Mi miatt drágább a Mercesed G65 AMG (85.159.800. -) a Ferrari F12 Berlinettától (82.826.552. -) is?
A G65-ben sokkal több felszerelés kapott helyet, már a gyárilag sem olcsó mulatság a G-sorozat újonnan, ezt még megkoronázza az AMG egy V12-es motorral, plussz még a sok optikati kiegészítővel, és még egyéb teljesítménynövelő cuccal. Meg ugye a biztonságra is nagy figyelmet kell fordítani, a kényelem sem utolsó...
A Ferrarit ugyanakkor a Pininfarina tervezte, szintén V12-es motor van benne, ráadásul bőven akad benne extra is, de nyilván nem 4x4-es meghajtású, nyilván nem a kényelem a domináns egy sportkocsinál, ráadásul az anyaghasználat sem egyforma a 2 autónál.
Mindezekkel nem tartom elfogadhatónak, hogy egy G65 AMG többet érjen ennél a Ferrarinál, de a fent említett tények talán némi magyarázatot adnak erre... Azért azt hozzá kell tenni, hogy egyik sem olcsóságáról híres.
Mondjuk egyesek számára egy Mercedes G-nek nagyobb presztízse lehet, mint a nagy Ferrarinak. Vannak megrögzött németautó-imádók, akik szerint "az olasz mind szar, a francia még szarabb, a japán meg papírból van". Na, ők nem fognak f12-t venni, akkor sem, ha van rá pénzük, mert náluk a német autó az alfa és az omega egyben.
Aztán vannak az itthoni kopasz, gyűrtnyakú "vállalkozók". Pontosabban nem ők, mert nekik nincs 80 milliójuk autóra, hanem a hasonszőrű, ám kicsit jobb módú ukrán és orosz kollégáik. Ők is tudják, hogy a "ferári" elég jól mutatja, hogy van pénzük, de nem erre vágynak. Nekik nem lapos, széles, könnyű, ám borzasztó gyors autó kell, hanem minél nagyobb vadállat, amivel le lehet tolni mindenkit az útról és még a távolági buszon ülőkre is felülről nézhetnek le. Ja, és legyen csillag az elején, mert arrafelé a Mercedes a csúcs. Az arcoskodához meg sokkal jobb a G, mert az a parkolóban is a többi autó fölé magasodik és ha valahová megérkeznek, biztosan észreveszik, hogy itt van Vitya, az alternatív biztonsági szolgáltatásokat nyújtó fiatal vállalkozó.
De akár az is lehet, hogy akadnak olyanok, akiknek nem csak a G mérete, ára és az elején található célkereszt jön jól, hanem néha kellenek a képességei is. A G65 AMG a maga széles alufelnijeivel, hosszú tengelytávjával és értelmetlenül nagy tömegével már messze nem az a legendás terepjáró, aminek megismerte a világ, de azért jobban bírja a földutakat, mint a Ferrari. Tehát ki lehet vele menni a lovardához, megnézni, hogy a lovászfiú rendben tartja-e a paripákat, el lehet vele jutni télen is a privát vadászkastélyhoz az Alpokban és a derék cégvezető-keresztapa meg tudja vele nézni, hol áll a százmilliárdos állami támogatással épülő autópálya, amit az ő egyik cége készít. Pontosabban: aminek az ő egyik cégr a fővállalkozója és a cég egy kapavágást sem tesz, de a zsíros állami pénzekből telik neki a nyolcvanmilliós terepjáróra. Aztán ezzel a döggel még a budai villájába is haza tud hajtani akkor is, ha a közútkezelő (ami lehet, hogy szintén az ő cége, de erre már nem emlékszik) nem tolta el a havat.
Szóval akadhatnak olyanok, akiknek a Ferrari és a Mercedes is ugyanarra a célra lenne jó: mutatni, hogy jól megy a biznisz, van felesleges 80 milliójuk autóra. Ezt mindkét autó tökéletesen teljesíti, mindkettőnek megvan a "takarodj innen, paraszt" üzenete, a presztízs is elég magas (a monacoi kaszinó parkolójából sem a lovacskás, sem a csillagos hűtődíszt nem nézik ki). Szerintem ezen a szinten már nincs is értékelhető különbség, hiszen a "nagymotoros Ferrari" ugyanolyan nagy szám, mint a "V12-es Mercedes". Viszont egyeseknek sokkal célszerűbb a G, mint az f12.
Sziasztok.Csak annyit fűznék hozzá,az AMG65 még csak az "átlag vállalkozóé".Pici hasonlítgatás:
Ferrari F12.
Ár 268.900,- EUR
76.533.344,- HUF
Menetteljesítmény 90 km
Üzemanyag Benzin
Teljesítmény 740 LE / 544 kW
Lökettérfogat 6262 cm3
Mercedes Brabus G 800 V12.
V12 / 6.233 cm3 / 800 PS / 1.420 Nm @ 2.100 (1.100 Nm-re korlátozva) / biturbo / 4WD / 0 - 100 km/h: 4,0 s / Vmax: 240 km/h / ár: 517.000 EUR, 150,297.76 HUF
És ne felejtsük el azt az el nem hanyagollható ténythogy az olasz lapos bár nem sokkal de nagyobb köbcenti,míg a német kocka(mint az ikarusz kicsi mása)egy 1300-as Suzukival erősebb.És igen ez csak a pénzről és a pénisz méretről szól:)
Más kategória mindkettő.
A felhasznált anyagokkal kapcsolatban ne kételkedj.
Az olaszok konstruálni tudnak. Munkamoráluk nincs olyan, mint grossaspachi öregnek. Meg a G-ben tuti, nem találsz Fiat alkatrészeket. A Ferrarinál ez nem biztos.
Kiábrándítóak ezek a válaszok :D Tökéletes magyar előítélettel írtok. Hogy lehetne már összehasonlítani egy G65-öt az F12-vel? Jó ég... a G-Merci egy legendává vált, ezért is változtattak keveset rajta, van aki imádja a formatervét, benne a bivalyerős motor meg zsír új nem csoda hogy ennyibe kerül.
A Ferrari egy műremek, és teljesen más kategória. Ja és 85 az alap, a kötelező felárakkal simán eléri a 100 milliót. De a lényeg: a kérdés teljesne értelmetlen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!