Mit gondoltok a 200-300+ loeros autokrol? Mi haszna van annyi loeronek?
A kérdés következő volt: "Mi haszna van". Az hogy "hú de frankó érzés" nem éppen haszon.
#2 voltam
Akkor neked mi a haszon? szerintem az életben a "hú de frankó érzésnél nagyobb haszon nem kell, vagy akkor mi a ráknak élsz? Csak a kötelességeidnek, meg annak hogy megfelelj a társadalom kis elvárásainak, szürkén, örömök nélkül? Így is lehet, örülük hogy nem ilyen emberek vesznek körül mint te...
Egyáltalán az autóknak sincs hasznuk, mert van tömegközlekedés. Vagy ha mégis kell autó, elég vagy 30 lóerő a kisebbekbe, meg 50 a nagyobbakba, mert az is felveszi a 90-et valahogy. De a drága nagy TV-nek sincs haszna, a hireket a kicsi régi TV-ben is meg lehet nézni, egyéb haszna úgy sincs. Nem kell drága kajákat venni, mert nincs haszna, olcsó kajával is meg lehet élni.
És még sorolhatnám reggelig. A lényege az egésznek, hogy nem minden a haszonról szól!!!
Igazából? Semmi :)
Attól függ milyen autóban van ennyi lóerő. Egy kis tömegű sportautóval ekkora teljesítménnyel iszonyatos tempót lehet menni akárhol, persze ez nem legális csak a Hungaroringen..
Egyszer ültem Zentai Sanyi ~300+ lovas driftautójában, hát az valami leírhatatlan, ki kell próbálni :)
Nekem S80-am van, 272 lóerővel. 1700 kilós limuzin, hiába a nagy teljesítmény nem mondanám sportosnak. Egyenesen nagyon jól megy, de - már valamelyik kérdésnél felmerült - szerpentinen egy fele ilyen erős sportkocsival autóval körbeautózható :)
Maga az autó amúgy nagyon dinamikus ( két turbófeltöltővel nem nehéz:P ), nem kell pörgetni, hogy menjen. Értsd:
normál használatban az automata 2300-2500-as fordulatnál elvált ( asszem 1800-tól adja le a max nyomatékot ).
A nagy motornak a hátránya a nagyobb fajlagos fogyasztás, előnye: nem kell tiporni, hogy menjen.
Egyszer ODBD-vel laptopra kötöttük és valami progival meg lehetett nézni az aktuális - számított - teljesítményt. Teljesen normális/dinamikus ( nem száguldós ) közlekedésnél 100-130 LE szükséges a kasztni mozgatásához >> hasonló körülmények között nem fog !!LÉNYEGESEN!! többet enni, mint pl. Mondeo 2.0 .
Az egy nagy tévhit, hogy a nagy motoros autók 2-3-szor többet esznek, mint a hasonló méretű kisebb motoros társaik. Nekem autópályán 130-nál, klímával 4 személlyel 10 liter környékén van a fogyasztásom(9,5-10,5 között). Lehet soknak tűnik, de így már bruttó 2 tonna fölött van az autó. Tessék elgondolkozni, mit kérhet vajon egy 1.6-os 160-nál, ha 2 tonnát akasztunk a motorra.. ja persze 7 litert.. :)
Városban nálam a nagy kasztni+automata alapból dobja a fogyasztást. Itt a gyikon írtak már 1,3- 2.0-s autókhoz 10 literes pesti fogyasztást, hát nekem 14-20 literig erősen dugó és jobb láb függő. :)
Írták többen az előzést, na igen itt jön ki igazából a teljesítménytöbblet. Nem szoktam országúton nagyon száguldozni, de sokkal bátrabban lehet előzni ezzel, mint a 100 ló alatti mákdarálókkal. Nagyon sarkos példa, haver 1.0 WagonR-jéből 23,x másodperces 0-100-at tudtunk kihozni ( 3 személlyel ), nekem a 0-200 van 20 másodperc körül. Ha ebből indulunk ki, akkor nálam a 100-150km/h az 5-6 másodperc ( és az automatával sincs gond, mert 170-ig elengedi kettesben ). Ha van ideje valakinek, kiszámolhatja az én példámmal, hogy annyi idő alatt amíg a WagonR-rel megelőzök 2 kamion, addig hány kamion előznék meg a Volvoval... :) Viszont sokan vannak, akik olcsón hozzájutnak ilyen erős autókhoz (tessék csak megnézni mennyiért mennek a lepukkant A8-ak, E34-ek, E39-ek... ), és nem tudják, hol a határ. Őket szoktuk látni a Lánglovagok.hu-n.
Mi haszna van még ennyi lóerőnek? Autópályán elég korrekt átlagsebességet lehet vele összehozni. Persze, mint mindenki más, csak Németországban. Álltam már félre 200km/h-nál az M3-ason A8 W12-elől és X5 elől is. Biztos ők elnézték a határt. ( a szemfüles kommentelőktől ezért is fogok kapni.. :) ) Igazából a tartós nagy sebességű utazáshoz már kell egy nagy motor. Mással is lehet menni ennyivel, de nekem pl 200-nál 3600-at forog a motor. Egy 2.0 benzinnél meg ? Na ugye..
