Attól függ, mire kell. Hétköznapi használatra már egyik sem az igazi, ahhoz túl öregek. Igen, tudom, papa tizenhétmillió kilométert nyomott le a Škodával és nem volt semmi baja, csak oda kell rá figyelni - de bizony a Polskik és a Škodák is már húsz éven túl vannak, a legtöbbjüknek legalább egyszer volt már dolguk hanyag tulajdonossal és kókányoló szerelővel, az alkatrészellátásuk meg egyenesen siralmas: vannak alkatrészek, csak nagy részük semmire sem jó, azok az apró darabok pedig, amik nélkül működik az autó, csak a kényelmet vagy megbízhatóságot növelik (pl. a Škoda előremenő vízcsövét védő burkolat) teljesen eltűntek.
Viszont vannak köztük lényeges különbségek is. A Polski egy aranyos, apró autócska, sokan megmosolyogják, 1-2 ember még el is fér benne. Ekkor még csomagtér is van, hátsó ülésnek hívják, mert elöl azért nem megtölthetetlen méretű az üreg. Viszont fűtése nincs, a léghűtés miatt pedig nyáron, nagy terhelésnél nem nehéz megrottyantani a motort.
A Škoda egy kicsit nagyobb, elfér benne akár 4 ember is, csomagtere mondjuk ennek se nagyon van, de jobban áll, mint a Polski, mert az ülések mögé is lehet rakodni. Van neki rendes fűtése, sőt, a motor hűtése is jobb, mint a lengyel törpében. A régi, farhűtősök esetén néha túlságosan is jó: volt, hogy a motorral együtt pörgő ventillátor nem engedte üzemi hőfokra melegedni a vizet. De a 120-as elölhűtős, ebből adódóan a bemelegedéssel nincs gondja, csak a ventillátora működik néha érdekesen. Sokan javítják a helyzetet közvetlen ventillátorkapcsolóval, mert a gyári, hőgombás kivitelben néha "elfelejt" beindulni a motor. Viszont ha nem sajnálod az időt a légtelenítésre és jó minőségű alkatrészekből (működő, megfelelő hőfokon kapcsoló termosztát, repedések nélküli vízcsövek, normálisan meghúzható bilincsek), vízkőtelenítés után építed össze a hűtőrendszert, akkor vízforralás nélkül is lehet használni az autót.
Igazából mindkét jármű csak hobbiautónak jó, ebben az esetben meg az dönt, hogy melyik tetszik neked jobban.
Nagyapámnak 30 évig jóvolt a kispók,hiba nélkül..
Nyaranta nyitot motortérrel nyomta,télen pedig előzgette az emelkedőn az elakadt prémiumosokat..XD
Nem egyszer mentem vele,a fűtése olyan volt,hogy szauna.
Ez az egyik legmegbízhatóbb keleti "hobbiautó":)
"papa tizenhétmillió kilométert nyomott le a Škodával"
szerintem ezt gondold át mégegyszer :D
Átgondoltam. Te pedig majd nézd meg az "irónia" szó jelentését a szótárban. Hasznos. :-)
A papa/nagypapa/nagybácsi/szomszéd csodaautójának képességei az eladás utáni évek során folyamatosan javulnak, a végsebesség nő, a hibák száma rohamosan csökken és a menetteljesítmények is szárnyakat kapnak. Így születnek a legendák a félmillió kilométert olajcsere nélkül teljesítő eredeti, olasz motoros Zsigulikról, amik 180-at is mentek hat személlyel, tetőcsomagtartóval, közben pedig hat litert fogyasztottak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!