Téli guminak a széles vagy a keskeny a jó?
Téli guminak olyat kell választani, ami váltómérete a gyári abroncsméretnek, de abból minél keskenyebb a jó. A téli guminak ugyanis sokat kell vizes, latyakos aszfalton dolgoznia, illetve hóban kapaszkodnia és az ilyen burkolatokon jól jön a kis érintkező felület miatti nagy talajnyomás. Ennek jóvoltából jobban belesüpped a gumi a hóba, jobban kitolja maga alól a vizet, sarat, latyakot és kevésbé úszik fel rá.
A nagyokos fotelfizikusokat pedig csókoltatom a "súrlódás nem függ az érintkező felületek nagyságától" című tételükkel együtt, ami valóban igaz, csakhogy itt nem arról a súrlódásról van szó, amit általános és középiskolában láttak. Nem csiszolt fahasábokat húzgálunk zöld, itt-ott karcos ("Itt szenvedtem 8 évig", "Szeretlek, Gizi" és egyéb feliratok) dekoritlemezzel borított asztallapon, hanem deformálódni képes fúvott gumiabroncs görül a szintén deformálódásra képes (igen, képes rá, csak rendkívül kis mértékben) aszfalt- vagy betonburkolaton, aminek az egyenetlenségeibe még gonoszul bele is kapaszkodik a piszok, mert rugalmas az anyaga. Vagy ha ez túlságosan hihetetlen, van más ok is: vajon miért vannak széles abroncsok a versenyautókon, miért nem virsligumikon gurulnak?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!