Igen, némelyik Audi eléggé esetlenül néz ki a hosszú első túlnyúlásával. Nekem főleg szegény sport quattro tűnik ortopédnek, vele duplán kitoltak, mert az első tengely mögött is eléggé aránytalan, nem olyan, mint az eredeti quattro coupé. De mondjuk aki az SQ-t a szépségéért szereti, az egyéb gaztettre is képes. :-)
Pedig próbálták szegények minél rövidebbre venni az első túlnyúlást, ha lehetett, a hűtőt is inkább a motor mellé tették, nem elé.Na de az Audi mérnökei se jó dolgukban használták ezt az elrendezést: így tudták csak megalkotni az üreges tengelyes quattro-hajtást mindenféle szöghajtások nélkül.
Egyébként ha megnézed a Subarukat, azok is kicsit "orrnehezek", mert ott is az első tengely előtt van a motor. Viszont a japánok bokszermotorokat használnak, amik azonos hengerszám esetén rövidebbek, mint a sorosak, viszont oldalról nézve az Impreza és a Legacy sziluettje is inkább hasonlít egy keresztben beépített orrmotoros gépre, mint a hosszmotorosoknál megszokottra.
Sőt, a híres-neves "cápa" BMW-k formája is eléggé érdekes: szépek, arányosak, de oldalról - különösen az E24-nél - látszik, hogy nagyon hosszú az első túlnyúlásuk, túlságosan hátul van az első tengely. Lehet, hogy a derék építő is épp ezzel akarta kifejezni a BMW-rokonságot. :-)
Na ez izgalmas téma. Nekem egyébként nem is a kinézettel van bajom. Tetszenek az Audi-k (nekem is volt quattro-m) de főleg kívülről és a belük. A műszaki tartalom annyira talán nem. Szerintem a régebbi Subaru Lagacy kombija nagyon jól néz ki. Azt nem tudtam, hogy ott is ez az építésii mód érvényesül. Tulajdonképpen nekem alapvetően a nagyon egyenlőtlen tömegelosztással van bajom. Azt nem tudom, hogy az Audi mérnökök egyszerűen beleragadtak ebbe a konstrukcióba, vagy ez a jövő náluk, de manapság már elég jól el lehet tenni az első difit az olajteknő mellé, pl. Ráadásul kevés igazi, állandó összkerékhajtás van személyautóban. A quattro is általában az első tengelyről kapja tulajdonképpen a hajtást, de legalább állandó.
Bár lehet, ezt kérdésként kellene feltenni, de nem értem, hogy a nem állandó összkerékhajtásnak, pl. haldex-es, mi értelme van. Mert ahol az agyban kikapcsolható a hajtótengely meg persze az osztóműnél szétkapcsolható, ott megértem. De ha csak az osztóműnél kapcsolható szét, annak nincs sok értelme, ugyanúgy forognak a tengelyek, ugyanúgy fel kell pörgetni gyorsuláskor ezeket a tömegeket, a fogaskerekek közötti erők, csapágyterhelések pedig egy tengely hajtása esetén is jóformán ugyan akkorák, mint összkerekes üzemmódban az összes tengelyen, fogaskerekén. Tudom, van olyan ahol nincs difi, így ha kapcsol, akkor egyből zár is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!