2004/2005-ös BMW 525d-t vennétek?
"akkor nem értem ezek miért borzalmasak."
Akkor leírjuk ide is. Azért borzalmasak, mert hajtva voltak.
1, Aki megvesz vatta újan 15 gurigáért egy 525d-t az szalad is vele rendesen ( ha csak a presztízs lenne a lényeg, akkor valszeg 530i-t vagy hasonlót venne..). Megveszik, beleszalad az első pár évben évi 30-40-50 000 simán. Aztán eladja, majd más hajtja, majd az is eladja és a második, harmadik tulaj már meg tudja venni jó áron, de lehet a harmadiknak már nincs elég zsetonja, vagy akarata , hogy költsön rá. Pedig a futás alapján ebben a korban jönnek a várható drágább szervizek, na ezt ő más kihagyja, te meg megveszed két és fél milláért, aztán lesel, ha cserélni kell egy turbó, 6 befecskendezőt, egy kéttömegű lendkereket meg egy nagynyomású szivattyút potom 1-1,5 milláért.
Ne értsd félre, ez nagyjából minden autónál előjön bizonyos futás után(jelen esetben dízeleknél), mert egy alkatrész sem örök életű, főleg amiknél "munkaköri ártalom" a kopás lehetősége.
2, Vannak viszont olyan autók, amik nem futottak ennyit. Még itthon is előfordul. Lehet végig "márkaszervizelt", egy max két gazdás, aminek igazolható előélete van, valós futással. Fusson egy ilyen autó átlag évi 30 000-ret,akkor 7 évesen valahol 200k km körül van - ténylegesen. Ez annyit jelent, ha vigyázol rá, akkor még 100-200 000-ret valószínűleg gond nélkül elmegy.
Szerinted ugyanannyiért árulják mindkettőt? Lóf---t. A másodiknak mindenhol van némi felára, ennél az autónál ez több mint egy milla is lehet- amin ez a hirdetésekből is látszik.
Nagyjából két oka van, ha valami olcsó:
- a tulajnak nagyon kell a zseton
- grízes a kocsi
Az első esetben 90%-ban az előtt eladják, mielőtt egyáltalán meghirdetnék a hahun, fórumok, ismerősök stb stb.. Az a 10% amit így meghirdetnek, kb 2 napon belül elkel.
Tehát, ha az olcsók között válogatsz, akkor csak a legalját veheted meg. Sorry, ez ilyen.
Ha 19 éves vagy és igazából nem a munkához/nagy futáshoz kell a verda, akkor inkább nézz valami benzinest. 2,7-3 guriga körül már elég jók vannak, ott a szopófaktor is kisebb, mint egy dízelnél. Igaz tankolni több valamivel, de itt is lehet matekozni.
Ha az ócó dízelnél beüt egy 7 jegyű szerviz számla, annak 80 000km üzemanyag különbözete(ha átlag 3 literrel többet eszik a benyás). 80 000 km-t mennyi idő alatt tekernél bele?
Vagy felteszem máshogy a kérdést. Ha veszel egy olcsó dízelt és ráb@xol vele, és évi mondjuk 15 000-nél nem mész többet akkor 5 évre vetítve semmit nem spóroltál a dízelel. Meg akarod tartani 5 évig? :)
És miért írják, hogy a '98-as 3-asok ból vannak egész jók? Ott már volt valaki, aki ráköltötte egyszer amit rá kellett. Itt meg épp te készülsz erre.
"Itt ezen az oldalon mindenki szidja ezeket az autókat alaptalnul, ahogy te is mondtad kérdező. Szóval azt mondom, nyugodtan vedd meg, főleg ha még esetleges szervizre is van pénzed."
Én pl nem azt mondtam, hogy ne vegyen, hanem azt, hogy jól nézze meg mit vesz, hogy ne szívjon a kocsival később. Nem ugyanaz.
Kérdező:
"De kell. Pesten tanulok és néha fel meg haza is járok (100 km különbség) ill. Pesten ide-oda, de ezek nem nagy távok"
Kicsit számolgass, mennyi a haza járás, mennyi a rohangálás, csak úgy nagyjából. Kb találd ki meddig lesz nálad a kocsi. A #12 ben leírtam, ha évi ~15k km-nél nem mész többet, nem tartod meg sokáig ( értsd: 3-4 év ~100k km), akkor benzinessel nem jársz rosszabbul és akkor maradhat akár az 5-ös is. Egy 520 még Pesten sem eszi le a hajad.
"Azért nem mindegy, hogy 7 litert eszik, vagy 12-t"
Ismerősömnek van ilyen 530i asszem ( lehet csak 525i ), lakott területen kívül teljesen jól fogyaszt. Városban nyilván már nem annyira, de városban az 525d-sem fog 7 literrel elmenni, főleg nem Pesten. Ott az is bekéri majd a 8-9 litert.
" A másik dolog meg az, hogy legnagyobb hülyeség ekkora autót benzinmotorral venni, mondhattok akármit."
Már kétszer leírtam, ha a legolcsóbb dízeleket nézi, akkor csúnyán ráb@szhat. A benzinessel nem. Ha nem akarja sokáig használni, nem megy vele évi 40-50 000-ret, akkor nem jár rosszul a benzinessel sem.
A BMW Premium Selection-ben van most egy 2005-ös 530d 3,3 milláért 147 000km-rel na az pl jó vétel, a mellett nyilván nem rúg labdába egy benzines :)
Én első perctől azt írom, ha dízelt akar, akkor vegyen, de akkor ne a legolcsóbbat. Vegyen egy normálisat és no para. De ha nem akar 1 millával drágábban autót ( mert a kérdésnél 2,5 millát írt ) és nem futna extrém sokat, akkor szóba jöhet benzines is, mert 60-90 000km után ugyanannyiba lesz mindkettő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!