Audi A4-et 2. 0 TDI vagy 2. 0 TFSI motorral vegyek? Melyik motor a megbízhatóbb?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Mész főúton 2000-es fordulaton, a dízelnek odalépsz, az azonnal megy, mert ott van a nyomaték maximuma. A benzinessel meg vissza kell váltogatni, mert valamikor 4000-nél adja le az erejét."
Jó lenne kicsit haladni a korral:
2.0 CDTDI:
170 Le @4200 rpm és 350 Nm @1750-2500 rpm
2.0 TFSI:
211 Le @4300-6000 rpm és !!350 Nm @1500-4200rpm!!
Ahham, szemmel láthatóan a dízelnek szélesebb az a fordulatszám tartománya, ahol a maximális nyomaték kihasználható... :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Eddig mindenki a csoda TDI-t hasonlította a szivó benzinesekhez, most tessék, a konszernen belül megépült egy közvetlen befecskendezéses feltöltött benzines, ami azonos feltételek mellett ( a fogyasztást leszámítva ) elkeni a dízeleket és megy a hitetlenkedés.
És nem tartom viccesnek a felvetésed. Feltöltött benzinesem van ( igaz nem TFSI ) és 1800-tól van nyomatékmaximumom. Ha hiszed, ha nem tényleg húz 1800-tól, csak ezt nem kell 3000-nél elváltani, hanem mehet 6000-ig.
Sokan ezt magyarázzuk már nagyon rég óta, hogy ha azonos "felépítésű" dízel- és benzinmotort teszel egymás mellé ( mindkettő közvetlen befecskendezéses és feltöltött ), akkor a fogyasztást leszámítva minden előnye elvész a dízelnek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Akkor fogjuk rá, hogy ugyanúgy megy! Na:
Viszont eddig azzal jött mindenki, hogy egy benzines sosem romlik el. Mióta turbós lett, meg ilyen-olyan befecskendezéses, az is teli van olyan dolgokkal, amik csak elromlani tudnak. Úgyhogy arra nem kell számolni, hogy kevesebbet költesz rá. Akkor meg minek vennéd meg ugyanannyiért?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Akkor fogjuk rá, hogy ugyanúgy megy!" Az adatok alapján szerintem jobban. Ha nem hiszed, keress rá a youtube-on. 0-200-nál 15 másodpercet kap a dízel. Azért az már nem kevés.
Érdekes, hogy eddig a TDI-sek soha nem panaszkodtak, hogy behalt volna a turbó, akkor majd a benzinesnél pont gyakrabban fog ? Az ilyen olyan befecskendezésről meg annyit, hogy a dízelek már több mint 15 éve közvetlen befecskendezésesek, de a benzinesnél ez sem fog beválni. Hjajj na mindegy, legyen igazatok :)
/ amúgy én a benzines vs dízel vitában abszolút pártatlan vagyok, csak zavar, amikor egy kérdést feltűnően egyoldalúan közelítünk meg /
Hogy ON is legyek:
Kérdező:
Ha keresel egy leigazolható életű 3 éves példányt, ami még nem futott sokat ( itt előfordulhat akár 100k km alatti futás is ), akkor azzal valószínűleg a következő 200 000km probléma mentes lesz, akár a dízelt akár a benzinest választod. Ha óvatosan jársz, akkor a CR TDI-vel 200k km-en kb 2.5 milliót tudsz spórolni az üzemanyagon a benzineshez képest.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!