Ha a Ladából kiszedem a légszűrőt mi történik? :D
Ami minden más járműnél: kicsivel több levegőt tud beszívni (és ezáltal akár minimálisan erősebbnek is érezheted átmenetileg), de be fog szívni mindent a motor és felgyorsul a kopása (gyűrűk, hengerfal stb).
Nem poénból van rajta a szűrő.
Először is megváltozik a motor hangja: felerősödik a szívászaj, mert a légszűrő nem áll a levegő útjába. Nem olyan lesz, mint nyitott légszűrővel, de más, mint szériaállapotban.
A motor lehet, hogy erősebb lesz, de az is lehet, hogy nem. A takarékosra állított motorok légszűrő nélkül fulladoznak, hörögnek, elvész az erejük, mert nagyon elszegényedik a keverék, a dús keverékű motorok viszont képesek légszűrő nélkül is működni.
Legalábbis egy darabig. A karburátor sajátosságai miatt először az alapjárati rendszer telik meg szeméttel, onnantól kezdve nincs alapjárat, nem is lehet beállítani. A motor kopása csak utána következik, ez a pillangószelepek tengelyének kikotyogósodásával szokott együtt járni, így egy idő után az alapjáratot már a végütköztetőnél sem lehet beállítani, a karbi meg - ha elég ügyes vagy - a tengelyeknél is falsot fog szívni. Viszont addig is te leszel a faluba' a legkeményebb, mer' megcsináltad a full tuningot.
Akkor is ugyanez fog történni. A légszűrő nem a levegőben szálldosó madarak, bogarak és apró kavicsok felfogására szolgál, hanem a finom szálló port tartja távol a motortól. Majd ha egyszer légszűrőt cserélsz, a kiszerelt régit ütögesd meg: finom, púderszerű por fog kijönni belőle.
Ez a por aszfaltúton is megvan és havas időben is ugyanúgy ott van a levegőben, mint máskor. Ilyenkor az útról kevesebb verődik fel, mint száraz időben, de a szilárd tüzelésű kályhák, kazánok hamujából jelentős mennyiség kerül a levegőbe.
Az alapjárati rendszernek meg nem kell két marék virágföld, hogy menthetetlenül eltömődjön: az ilyen finom por is pontosan elegendő neki. Persze ha nincsenek hosszú távú terveid az autóval, mert csak csapatni vetted, akkor ez nem akkora probléma, de ha a téli őrület végeztével is szeretnéd használni, akkor érdemes megkímélni a légszűrő nélküli üzemtől. A karburátor ugyanis nagyon nem szereti és egyre nehezebb Ladához normálisan működő, nem szétkopott-szétfurkált-fogasívesre átalakított karbit találni.
Az ereje nem fog számottevően növekedni. Főleg ha már elég kopott a motor - akkor inkább csak elméleti a dolog. (Meg korábban szerepelt már itt, hogy a karbibeállítástól is függ hogy érzel-e bármit.)
A növekvő szívászaj? Az egyszerű, fel kell tenni egy nyitott légszűrőházat - a szűrő marad, csak burkolat nem lesz körülötte. Bár ha a karburátor beállítását nézzük ez is nehezíti a dolgot. Ha mondjuk van hideg/meleg levegős rendszer, akkor az ezzel megszűnne értelemszerűen. (Bár aztán nem tudom a Samara előtt volt-e bármelyik Ladában ilyen.)
Szerintem hagyd a légszűrőt ha a motor marad széria. Ha jobb gyorsulást akarsz, de a végsebesség nem számít, akkor inkább tegyél alá kombihoz való diffit. :)
"(Bár aztán nem tudom a Samara előtt volt-e bármelyik Ladában ilyen.)"
Volt biza! Egy csavart kellett meglazítani a szűrőházon, oszt' áttenni téli állásba, hogy ne a hűtőrács alól a hideg, hanem a kipufogócsonkról a meleg levegőt szíjja!
:D
Ja, bocs nem is egy csavar volt, hanem a szűrőház fedelét kellett elfordítani!
Itt meg egy tuning légszűrő:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!