Benzines turbós vagy Dízel turbós autó a jobb?
Van külömbség köztük?
(nem értek nagyon a kocsikhoz)
Mit jelent az hogy biturbó-s autó? a turbó tudom mitjelent,de az hogy biturbó az mit?
Kedves utolsó,ezt eddig is tudtam.:)
de köszönöm azért.! :)
gomzoli:
És itt már elhalványulnak azok a sokat hangoztatott TD mumus történetek, hogy így az igénybevétel, úgy a besz@rt turbó, jaj de drága lesz a diesel felújítása...
Te el vagy varázsolva. Épp hogy a régi TD motorok voltak sokkal olcsóbban javíthatók mint a mostaniak. És azok még elmentek 600 ezer km-t hozzányúlás nélkül. De tudok egy Toyota Hilux-ról ami túl van 1 millió kilométeren bontatlan motorral. Természetesen régi adagolós dízel. A maiakban meg tönkremegy a befecskendező szelep (darabja akár 200 ezer is lehet, szorozd be 4-el), bedöglik a nagynyomású szivattyú meg hasonlók.
"A mostani benzines turbós autók alig fogyasztanak többet mint a dízelek és sokkal jobb érzés vezetni is őket. Én a benzinest választanám. Mondok példát: VW Polo 1,2 Turbo FSI (benzines) 105 LE-s. Na ezt a teljesítményt hozzák ki egy dízelből! Vagy másik: VW 1,4 TFSI 170 LE."
Nem jelentenék ki ilyeneket, ugyanis a benzines sosem fog kevesebbet enni a dízelnél, akkor sem ha azonos fajsúlyban vannak. Az élményről inkább nem mondanék semmit, mert úgy baromság ahogy van. A dízel új 1,6-osa is lead 105 lovat, nagyobb lökettérfogattal ami nem hátrány, és így sem eszik többet semmivel mint az 1,2-es benzines szutyok. A 2 literes dízel, akár a common-rail-es is lead 170 lovat, és mégiscsak két liter, nem az egynégyes...
Dizelel üzemanyag pénzt spórolsz amit, valószinüleg idővel ráköltesz. 2tömegü lendkerék, porlasztók, nagynyomású.
Most ha az nézzük adott egy 6hengeres dizeled, mondjuk legyen a felujitott porlasztók ára 80e. és a nagynyomású szivattyúé 100e. az 580e ft.. Kb 100km-enként 3liter különbség van, két hasonló kaliberü autó között.. Innen meg számolgass, hogy melyik érheti meg jobban.
Egy dizel is jó tud lenni, ha normálisan van használva, normális üzemanyaggal, és nem feltétlen lesz gond vele. De szerintem elmondható hogy 300e körül jönnek ezek a gondok. Attól függ mennyit autózól. Évi pár ezer km-ért nem érdemes dizelt venni, de ha évente mész 15ezret vagy többet akkor érdemes, és visszahozza az árát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!