Simson felújítás és egyben egy kis tuning (? )
Először is írok egy kis regényt, arról, hogy régen mi, hogy csináltuk, és aztán meg leírjátok, hogy ti mit ajánlatok nekem :)
Nos régen, szinte mindenki ment jogsira 8. osztály után. Még hatodikos koromba elkezdtem gyűjteni egy s50b-re(ekkor még nem volt s51). 8. év végén már itt voltak a s51-ek és mivel az volt a menő, én is egyből azt akartam venni. Mivel B-sekhez és a többi változathoz (volt amelyikről most hallok először) elég nehéz volt hozzájutni, így mint a legtöbb gyerek, én is egy N-es Simsont vettem. Szerencsére édesapám otthon volt a témában, így együtt kiszedtük a folytásokat. Megmutatta, hogy kell kireszelnem a hengert, és teljesen egyedül megcsináltam, úgyhogy folyamatosan nézett közbe. Ezután következett a kipufogó.A többiekkel ellentétbe, mi nem ütöttük ki a lemezt a kipufogóból, hanem feltágítottuk a lyukat a lemezen 18mm-re, és persze a könyököt levágtuk, ls a hangtompító hátsó lemezére fúrtunk egy darab 13mm-es lyukat. Kb egy évig ez így volt amikor, a faluba egy nálam idősebb gyerek, nagyot esett a B-s Simsonjával. Akkor már tudtam, hogy a B-s kipufogóba nem lemez van hanem egy tölcsér. A horpadt kipufogót sikerült potom pénzért megvennem Kétfelé vágtuk és lemásoltuk a tölcsért(lyukakat nem fúrtunk rá), majd beleraktuk a kipufogóba, miután kiütöttük a lemezt. Érdekes volt, hogy mennyire megváltoztatta a motor karakterisztikáját. Ezután csináltunk többféle konfúzort, hogy melyikkel mit produkál a motor. Végül eltaláltunk egy olyan hosszt amivel a legjobb volt a motor. Kicsit jobban kellett pörgetni a motort, de miután megszoktam teljesen jó volt. Majd jött az autós jogosítvány, így egy falubelinek eladtam a motoromat. Eladás előtt kicseréltem a kipufogót, egy másik simson kipufogóra, az enyémet pedig elraktam emlékbe, és a mai napig megvan és elmondhatom, hogy gyerek koromban, ezt a kipufogót én szabtam át.
Eladás után nem is foglalkoztam szinte semennyire Simsonokkal, az utóbbi pár hétig hónapig, mikoris egy szokásos hétköznap reggel munkába menet megláttam egy Simsont ami szinte ugyanúgy nézett ki mint az enyém rége. Elhatároztam, hogy veszek egyet, és régi fényképek alapján megcsinálom ugyanolyanra, mint az enyém volt. Először is megkérdeztem azt a fickót aki megvette tőlem a motort, hogy esetleg megvan-e még neki. MEGVOLT, de mondta, hogy nem fog tetszeni. Hát tényleg nem tetszett. Elkezdte bontani a motort, így henger, hengerfej, a két dobozfedél, ülés, sárvédők már nem volt rajta. 4l házi pálinkáért enyém lett a motor. Külsőre már teljesen be lett fejezve. Újra lett fényeztetve egy olyan színre amit gyerek koromban is szerettem volna(sötétkék), a hiányzó illetve menthetetlen alkatrészeket is pótoltam. Most tartok a blokknál. Vettem egy 4 sebességes váltót (nem új, hanem bontott), komplett tirisztoros gyújtást, ülést, meg egyéb apróságokat. Már csak henger kéne meg egy kipufogó. Viszont ezekből rengeteg félét találtam, és a bőség zavarával küzdök (nem úgy mint régen).
Jelenleg arra gondoltam, hogy veszek egy gyári hengert és felfuratom 60cm3-ra(ezt tanácsolták, mert állítólag az új hengereknek nem olyan jók a csatornái, még a minőségi cuccoknak se mint a gyárinak) és ezt reszelem egy kicsit meg. Neten találtam egy leírást, minituning a neve. Nem tűnik bonyolultnak és ezt itthon is eg tudom csinálni. Hengerfejet meg valami szakival csináltatnék. Karburátort felfúvókáznám. Kipufogónak egy MZA belsőrezonátoros kipufogót néztem ki(a gyári optika, és hang miatt). Ez az összeállítás szerintetek jó lenne? Kb mire számíthatok gyorsulás illetve végsebesség terén? 15 vagy 16-os lánckerék lenne elöl, hátul a gyári lánctányér.
Illetve dugyattyúbol milyet érdemes venni? Nekem a keystont ajánlották. Tervezett kipufogó kizárva. Nem tetszik ahogy kinéz, se alakra, se z hogy szelvényekből van összehegedálva és tiszta csík. Tudom hogy le lehet festeni vagy krómoztatni, de ezek nem változtatják meg a kipufogó alakját.
Ha végigolvastátok a kis történetemet, várom válaszotokat
Helyesírási hibákért, elnézést kérek, az életbe teljesen hibátlanul írok, és a vesszőkkel sincs gond :))
Hát én ennyire nem merültem el az esetleges tuningolásban,mert nem érzem szükségét...
60-as henger,16-os első lánckerék,hosszú negyedik.
Simán elég nekem,70 kmh-t gyönyörű szépen viszi,tartósan,akár nagy szélben is.
Szerintem simsonnál a legmérvadóbb az,hogy a kipu mindig legyen kiégetve /használattól függően/legalább félévente.
A belül lerakódott korom ugyanis már kis mennyiségben is jelentős teljesítménycsökkenéshez vezet.
(a sok tudatlan ezért belezi inkább ki,és süketül meg rajta,de ezzel is csak teljesítményromlást idéz elő,+a dugó is idő előtt szétég...
A könyékcsőből visszavágtam 5 centit,hogy ne lógjon be annyira.
A rezóra visszatérve..volt nekem,pár hónapig,semmit nem érsz el a gyáritól eltérő fojtásviszonyokkal,sőt..-vettem egy széria kipu-t,megszokásból indultam,és kiment alólam a motor..:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!