Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Simson felújítás így jó lessz?

Simson felújítás így jó lessz?

Figyelt kérdés
fel szeretném újítani s51 es 3 sebességes simsonomat amit mindenképp cserélni fogok rajta:dugó,gyűrű,sztem kap eggy 60 as hengert is ,csapszeg,tűgörgők,fő tengely csapágy meg eggy új karbi (aki tud vmi jó karbit az lécci linket)

2012. márc. 25. 20:51
1 2
 1/17 lockstock ***** válasza:
69%
Egy 60-as hengerrel nem sok mindent érsz el, max ha sok felömlősre, pörgősre sikerül lehet újra széthúzni, mert szétbaszta a főtengelyt. Ha normálisan, sokáig akarod használni csak fúrasd meg, kapjon új dugót, gyűrűt, csapszeget, tűgörgőt. A főtengelyt is érdemes egyúttal felújítani. Az új csapágyak+szimmering jó ötlet. Patentül be kell lőni a gyújtást és kell a jól beállított karbi is természetesen. Ha szépen bejáratod még sokáig fog üzemelni. Ha bikább gépet akarsz, akkor vegyél egy komolyabb motort, a simsontól nem kell csodát várni.
2012. márc. 25. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:
igazad van meg úgy olcsóbb is lesz, a főtengelyt komplett cseréljem vagy csak elég a csapágy csere?
2012. márc. 25. 21:17
 3/17 anonim válasza:
Ha eredeti benne a főtengely, akkor szerintem maradhat, nincs jó tapasztalatom az utángyártottakról.
2012. márc. 25. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 lockstock ***** válasza:
Nem kell a főtengelyt cserélni. A főtengelyt fel lehet újítani, ami az alsó tőgörgős kosár, a hajtókar és az alsó csapszeg (erre megy rá az alsó tűgörgős kosár, ez köti össze a 2 sonkát) cseréjével történik. Egy ilyen felújító készlet 2500-3500 Ft + a gépműhely munkadíja. Ezt géppel széthúzatják, majd összepréselik, centírozzák. Cseréld a 2 csapágyat is + az összes szimmeringet.
2012. márc. 25. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 lockstock ***** válasza:
60%
Egyébként le lehet tesztelni a főtengőt, hogy fel kell-e újítani. Kezedbe veszed a hajtókarnál fogva, úgy hogy a dugattyú csapszeg ne legyen benne. Felülről, tenyérrel, ököllel megütöd jó erősen. Ha csengő hangot hallasz, akkor az alsó kosár szét van csorogva, vagy erősen kopott és felújításra vár.
2012. márc. 25. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 A kérdező kommentje:
kösszönöm szépen sok segítséget adtatok a válaszaitokkal :)holnap neki is állok
2012. márc. 25. 21:59
 7/17 A kérdező kommentje:
nem én fogom :D hanem szerelő
2012. márc. 26. 13:17
 8/17 anonim ***** válasza:
46%

Marhaságot ír nagyon sok ember! Mi az, hogy nem cserélünk gyári főtengelyt. Álljon már meg a menet azért! Azért mert gyári nem azt jelenti, hogy nem rossz! Nem úgy tervezték, hogy sosem kell cserélni! És milyen marhaság az, hogy szétveri a főtengelyt? Nem hallottatok még 60-as, 70-es 80-as főtengelyről direkt Simsonba? Hagyjuk már a sok körül író albérleti majmot akinek köze nincs a dologhoz, csak játssza a fejét unalomból! Mellesleg a kérdezőnek: nem jó! mindenképpen egy 60-as kuplungot is tegyél bele, mivel az keményebb anyagból van és nagyobb élettartama lesz nagyobb lökettérfogatú Simsonnál. Egy 60-as főtengely, csapágyak amiből a gyárit ajánlom mivel az MZ főtengelye is ugyanazon a 6204-es SKF csapágyakon nyugszik. Simmeringek amire nincs kritérium de ne ócska, bóvli, kínai legyen. Karbi meg van a simsonbolt.hu-n ott német BVF és 9000Ft. Azt hiszem minden lényegesebb momentumot leírtam. Persze meg lehet csinálni kókány módon benne hagyod a főtengelyt mint ahogy a sok okos mondja mert a gyári mindig jó, akkor is ha 30.000 km van benne. A kuplung sem kötelező csak lényegesen nagyobb az élettartama a blokknak és ugyanígy az egyéb alkatrészek.

Nem akarok én senkivel vitába keveredni, mert nem szándékom, amúgy sem egy vitatkozós ember ,vagyok de azt nem kamelom ha valaki olyan dolgokba okoskodik amihez nincs köze, és nem tud róla semmit. Részemről ennyi.

2012. márc. 26. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 lockstock ***** válasza:
52%

Drága Endre!


