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim válasza:
47%
Azt ne mondd már , hogy el mernél indulni Berlinbe a mai viszonyok között egy daciával vagy ladával.. Mikor a külső sávban is gyakran 150-el jönnek mögötted , arról nem is beszélve ha van valami veszélyes helyzet nem tudsz olyat csinál mondjuk mint mondjuk egy nagyobb teljesítményű modernebb autóval , hogy nagy gáz és akkor hátha elkerülöd a balesetet (mert nem biztos h mindig a fékezés a legjobb választás, ezt tudjuk) azért nem tudod ezt megcsinálni,mert az valószinüleg nem fog tovább gyorsulni. A másik ok pedig nem tudom pontosan mennyit esznek ezek a csúcsteljesítményű járművek , de szerintem nem tévedek , ha azt mondom , hogy a tankolás akkor is kevesebb lesz ha egy porsche-val mész. Én biztos nem indulnék el ilyen autóval egyszer sem , még egy modernebb autót is alaposan átnéznék meg beállítanék előtte..
2013. jan. 2. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!