Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mire jó az az autóknál hogy...

Mire jó az az autóknál hogy amelyik kerék könnyebben pörög ki az pörög ki?

Figyelt kérdés
tehát amelyik keréken kissebb a súly az a kerék pörög ki, az autómon, és ha pl elakadok a hóban, akkor ajobb kerék csak pörög a balkeréken meg nincsen szinte semmi hajtás olyankor?
2013. jan. 9. 14:43
 1/7 anonim ***** válasza:

ez a diferenciálmű működéséből adódik,

az egyszerű,hagyományos difi az mindig így működik,pl kanyarban is,hogy mindig a könnyebben forgó kereket hajtja meg,

ezen ma már pl plusz fékezéssel,hydróval,elektronikával lehet korrigálni,

2013. jan. 9. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Ennek a megértéséhez igazából a (sima, nem szorított/hegesztett/LSD/diffizáras megoldás) differenciálmű működését kell átlátni - abból következik, hogyha az egyik el tud forogni, akkor a másikat nem hajtja. Ha az egyik kihajtását (féltengelyt) megfogod, a másik vígan fog továbbpörögni kétszeres sebességgel.


Ezért van a terepjárókon egy "zár", ami fixen összeköti a két oldalt, így nincs más választásuk mint együtt forogni. Viszont bekapcsolt diffizárral pl. aszfalton közlekedni nem lenne éppen örömteli, mert ráz, ugrál, rángat és minden kínja van.


[link]

2013. jan. 9. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Amilyen esetet leírt, abban az esetben természetesen nem jó. De attól még szükséges ez a működésfajta kanyarodáskor, amikor a különböző kerekek más-más íven futnak és ezért más-más a sebességük és így eltér a fordulatszáma pl. az adott tengelyen levő kerékpárnak.

Amint írták: az Ön által leírt eset- megoldására szolgál a differenciálzár. (Gondolom abban az autóban, amiről írt, nincs ilyen.)

2013. jan. 9. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
nincs benne semmi diferenciál zár, egy 5éves opel astráról van szó...
2013. jan. 9. 15:10
 5/7 anonim ***** válasza:
100%

Azért pörög el a kerék, mert nincs benne diffizár. Az egyszerű, bolygóműves differenciálmű meg már csak ilyen: a nyomatékot a kisebb ellenállás felé küldi, tehát a gyengébben tapadó kereket pörgeti, mint az őrült.

Ennek semmi haszna sincs, nem direkt alkalmazzák a gonosz autógyárak, egyszerűen csak a differenciálmű működéséből adódik. Együtt kell vele élni, ugyanúgy, mint azzal, hogy a belsőégésű motorokból szén-dioxid és egyéb anyagok jönnek kifelé (azoknak sincs sok hasznuk).

Megoldás lehet erre a zárható vagy önzáró differenciálmű, de azt sem lehet és nem is érdemes minden autóban használni.

2013. jan. 9. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Ezért van a terepjárókon differenciálzár.
2013. jan. 9. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Kell bele egy sperr difi. Valami 25 vagy több %-os és boldogabb ember leszel :-). Csak havas egyéb úton trükkösebb.
2013. jan. 9. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!