Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért tették ezt Így? Vagyis...

Miért tették ezt Így? Vagyis mi ennek a háttere?

Figyelt kérdés

Suzukiról van szó, nem érdekel, hogy meghalok benne, kÍméljetek is vele!

Ugyebár a sedanba gyártott legnagyobb motor térfogata 1600 ccm, ellenben a ferdehátúval, ami legfeljebb 1300 ccm (,ha jól tudom...).

Szóval mi okból pont a sedanba tették a nagyobb motort? Elvégre a ferdehátúnak (tudtommal) nagyobb csomagtere van, ergo nagyobb súlyt kéne elbÍrnia.

Talán "sportosabbnak" tervezték a sedant?

Illetve ti melyikre mutatnátok rá, ha esetleg ezek közül kellene választani, miért?



2013. jan. 14. 22:32
 1/8 anonim ***** válasza:
Dehogyis, a ferdehátúnak nagyon kicsi a csomagtere. Épphogy van valami. A sedannak pedig hozzá képest tök nagy. Meg az méretileg nagyobb az 5 ajtósnál, ez plusz súlyt eredményez. Emellett feltételezem megunták a kicsi motorokat.
2013. jan. 14. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Ez esetben világos, köszönöm a választ!

Viszont úgy tudtam, hogy a ferdéből könnyedén ki lehet szedni az üléssort, Így pedig nem feltétlen kicsi.. Persze lehet, hogy rosszul tudtam! :)

2013. jan. 14. 22:39
 3/8 anonim ***** válasza:

A sedan 1.6-os motorja nem sportosabb, mint a ferdehátú 1.3-asa. A régi Swift-motorok közül a legveszedelmesebb a GTi-é, az is 1.3-as. Az 1.6-os motor inkább nyomatékosabb, jobban vonszolja a karosszériát.

Márpedig - ahogy előttem is írták - a sedan csomagtere nagyobb, mint a ferdehátúé. Az ilyen, sok karosszériaváltozatos autók általában úgy működnek, hogy a ferdehátúak csomagtere a legkisebb, ennél nagyobb a sedané, hiszen az olyasmi, mintha a ferdehátó karosszériájára biggyesztettek volna egy puttonyt. Ennél is nagyobb a kombi, aztán annyi a választék. A VW Golfokon ezt jól meg lehet figyelni, de a Toyota Corolla is ilyen, van belőle mindenféle változat.

Egyébként más eltérés is volt a sedan esetében: ezeken alapfelszereltségként volt hátsó kanyarstabilizátor is, ami a ferdehátúakon csak a GTi-nek járt. A GTi-nek azért, hogy sportos legyen, ne dőljön, a sedannak meg azért, mert ha rogyásig pakolt csomagtartóval elkezdett volna kanyarban billenni, azt nem sokáig tolerálta volna a futómű.

2013. jan. 14. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Kicsit utána nézegettem, én is azt hittem, hogy talán a Sedan nagyobb súlya miatt járhat nagyobb motor (bár azért akkora durva súlykülönbséget nem feltételeztem, ami ezt tényleg indokolná), de amit találtam, az alapján még a Sedan a könnyebb kb. 50 kilóval. Elég meglepőnek tartom, ki tudja, hogy igaz-e.
2013. jan. 14. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Értem... Sajnos még sedant nem láttam ferdehátú mellett, de Így már teljesen világos, hogy ennek mi az oka! Köszönöm szépen, zöld megy mindkettőtöknek!
2013. jan. 14. 22:47
 6/8 A kérdező kommentje:
Én a súlyát kevésbé figyelembe véve nézegettem őket, a csomagtérre mindkét tÍpusnál valami 226 (?) litert Írtak. Ezért is tettem fel a kérdést.
2013. jan. 14. 22:48
 7/8 anonim ***** válasza:

Szerintem a ferdehátú lakókocsi, a lépcsős pedig lakóhajó vontatásra lett kitalálva :D

Egyszerűen a sedan az gondolom egy drágább modell, amihez már lehetett kínálni egy nagyobb, drágább motort. Mintha egy utazólimuzin lenne, vagy ilyesmi.

2013. jan. 15. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Tehát jelentősebb oka nemigen volt.. Köszönöm szépen mindenkinek!
2013. jan. 15. 15:05

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!