Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit gondoltok a 200-300+...

Mit gondoltok a 200-300+ loeros autokrol? Mi haszna van annyi loeronek?

Figyelt kérdés
mi haszna van annyi loeronek? felvagni?
2013. jan. 18. 16:18
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
73%

A kérdés következő volt: "Mi haszna van". Az hogy "hú de frankó érzés" nem éppen haszon.

#2 voltam


Akkor neked mi a haszon? szerintem az életben a "hú de frankó érzésnél nagyobb haszon nem kell, vagy akkor mi a ráknak élsz? Csak a kötelességeidnek, meg annak hogy megfelelj a társadalom kis elvárásainak, szürkén, örömök nélkül? Így is lehet, örülük hogy nem ilyen emberek vesznek körül mint te...

2013. jan. 18. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%

Egyáltalán az autóknak sincs hasznuk, mert van tömegközlekedés. Vagy ha mégis kell autó, elég vagy 30 lóerő a kisebbekbe, meg 50 a nagyobbakba, mert az is felveszi a 90-et valahogy. De a drága nagy TV-nek sincs haszna, a hireket a kicsi régi TV-ben is meg lehet nézni, egyéb haszna úgy sincs. Nem kell drága kajákat venni, mert nincs haszna, olcsó kajával is meg lehet élni.

És még sorolhatnám reggelig. A lényege az egésznek, hogy nem minden a haszonról szól!!!

2013. jan. 18. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
100%

Igazából? Semmi :)


Attól függ milyen autóban van ennyi lóerő. Egy kis tömegű sportautóval ekkora teljesítménnyel iszonyatos tempót lehet menni akárhol, persze ez nem legális csak a Hungaroringen..

Egyszer ültem Zentai Sanyi ~300+ lovas driftautójában, hát az valami leírhatatlan, ki kell próbálni :)


Nekem S80-am van, 272 lóerővel. 1700 kilós limuzin, hiába a nagy teljesítmény nem mondanám sportosnak. Egyenesen nagyon jól megy, de - már valamelyik kérdésnél felmerült - szerpentinen egy fele ilyen erős sportkocsival autóval körbeautózható :)


Maga az autó amúgy nagyon dinamikus ( két turbófeltöltővel nem nehéz:P ), nem kell pörgetni, hogy menjen. Értsd:

normál használatban az automata 2300-2500-as fordulatnál elvált ( asszem 1800-tól adja le a max nyomatékot ).

A nagy motornak a hátránya a nagyobb fajlagos fogyasztás, előnye: nem kell tiporni, hogy menjen.

Egyszer ODBD-vel laptopra kötöttük és valami progival meg lehetett nézni az aktuális - számított - teljesítményt. Teljesen normális/dinamikus ( nem száguldós ) közlekedésnél 100-130 LE szükséges a kasztni mozgatásához >> hasonló körülmények között nem fog !!LÉNYEGESEN!! többet enni, mint pl. Mondeo 2.0 .

Az egy nagy tévhit, hogy a nagy motoros autók 2-3-szor többet esznek, mint a hasonló méretű kisebb motoros társaik. Nekem autópályán 130-nál, klímával 4 személlyel 10 liter környékén van a fogyasztásom(9,5-10,5 között). Lehet soknak tűnik, de így már bruttó 2 tonna fölött van az autó. Tessék elgondolkozni, mit kérhet vajon egy 1.6-os 160-nál, ha 2 tonnát akasztunk a motorra.. ja persze 7 litert.. :)

Városban nálam a nagy kasztni+automata alapból dobja a fogyasztást. Itt a gyikon írtak már 1,3- 2.0-s autókhoz 10 literes pesti fogyasztást, hát nekem 14-20 literig erősen dugó és jobb láb függő. :)

Írták többen az előzést, na igen itt jön ki igazából a teljesítménytöbblet. Nem szoktam országúton nagyon száguldozni, de sokkal bátrabban lehet előzni ezzel, mint a 100 ló alatti mákdarálókkal. Nagyon sarkos példa, haver 1.0 WagonR-jéből 23,x másodperces 0-100-at tudtunk kihozni ( 3 személlyel ), nekem a 0-200 van 20 másodperc körül. Ha ebből indulunk ki, akkor nálam a 100-150km/h az 5-6 másodperc ( és az automatával sincs gond, mert 170-ig elengedi kettesben ). Ha van ideje valakinek, kiszámolhatja az én példámmal, hogy annyi idő alatt amíg a WagonR-rel megelőzök 2 kamion, addig hány kamion előznék meg a Volvoval... :) Viszont sokan vannak, akik olcsón hozzájutnak ilyen erős autókhoz (tessék csak megnézni mennyiért mennek a lepukkant A8-ak, E34-ek, E39-ek... ), és nem tudják, hol a határ. Őket szoktuk látni a Lánglovagok.hu-n.


