A cross és enduro motorok általában 2 üteműek. Ha városban akarod használni, inkább 4 ütemű endurot vegyèl, nem kell játszani az arányokkal, nem kell egy olajos flaskát cipelned minden motorozás/tankolás alkalmával vagy nem kell egy boszorkánykonyhával egybeötlött benzinkutat szeparálni a garázsban (ha szeretnéd, megírom a történetemet). Ha terepen szeretnél menni akkor viszont 2 ütemű cross, de elvétve találsz 4 üteműt is.
2012. okt. 29. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
Ja, elnézést a kérdésre nem igazán válaszoltam: Mindenképpen a 4 ütemű a megbízhatóbb, de ha kifogsz egy jó állapotú 2 üteműt, azzal sem lesz sok problémád. Szerintem a 2T-4T mocik ugyanúgy megbízhatóak, de nyilván egy robogó motorját kisebb igénybevételre tervezik, mint egy terepmotorét, mert ott azért borul, esik, csattan a motor, szóval nem mindegy, mert egy agyonburkolt városi csodánál semmi ilyesmi nincs. A 2T sokkal erősebb, pörgősebb. Fogyasztásban a 4T nyer, ár/km-ben is. A 2T-t drágább fenntartani, macerásabb tankolni és többet is fogyaszt a négyütemű társainál, így egy km-t drágábban tehetsz meg.
2012. okt. 29. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
"A cross és enduro motorok általában 2 üteműek. "
Nem éppen. 250ccm fölött már a 4T a jellemző, technológiai és fogyasztási okokból.
"Mindenképpen a 4 ütemű a megbízhatóbb, de ha kifogsz egy jó állapotú 2 üteműt, azzal sem lesz sok problémád. "
Megintcsak tévedés. Egy rendesen karbantartott gép ugyanolyan megbízható, legyen 2 vagy 4 ütemű. Feltéve hogy eltekintünk az ex-NDK technológiától.
Nem személyes, csak mondom, nehogy támadásnak vedd. :)
Azt szoktuk mondani hogy 125-ösig lehetőleg 2üteműt, 250-nél el lehet gondolkozni a 4ütemen, 400fölött pedig ajánlott a 4ütem.
2012. okt. 29. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Teljesen egyetértek, köszönöm a kiigazítást!:) Sajnos a kérdező nem adott meg köbcentit, így nagyjából az 50-250 kategóriáról beszéltem. Ami ismerősi, családi, saját körben volt motor, abból a 2 üteműek sokkal gyakrabban romlottak el és kellett őket szervízelni, ezeket személyes tapasztalatból írtam. Nem lepattant Simsonok (persze volt egy-kettő, de azokat gyönyörűen karbantartották) hanem Suzuki, Honda, KTM, Yamaha gépek voltak. Kicsit furcsán írtam le az általad kimásolt második mondatot, de utána mégis leírtam, hogy " Szerintem a 2T-4T mocik ugyanúgy megbízhatóak".
Üdv!
2012. okt. 30. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Még talán annyit érdemes hozzátenni, hogy két üteműnél sem kell "boszorkánykonyhás benzinkutat" nyitnod a garázsban, létezik a különolajzás :)
2012. nov. 2. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Elvétve pár modellben.. Arra értettem, hogy nálam egy ideig úgy volt, hogy egy kannában a 2T olaj, a másikban a 95-ös és lényegében olyan elven, mint a különolajozás, az üzemenyagszivattyú összekeverte és sikerült szereznem egy benzinkútról töltőpisztolyt és úgy bele a Yamahába.:) Aztán szétesett a szivattyú, valamint a "keverési arány-állító csap" is sz*rakodott. Végül úgy csináltam, hogy két 25 l-es fémkannába bekeverve a 2T+benzin és sikerült szereznem egy normàlis, direkt üzemanyaghoz tervezett szivattyút, de kèpzelheted, hogy így is hány éjszakát sikerült átaludnom, hogy 10 m-re 50 liter üzemanyag+ egy elektromos szivattyú volt.. Persze szabályos földelés+ speciális üzemanyagálló idomok és csövek voltak kialakítva elszívó és szellőzőrendszerrel és egyebekkel, de így is féltem.. Aztán amikor eladtam a mocit, megszüntettem az egész rendszert, valahova el van rakva, de a földelési pontok el lettek vágva flex-szel+ a szellőző most úgy van kialakítva, hogy egy több méter hosszú csövön, a kipufogóra téve elszívja a keletkező füstöt és gázokat. Egy nap alatt újra vissza lehetne alakítani, de minek?:)
2012. nov. 2. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Még valami: Örülnék, ha senki nem csinálná utánam, mert a megfelelő biztonsági eszközök és intézkedések nélkül egy ketyegő bombát tart a garázsában! Valamint feleslegesen túlbonyolítja az egészet, nem ér annyit az egész..
6os válaszoló, én is hasonló módon oldom meg a tankolást otthon, annyival térek el, hogy faterrel leástunk 2 m mélyre egy 200 literes hordót (azt a fajtát amibe a háborúba dobálták le a repülőkről a benzint, szóval azt aminek a fala 3 mm vastag így ezer évig se rohad el de persze van rajta 5 réteg festék) a garázsba van a pisztoly és onnan tankoljuk a mocikat mert 3 db 125-ös Pegaso-nk van ami napi használatban üzemel így elég sok benzin kell.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!