Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi okozhatja az alapjárat...

Mi okozhatja az alapjárat ingadozását és mitől száll el az alapjáratom?

Figyelt kérdés
A következő a szitu. Nemrég hoztunk haza egy 94-es 1.3-as Honda civik-et. Eleinte nagyon magas volt az alapjárata, felment akár 4500-ig is. Azt beállították, egy ideig tartotta is magát. Aztán egyik napról a másikra gondolt egyet, elszállt az alapjárata. Minden egyes fékezésnél leállt. Eleinte még újraindult, de egyszer csak fogta feladta a harcot. Megint leállt, de már nem indult újra, a gázfröccsöket sem vette. Az üzemanyagtartály kb félig volt. Ja és persze előtte már jött az ugrálás is. Akkor dugulásra gyanakodtunk, át is mosták teljesen a rendszert és megint beállították az alapjáratot olyan 1000 körülire, fényszóróval olyan 800-900 körül volt. Aztán másnap e. még nem volt gond, du visziot megint 2szer leállt, de egyből újra is indult. Aztán megint alapjárat ingadozás jött, hol 1200-1300on pörgött a rendőrlámpáknál várva, hol peig alig érte el a 300-at. :S Aztán ma reggel már 4-5 alkalommal is eljátszotta, hogy fékezésnél elszállt totál az alapjárat és megállt, bár hozzá kell tennem, nem minden fékezésnél csinálta ezt, volt amikor megtartotta az ilyen 300-400-as fordulatot. Egyszerűen nem jövünk rá, mi lehet vele. Tény, hogy amikor átmosták, nagyon tele volt trutyival, a szűrők is ki lettek cserélve és az egyik gyertyát is beköpte annyira, hogy nem volt már jó, így azt is cserélték. Nem tudom volt-e már valaki hasonló szituációban? Mi lehet a probléma oka?

#Karburátoros #lambda szondás is egyben
2013. jan. 6. 08:05
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Na nekem is pont ez volt a Daciámmal ezelőtt 2 napja. S fékszervós, és ha a motor megáll a fék megkeményedik és alig fog... Nagyon jó volt fékezéseknél mondhatom.... De nem érdekelt rászántam egy nap és kipucoltam az egész üzemanyag rendszert az tanktól a karburátorig. Utána egy alapos karburátor tisztítás és onnantól semmi baja. Szerintem neked is dugulás lehet a baja. Nekem is volt, hogy 400ra esett le az alapjárat, volt hogy egyből kuplung olásnál le is állt. Olyankor szinte két lábbal kellett nyomjam a féket, annyira megkeményedett, hogy ne fussak bele az előttem levőbe, és reflex szerűen a kéziféket is felhúztam annyira, éppen hogy ne satuzzon be a kocsi segge. Szerintem neked, még valami dugulás lehet a rendszerben. Nekem ez egy 1999es Dacia Les volt.
2013. jan. 6. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 error49 válasza:
ti hol tankoltok? xD
2013. jan. 6. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:

Az üzemanyagrendszer kitisztításán már túlvagyunk. Mutatta is nekünk a szerelő, hogy mi volt benne....hát....annyira ramaty állapotban volt, hogy még az egyik gyertyát is beköpte annyira, hogy ne működjön. Jó, tény, elvileg 2 évig előtte állt a "paripa", úgyhogy valamilyen szinten ez természetes. De az a furcsa, hogy mindezek után is csinálja a fesztivált, hogy ki lett takarítva és hogy új szűrőket is kapott. Bár a fékkel szerencsére még nem volt gondunk és legalább egyből újra is indul, ha netán leállna, azért mégis furcsa, hogy ezt csinálja. De ami méginkább meglepett most...reggel 4-5 alkalommal is leállt, viszont utána egy olyan jó 2 órás pihenő után jöttem vele vissza egy olyan 10-15km-es szakaszon és most meg úgy ment, mint a kisangyal....egyszer nem állt le, egyszer nem esett 1000 alá az alapjárat, nem is pörgött fel...komolyan mondom, ez egy rejtély.... egyszer mondjuk kicsit olyan volt, mintha egyet ugrott volna, de szerintem az én voltam, bár ebben sem vagyok biztos. am köszi a kommentet a Daciarol, kicsit azért megnyugtattál, hogy jó helyen kapisgálunk...bár kíváncsi lennék, erre mit mondanál.... :) De tény és való, hogy mielőtt a totális rendszertisztítás előtt csak a karburátor körül volt kipucolva, akkor is jól ment, kereken 1 napig...aztán jött megint az ugrálás meg a leállás...utána volt a nagy rendszermosás, kereken 2 napja. Azóta csak ez az alapjárat probléma áll fenn.

Am. azt nem is írtam le, hogy amellett hogy karburátoros, lambda-szondás is, úh. az is befolyásol sokmindent, de nem tudom, hogy mennyire???

