Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hanyas évjárattól van a...

Hanyas évjárattól van a Polski Fiat 126-ba kulcsos indítás?

Figyelt kérdés

2012. dec. 30. 13:51
 1/8 anonim ***** válasza:
79%
Itthon 1989-től árulták a kulcsos indítású kis Polskikat, de már a '87-es és '88-as évjáratokban is kulccsal indíthatóak egyes kivitelek.
2012. dec. 30. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
THX
2012. dec. 30. 14:26
 3/8 anonim ***** válasza:

Bocs, hogy itt kérdezek, csak ez alapján felvetődött bennem egy kérdés: Előtte hogy kellett indítani? Be kellett rántani, mint a fűnyírót, vagy be kellett tolni? De ha önindító volt benne és nem kulccsal kellett indítani, akkor csak egy gombot kellett megnyomni? Így nem volt kockázatosabb, hogy ellopják? Jó tudom, a kulcsost is két perc ellopni, lehúzni a sarukat a gyújtáskapcsolóról, stb...

Csak érdekelne.

2012. dec. 30. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
76%

Előtte is volt benne önindító, nem kellett tolni vagy rángatni. Pontosabban rángatni kellett, de nem úgy, mint egy fűnyírót.

A gyújtáskapcsoló már korábban is kulcsos volt, tehát a kormányzárat kulccsal kellett kioldani és ezzel a kulcsos kapcsolóval kellett áramot is adni, avagy ráadni a gyújtást. Tehát megvolt a kellő biztonság, nem tudta akárki elindítani az autót (na, jó, azért nem volt ellophatatlan a Polski).

Viszont az önindítót nem a gyújtáskapcsoló működtette. A két első ülés között, a padlón volt két kar, emlékeim szerint a jobb oldalit kellett meghúzni, ekkor egy bowden rátolta az önindító fogaskerekét a fogaskoszorúra és a behúzóval áramot adott az önindítónak is. Amíg húzta az ember a kart, pörgött az önindító, ha elengedte, a rugó visszahúzta a kereket, lekapcsolta a behúzót, ettől megállt a motor és visszaállt a kar alaphelyzetbe.

Ez működött is pár évig, aztán mikor elszakadt az önindító bowdene, jött a sűrű káromkodás és a két első ülés közé készített seprűnyél, amivel hátranyúlva kellett kotorászni és a helyére tolni a kapcsolást végző fémkallantyút. A leállítás már szintén a gyújtáskapcsolóval történt (már ha nem ment el az alapjárat, mert akkor még az sem kellett hozzá).

Ez a rendszer több, mint 10 évig működött a Polskikban, aztán jött a modern, bendixes önindító, aminél már csak a kulcsot kellett elfordítani az indítózáshoz - ezzel együtt meg is változott a gyújtáskapcsoló.

2012. dec. 30. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Értem. Megint tanultam valamit, köszönöm. :)
2012. dec. 30. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Karral indítós kispolski a király :)


Amúgy 1988 körül kezdtél el beszerelni, 1989-től meg csak kulcsos indítómotorral szerelték, egészen 2000-ig, a gyártás befejezéséig.

2013. jan. 4. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
2000-ig gyártottak még ilyen autókat?! Ki vette meg? És mennyibe került egy ilyen újonnan 2000-ben?
2013. jan. 4. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Igen.


Elsősorban Lengyelországba kerültek, de exportáltak belőle például Németországba is.


Nem tudom, mennyibe került akkoriban. Valahol van egy 1999-es német újságból egy reklámom, majd megnézem.


Az utolsó 1000 db ráadásul külön sorszámozva is volt, mégis pillanatok alatt elkapkodták.


[link]

2013. jan. 4. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!