ETZ 250 lehet úgy tuningolni, hogy nem nő a fogyasztása és az élettartama sem csökken?
Ha jobban megy,többet kér.
Elég egyértelmű.
A rezó miért marhaság?
Nem nő a fogyasztás, nem csökken az élettartam, rezó ne legyen, mert az marhaság (biztos értesz hozzá, ha csak így kijelented, az a sok hülye mérnök meg hobbiból tervezgeti a rezót a kétütemű motorokra)... Persze, van ilyen módszer. Eladod és veszel helyette valami modernebb négyüteműt, ami kevesebbet fogyaszt, jobban megy, hosszabb az élettartama és nincs rajta rezó.
Ha kicsit is konyítanál a motorok működéséhez, tudnád, hogy a teljesítménynövelés mindig többletfogyasztással jár együtt. Csak a "dzsipptuningos" dízelautósok tudnak olyat, hogy az autó 2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, 300 fölött van a vége és közben termeli a gázolajat, de az ilyen beszámolók hitelessége erősen kérdéses. Ha több teljesítményre vágysz, ahhoz több üzemanyag kell, illetve növelni kell a motor hatékonyságát. Illetve a nagyobb teljesítmény általában az élettartamot is rövidíti: a gyári teljesítményhez méretezett alkatrészek a nagyobb terhelés alatt gyorsabban kopnak, hamarabb adják meg magukat. Nincs ebben semmi meglepő.
Lehet. De sokat ne várj az ilyen tuningtól. Max 1-2 ló.
Amit szoktak hogy minden felömlőt, szívótorkot... szépen simára csiszolnak(persze a tükörsima sem jó), az éleket megfelelő rádiuszra kerekítik és persze az alkatrészek találkozásánál egy síkba hozzák(pl karbi és hengerfej találkozásánál a szívótótorokban szokott lenni egy kis perem)
Aztán lehet modernizálni a gyújtást. Ez már komolyabb és drágább dolog, de ha építesz hozzá egy megfelelő elektronikus gyújtásvezérlést(fordulatszámfüggő időzítéssel persze) azzal is lehet nyerni egy kis plusz erőt. És sem a fogyasztást sem az élettartamot nem rontja(de azért az elektronika hibája esetén, a bonyolultsága miatt, nagyobb bajba vagy mint a hagyományos gyújtásnál)
És még sok-sok ilyen megoldás van.
Na de a billentyűzetem koptatása helyett inkább:
Vannak hasznos írások :)
érdekes kívánságaid vannak, biztos a téma szakértője lehetsz.
Egyébként én szeretnék randizni egyszerre Megan Fox-szal, Rihannaval és Jessica Albával, de egyiket se akarom elhívni, és nem teszek semmit. Csak jöjjenek. tudsz segíteni?
Általában a tömeggyártásban készülő járműveken lehet egy kicsit csiszolni, mert néhány dolgot nem tudnak a nagy darabszám mellett megvalósítani - kb. heeegany leírta: ellenőrzöd hogy az alkatrészek illesztésénél (pl. szívócső-henger találkozása, forgattyúsház-henger kapcsolata) nincs-e valami ami megtöri az áramlást, kicsit lehet igazítani a felületen, kiszámolni hogy lehet-e növelni a sűrítést (mégiscsak jobb benzinek vannak mint 30 évvel ezelőtt), ellenőrizni a hengerfej-dugattyú távolságát FHP-ban (túl nagynál sok elégetlen üzemanyag maradhat, túl kicsinél akár össze is érhet a kettő), lekerekítések megfelelő sugarakkal stb stb. Ezek mind apróságok, ici-pici teljesítménynövekedést lehet velük elérni azért. De ne várd hogy érezhető lesz, hacsak nem volt valami nagyon elrontva, pl. a fél felömlőt eltakarja a papírtömítés belógó pereme...
Persze azt sem szabad feltételezned, hogy az MZ-nél nem értettek hozzá - voltak ott nagyon jó mérnökök, nem tudom mond-e valamit Walter Kaaden neve például. Ő kezdte el komolyan vizsgálni és fejleszteni a "rezókat" - azaz nyomáshullámmal segíteni a henger töltését és ürítését. Persze azóta (meg a japánoknak köszönhetően) még jobban lehet számolni, így egy rezóval érezhető erősödést is lehet produkálni. Csak megfelelő rezót kell tervezni/csinálni/venni - elég sok a lehetőség, a legjobb ha az adott blokkhoz és a tulaj elvárásaihoz van igazítva, magyarul nem biztos hogy neked a boltban készleten lévő felelne meg igazán. De egyáltalán nem marhaság, lényegében egy mozgó alkatrész nélküli feltöltő.
De alapvetően a mozgási energia a benzin kémiai energiájából lesz, a kettő között csak a motor és a hajtás hatásfokai vannak. Ha a hatásfokokon nem tudsz javítani (ugye a motor vagy hajtás megváltoztatásával), akkor több mozgási energia csak több benzinből lesz (értelemszerűen olyan határig, ameddig tud elég levegő is bejutni hozzá - egyébként csak köpködi a gyertyát, Te meg állsz az út mellett és szidod mint a bokrot).
Van ilyen lehetőség amire Te gondolsz de azzal nem szabadulnak el nagyon sok plusz lóerő:
251-es bontott karbit kell rá szerezni mert azon már az újabb Bing karburátor van amivel kevesebbet fogyaszt viszont ugyanolyan jól megy.
A gyújtást érdemes tirisztorosa cserélni,ezzel jobb lessz a vége és ezáltali is jobb fogyasztása lessz,viszont ha tirisztoros gyújtás lessz akkor elektromos fesszabályzó+indexrelé.
Kis apróságok vannak még.jó ngk gyertya 7-8as váltogatva,fulszintetikus olajzás.
Talán nem gáz ha a fogaskerekek átételébe nyúlsz bele (növeled vagy csökkented a fogak számát,ilyenkor vagy az erő vagy a sebesség hátrányára változtatsz)
Jó gumik is számítanak,mindegyikhez van futásteljesítmény írva.felesleges súlyokat leveheted a mociról pl csomagtartók,km,óra stb
Amúgy ezeket nem nagyon kell tunningolni mert gyárilag is elég jól kihegyezték a mérnökök,Nekem gyári gépem van kevés kilóméterrel,és el kell hogy mondjam hogy néha engem is meglep.A gyorsulás az nagyon ott van a szeren elmegyek vele bárhová,ha normális tempóba megyek 2 személyel akkor a hegyeket is bírja(normális tempóban,nem versenyszerűen ahogy egykettő Mz-zés társam nyomja!) :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!