Mi haszna van még ennyi lóerőnek? Autópályán elég korrekt átlagsebességet lehet vele összehozni. Persze, mint mindenki más, csak Németországban. Álltam már félre 200km/h-nál az M3-ason A8 W12-elől és X5 elől is. Biztos ők elnézték a határt. ( a szemfüles kommentelőktől ezért is fogok kapni.. :) ) Igazából a tartós nagy sebességű utazáshoz már kell egy nagy motor. Mással is lehet menni ennyivel, de nekem pl 200-nál 3600-at forog a motor. Egy 2.0 benzinnél meg ? Na ugye..


Saját tapasztalatot tudok mondani, amikor nem kell klímázni akkor pályán tempomattal 200km/h-val 12-13 között eszik az enyém, klímával 14,5-16 között. Hú ez sok. Számoljunk! Ha az átlag autó 9 litert eszik hidegben 130-nál, akkor nekem egy BP-Miskolc táv két kilóval ~2500-2800 forinttal kerül többe. Veszett már több máshol is( dohányosoknak ez 4 doboz cigi, van akinek ez 2 nap .. ). Viszont, ideális esetben (éjjel, nulla forgalomban) ez 55-60 perc. Persze ez abszolút elítélendő és szabálytalan , de ettől még létező jelenség.


Felvágni az enyémmel pl nem igazán lehet. Nincs rajta 19-es krómfelni, homashitás matrica és hátsó szárny meg igazából nem is sportos autó. A 0-100 pl elég gyenge, valami 7,5mp gyárilag. Ha bent ül két ember és nem a Nürburgringen vagytok, hanem a Soroksárin, akkor ez már inkább 8mp+, ott meg már versenyképes lehet egy '92-es Swift GTI is :)


Egy két adalék,ismerősöm szintén S80-assal ( 2400-as turbós 200LE, !kézi váltóval! ) 10 liter alatt tudja tartani a vegyes átlagát. Ez nekem 11-12 között van. Ez már nem is rossz.


A fent leírtak az én autómra vonatkoznak, más modellek a fent említett adatoktól jelentősen eltérhetnek, de támpontnak talán jó benzinesek esetén, a dízel az más kategória.


Még egy kis apróság. Néhány havonta felvetik, hogy emelni kellene a sebesség limitet a pályán, mert a németeknél is ( van ahol ) magasabb vagyis nincs. Régebben, ha jött a belsőben villogva egy BMW vagy Merga bennem is megfordult a " mit villogsz te tapló" c. gondolat. Mióta én is a 250+ lóerő kategóriájában utazom, megváltozott a véleményem. Azt eddig is tudtam, hogy nincs közlekedési kultúra itthon és nem figyelünk/vigyázunk egymásra. Ja , és sokan alkalmatlanok a vezetésre. Nagyon sokan nem tudják vagy nem akarják használni a tükröt és nem mérik fel a másik sávban érkező sebességét. Én munkám miatt elég sokat vezetek - kamiont :P -, de fel tudom mérni azt NAGYJÁBÓL ki mennyivel jön a belsőben. Ha úgy látom , hogy beférek, akkor előzöm az előttem levőt és az esetek 95%-ban az előtt befejezem az előzést, mielőtt a gyorsabban jövő személyautósnak lassítania kellene. Ez pl sokaknál nem működik. Sőt, sokan egy az egyben l3szärják , hogy épp a belső sávban jövő gyorsabb. Majd lassít és el van intézve..

Én a saját bőrömön tapasztaltam, mentem este ( persze Dajcslandban, hol máshol...:P ) 200-210-zel a belső sávban, láttam hogy a két kamion között személyautó van, villogtam bőségesen és simán kijött a nénike két kamion közül 80-90-es tempóban. Na ott majdnem szupernóva robbanás volt. Majd valaki belinkeli a fékút kalkulátort, valami borzalmasan nagy fékút különbség van egy 130 és a 200 között ( ha jól emlékszem ha 130-ról megállsz akkor 200-ról fékezve valami 120-140 környékén jársz még csak ). Ezt sokan csak akkor tapasztalják, ha kipróbálták ezt a tempót, előtte én sem nagyon gondoltam volna. Jelenleg a közlekedők 70%-ának erről szerintem fogalma sincs. Ilyen hozzáállással és vezetési tudással kevesek vagyunk mi még a sebességlimit emeléséhez. Először meg kellene tanulni lassan közlekedni, betartani a követési távolságot, odafigyelni a másikra, akár gyorsabb akár lassabb, vagy épp kikanyarodna a 18 méteres csuklós busszal és kell neki a szembe sáv is..


Lényegében, ha az ember megengedheti magának a valamivel magasabb fenntartási költségeket - ami a legendákkal ellentétben nem 30-40 liter - akkor simán vállalható autók és lehet velük normálisan (is) közlekedni. Az meg általánosságban szerintem kijelenthető, hogy az eladott modellek a motor növekedésével egyre több extrát tartalmaznak, tehát aki nagy, kényelmes és jól felszerelt autót akar, hamarabb talál kedvére valót a használt piacon, nem elhanyagolandó áresés mellett. Ésszel használva jó partner egy erősebb autó szerintem.

/bocs, ha hosszú lett xD /

2013. jan. 18. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
12-es, ott a pont!
2013. jan. 19. 08:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!