Életem során mégcsak nem is voltam néhány alakalomtól többet betonbörtönben, nemhogy ott élek. Vagy ebből élsz, vagy majd ki fogod nőni ezt a hlyeséget. Naná! Van minden tuning cucc simsonhoz, ezért lett a fiatalok kedvence. 60-től 90 köbcentiig bármekkorára fel lehet fúrni, 4-6 felömlősre, módosított károstérrel...stb, stb. Kicseréled a kuplungot, egy könnyített és erősítettre, ami bírja is ezt a terhelést 10-15K-ért. És mindez mire jó? Kapsz egy bivagy erős blokkot és azt fogod szarrá forgatni, majd kezdeni a felújítást előlről? Vagy veszel hozzá egy gyorsító áttételes váltót 30-40K-ért, hogy menjen 100-at egy 50 kilós gyerek alatt. Ha meg forgatni akarod cserélheted a gyújtástpl babettáéra 10 körüli összegért. És 100-as tempónál mi fogja a gyereket az úton tartani? Az a 2 lengéscsillapítónak nem nevezhető vacak? És hogy fog megállni? Azzal a 2 dobfékecskével? Perszer meg lehet csinálni tárcsafékesre is egy vagyonért.... mire ezt összeszámolod 1 tisztességes motort kapsz, ami arra való, hogy hajtsd. A simsont gyárilag 40-re tervezték, ha kiveszed a fojtást a gyári cumója szépen kiszolgáll egy 60-65-ös tempót. Jó a gyári főtengely. Felújítható a gyári főtengely. Ez az egész tuning őrület egyedül az általad említett boltnak/boltoknak jó. Másnak nem. A sok fiatal meg veszi, tuningolja, aztán kinövi és eladja. Majd 10 év múlva, ha van pénze és szeretne simsont, akkor keres egy gyári állapothoz minél közelebb állót és hajtja, ahogyan kell sokáig, boldogan.


Kérdező!


Főtengőt meg tudod nézni, ha van rá keret cseréltesd ki az összes csapágyat és simmeringet, valamilyen tisztességes fajtára. A közepes is jó ezekbe a motorokba.

2012. márc. 26. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
Na idefigyelj ! Nem tudom ki vagy,de most nagyon felhúztad az agyam mivel olyan dolgokat mondasz ami még egy elmebetegnek is nehezen menne. Szépen sorban veszem a fajinságokat: Na igen kicserélem a kuplungot, a főtengelyt egy olyanra ami elég tartósan bírja. És ha neked az az első, hogy szét hajtod az a te bajod, ha annyi eszed van! Ja igen és ha beleteszem a hosszú 4-est akkor mivel lesz jobb, azzal, hogy úgy megy 100-at ami jó lesz 75-nek, hogy egy nyezge főtengely van a blokkban, béna kuplunggal, ehhez a 60 köbös motorhoz. Mellesleg te mondod, hogy 30-40K egy hosszú 4-es, a kuplung, főtengely meg egy 20-as és mennyivel jobb, mert nem hitvány anyagból van ugyan úgy a blokk mint a hosszú 4-esnél. És minek béna transimós Babetta gyújtás, nem értem miért van sok ember oda vele, semmire sem jó, mivel még a Babettán sem működik. Mi tartja úton 2 lengéscsillapítónak nem nevezhető vacak??? Akkor a robogókon mi van 1 hátsó himba oszt jó van. És a fékek, mert a 250-es MZ-ben mi van ami megy 150-et, persze hogy dobfék. Rá lehetne tenni a Simsonra a tárcsaféket is de mi értelme van? Az, hogy 100-nál fékezel vele, akkor az erőhatás végett mivel a kerék egyik oldalát fogja a tárcsafék, szépen elhajlik az első villa. A dobfék meg csak középen fejt ki erőt és semmilyen változás nem történik. Nagyban jó persze a boltoknak is de, mit kapsz ingyen? És ha tuning akkor legyen normális tuning! Nem elég a gyári főtengely! És nem értem mit játszod a fejedet, mert itt tuningról volt szó! Én is előnyben részesítem a gyári példányokat. Ja és 6 felömlő??? Ja és az utazója 50km/h. Pont az általad mondott dolog a nagy hülyeség, de mivel közöd nincs a motor szereléshez kiállsz a marhaságod mellet. Gondolkozzál már kicsit! Hogy jobb 100km/h-val menni úgy, hogy egy eredeti alkatrészes motorod van, vagy egy erősített anyagokból összetett blokkal??? Nem azt mondom, hogy a gyári anyagok hitványak, mert nagyon is jók sőt a Rigáé hozzá képest papír. De ahogy már sokan megmondták minek vitatkozni olyannal, akinek semmi köze a dolgokhoz, hiszen mindig neki lesz igaza, övé az utolsó szó.
2012. márc. 26. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!