2013. jan. 6. 13:51
 4/16 anonim ***** válasza:
ugy látom karburátoros az autod,igaz nekem egy régi fiat cromám van de ugyanezt produkálta,ha érdekel adok neked két tippet ami nálam bevált mivel két oka is volt az alapjárattal kapcsolatban. az elsö egy alapos karburátor tisztitás,de nálad sem elég egy átfuvatás,mivel sokáig állt az autód.én leszereltem a karbit,teljesen szétszedtem minden csavart belöle/figyeld meg mi hol volt és mennyire volt betekerve/majd egy éjszakára forró vizbe /egy vödör/áztattam,amibe egy csomag trisót kevertem el,ugyanis a gyantás lerakódásokat a furatokból mind feloldja gyönyörü tiszta lesz a karbi/meg fogsz lepödni milyen habos trutyi jön ki belöle/utána átöblited ,levegövel átfujatod kiszáradás után minden vissza a helyére,és ha nincs más gubi tökéletesen megy az auto,fogyasztása is oké. nálam még hozzá jött egy gyujtótrafó csere is,ugyanis hiába jó a karbi ha a gyujtás nem jó sosem lesz tökéletes az alapjárat,tehát néz szét a gyujtás környékén is ha a karbipucolás nem segit. üdv. remélem tudtam segiteni
2013. jan. 6. 16:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen, aranyosak vagytok!!! Azt hiszem megpróbálkozom akkor még egy nagytakarítással. Remélem a gyújtótrafós cserét megúszom. Am. tény, eleinte a mosás előtt tényleg szar volt a gyújtás is, azóta viszont pöccre indul. De ki tudja....am. ma 3szor mászkáltam vele, abból az első alkalommal kora reggel 4szer állt meg, utána eltelt kb 2,5 óra, majd 1100on ment végig hazáig (kb 10-15km),aztán eltelt egy olyan 3,5 óra pihivel, utána megint mentünk egy kört, akkor már csak ilyen 800-900on ment végig, de legalább akkor sem állt le. úgyhogy lekopogom, de azért bízom a picurban.... :) De azért tényleg nem volt ártani egy újabb jó kis mosakodás... :) Köszönöm mégegyszer a tippeket, ígérem, amint valami változás lesz, megírom ide kommentbe... .:)
2013. jan. 6. 19:02
 6/16 A kérdező kommentje:
Na gyerekek,ahogy ígértem, itt az újabb esemény! 2 napig úgy megy, mint az álom. 1000 körül marad minden esetben a fordulatszám. Ma délben jövök hazafele - előtte már mentem vele vagy 20km-t - rendőrlámpa, kanyarodok, akarok gázt adni...semmi...fordulatszám szépen lassan oson lefele....próba újra...körforgalom...leáll...ok, indítsuk újra...nem indul...üzemanyag nem fogyott ki...próba újra, indítás gázzal...elindul aztán leáll....ok, akkor mégegyszer, pörgessük kicsit a motort...először nem is akar felpörögni, majd mintha seggbelökték volna, nagy gázra felpörög 4000-5000re is. Jó, mondom nem állhatok itt a körforgalomnál, kb 500 m-re vagyok a célig, eldöcögünk hazáig...hát szó szerint ez történt...megint jött az ugrálás, fékezésnél leállás és csak gázzal indul újra...na ezt magyarázza el nekem valaki!!!! Mi a tö..öm van már vele??? Mitől változik meg egyik pillanatról a másikra??? Előtte mondom, egyszer nem állt le, egyszer nem esett le az alapjárat, fel se pörgött.... Nos, tippek??? oks, am. újabb rendszertisztításon még nem voltunk vele, de ezt a hirtelen hangváltást nem értem...
2013. jan. 7. 11:34
 7/16 anonim ***** válasza:
4/6-os vagyok,szokott ilyet csinálni,ha túl szegény keverére van beállitva,ujra javaslom a karbitisztitást és beállitás/csak zárójelben ,nem irigyellek,bár nem olasz autód van,de ez egy kis izelitő ha esetleg legközelebb olaszt vennél!DDDD/
2013. jan. 7. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
ui. na meg ha valahol falsot sziv
2013. jan. 7. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
A Daciás vagyok. Azért indul csak gázzal újra az autód, mert az alapjárati fúvókád eldugult. És alapjáraton nem kap üzemanyagot. Azért ilyen változó a fordulatszám, mert a benzinpompa hozza a mocskot meg mindent előre, és hiába lehet szűrő lehet azon is átmegy. És az alapjárati fúvókába megáll. Ez egy jól látható sárgás csavar a karburátor oldalán, teljesen becsavarva kell legyen. Na azt kiveszed, nekem két részből áll ez. Kiveszem megtisztítom és minden rendben van. Szerintem ezt nézz meg, az alapjárati fúvókát, ez kb. 5-10 perces meló. Ha a gázadásokra reagál akkor 100%, hogy az alapjárati fúvóka van eldugulva.
2013. jan. 8. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 A kérdező kommentje:
hm, köszi mindenkitől a tippeket, kipróbálgatok mindent. Tegnap am. a szerelő fogta, aztán magasabbra tette az alapjáratot, olyan 1800-2000 körülire, hát nemigen örültünk neki,de legalább még nem állt le meg ami vicces, hogy menet közben persze megint jött az ingadozás...minden rendőrlámpánál más volt az alapjárat. Egyszer 1900, egyszer 1100, egyszer meg 1600 körüli. :) A párom szerint valami elektronikai hiba lehet a háttérben...lehet a generátor??? Majd kiderül.De ezek a tanácsok nagyon jól jöttek, köszönöm mégegyszer, megfogadom őket, kipróbálgatok mindent, valami csak lesz már belőle.... :) amint valami változás van, rögtön írom nektek!!! :) üdv
2013. jan. 9. 08:32
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!