Saját tapasztalatot tudok mondani, amikor nem kell klímázni akkor pályán tempomattal 200km/h-val 12-13 között eszik az enyém, klímával 14,5-16 között. Hú ez sok. Számoljunk! Ha az átlag autó 9 litert eszik hidegben 130-nál, akkor nekem egy BP-Miskolc táv két kilóval ~2500-2800 forinttal kerül többe. Veszett már több máshol is( dohányosoknak ez 4 doboz cigi, van akinek ez 2 nap .. ). Viszont, ideális esetben (éjjel, nulla forgalomban) ez 55-60 perc. Persze ez abszolút elítélendő és szabálytalan , de ettől még létező jelenség.
Felvágni az enyémmel pl nem igazán lehet. Nincs rajta 19-es krómfelni, homashitás matrica és hátsó szárny meg igazából nem is sportos autó. A 0-100 pl elég gyenge, valami 7,5mp gyárilag. Ha bent ül két ember és nem a Nürburgringen vagytok, hanem a Soroksárin, akkor ez már inkább 8mp+, ott meg már versenyképes lehet egy '92-es Swift GTI is :)
Egy két adalék,ismerősöm szintén S80-assal ( 2400-as turbós 200LE, !kézi váltóval! ) 10 liter alatt tudja tartani a vegyes átlagát. Ez nekem 11-12 között van. Ez már nem is rossz.
A fent leírtak az én autómra vonatkoznak, más modellek a fent említett adatoktól jelentősen eltérhetnek, de támpontnak talán jó benzinesek esetén, a dízel az más kategória.
Még egy kis apróság. Néhány havonta felvetik, hogy emelni kellene a sebesség limitet a pályán, mert a németeknél is ( van ahol ) magasabb vagyis nincs. Régebben, ha jött a belsőben villogva egy BMW vagy Merga bennem is megfordult a " mit villogsz te tapló" c. gondolat. Mióta én is a 250+ lóerő kategóriájában utazom, megváltozott a véleményem. Azt eddig is tudtam, hogy nincs közlekedési kultúra itthon és nem figyelünk/vigyázunk egymásra. Ja , és sokan alkalmatlanok a vezetésre. Nagyon sokan nem tudják vagy nem akarják használni a tükröt és nem mérik fel a másik sávban érkező sebességét. Én munkám miatt elég sokat vezetek - kamiont :P -, de fel tudom mérni azt NAGYJÁBÓL ki mennyivel jön a belsőben. Ha úgy látom , hogy beférek, akkor előzöm az előttem levőt és az esetek 95%-ban az előtt befejezem az előzést, mielőtt a gyorsabban jövő személyautósnak lassítania kellene. Ez pl sokaknál nem működik. Sőt, sokan egy az egyben l3szärják , hogy épp a belső sávban jövő gyorsabb. Majd lassít és el van intézve..
Én a saját bőrömön tapasztaltam, mentem este ( persze Dajcslandban, hol máshol...:P ) 200-210-zel a belső sávban, láttam hogy a két kamion között személyautó van, villogtam bőségesen és simán kijött a nénike két kamion közül 80-90-es tempóban. Na ott majdnem szupernóva robbanás volt. Majd valaki belinkeli a fékút kalkulátort, valami borzalmasan nagy fékút különbség van egy 130 és a 200 között ( ha jól emlékszem ha 130-ról megállsz akkor 200-ról fékezve valami 120-140 környékén jársz még csak ). Ezt sokan csak akkor tapasztalják, ha kipróbálták ezt a tempót, előtte én sem nagyon gondoltam volna. Jelenleg a közlekedők 70%-ának erről szerintem fogalma sincs. Ilyen hozzáállással és vezetési tudással kevesek vagyunk mi még a sebességlimit emeléséhez. Először meg kellene tanulni lassan közlekedni, betartani a követési távolságot, odafigyelni a másikra, akár gyorsabb akár lassabb, vagy épp kikanyarodna a 18 méteres csuklós busszal és kell neki a szembe sáv is..
Lényegében, ha az ember megengedheti magának a valamivel magasabb fenntartási költségeket - ami a legendákkal ellentétben nem 30-40 liter - akkor simán vállalható autók és lehet velük normálisan (is) közlekedni. Az meg általánosságban szerintem kijelenthető, hogy az eladott modellek a motor növekedésével egyre több extrát tartalmaznak, tehát aki nagy, kényelmes és jól felszerelt autót akar, hamarabb talál kedvére valót a használt piacon, nem elhanyagolandó áresés mellett. Ésszel használva jó partner egy erősebb autó szerintem.
/bocs, ha hosszú lett xD /
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!