Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért kell a mai autóknak a...

Miért kell a mai autóknak a motorját úgy beburkolni, hogy ha kinyitod a motorháztetőt akkor kb semmit nem lehet látni?

Figyelt kérdés

régi autóknál semmi borítás , ha valami van a motorba akkor egyből tudod nézni ,hogy mi és, ha tudod akkor orvosolod a problémát ,de a mai autóknál ez már kivitelezhetetlen pl meglazul egy vízcső bilincs és akkor azt meghúzod vagy nem érintkezik rendesen az akkumlátor saru megigazítod (vagy akármi) , ezeket egy régi autónál egyből kiderül hogy mi a baj de egy mainál úgy beburkolják ,hogy nem igaz vagy ez azért van, hogy mindenki vigye szervizbe ?

szerintetek nem értelmetlen dolog így beburkolni mindent ?


2012. dec. 25. 20:27
 1/9 anonim ***** válasza:
76%
Ennek szerintem pont az a célja, amit leírtál. Bármilyen bja is van, ne tudd otthon megjavítani. Egy akkumlátor csere miatt is szervíbe kelljen vinni a kocsit. Értelmetlen, meg felesleges mert a régi kocsik is elmennek akár 50 évet is burkolás nélkül, bár az is lehet a dologban, hogy a mai kocsikban sok az elektronika és azt védik a víztől, de nagyobb a valószínűsége, hogy az otthoni szerelgetés ellen van.
2012. dec. 25. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
57%
Zajcsillapítás miatt van beburkolva.
2012. dec. 25. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
75%

Egyrészt azért, hogy szervizbe vidd, másrészt hogy ne érezd úgy mintha egy vadászrepülőben ülnél.

Rögtön egy új autó után ülj át egy régibe, egymás után döbbenetes élmény lesz. A gondolatait sem hallja az ember a régiben :)

2012. dec. 25. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
Tudod, az a helyzet, hogy manapság már tényleg csak a legegyszerűbb hibákat tudod megjavítani. Ha meglazult a saru, vissza tudod rakni - de mondjuk a mai lemezsaruk már ritkábban lazulnak meg, mint a régi rézöntvények. Mondjuk azok is csak akkor tudtak meglazulni, ha eleve rosszul tették fel őket, de ez más kérdés. Szóval egy meglazult sarut, szétcsúszott stekkert helyre tudsz tenni, de többre már nem vagy képes. Az általad leírt hibák eléggé ritkák, az ennél bonyolultabbakhoz meg általában célszerszám és műszer szükséges. Nem tudod kifújkálni a főfúvókát, becsiszolni a megszakítót, ha valamitől megnyekken az autó, úgysem tudod az út szélén helyretenni. Nem is akarják a gyárak, hogy belenyúlj a motorba. Ha meg már egyszer nem nyúlhatsz bele, akkor jól be is bugyolálják, hogy ne legyen olyan hangos (mer' elnyomja a félmilliós hifi hangját). Sőt, újabban a hőszigetelést is próbálják erőltetni, mert gazdaságos lenne a megtermelt hőmennyiséget a motorban tartani, hogy reggel ne induljon hidegen az erőforrás.
2012. dec. 25. 20:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
83%
Nekem például ha lenne egy beburkolt motoros autóm garancia nélkül, én szívfájdalom nélkül otthon megjavítanám mint bármelyiket pedíg nem vagyok szerelő de a pénzhiány nagy úr :) így nekem kell megoldanom a dolgokat.A burkolatoknak a zajszigetelésen kívül semmi értelme a mai autókon sőt még hangszigetelő anyag sincs rajtuk (már amelyiken nincs) ergo a motor is jobban melegszik mintha burkolat nélkül lenne
2012. dec. 25. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
79%

Szerintem ebből a szempontból nem a burkolat a fő gond. Az én autómon pl egy mozdulattal le lehet húzni a motor tetején lévő műanyag burkolatot. De ezzel sem vagy bejebb. Ugyanúgy nem lehet hozzáférni semmihez, csak ha lebontod a fél motorteret.

Inkább az a gond, hogy a mostani autók motortere iszonyúan túlzsúfolt. Tele van elektronikával, ilyen-olyan szeleppel, klímakompresszorral, klímahűtővel, stb...

Mivel ezt mind egy ugyan akkora térbe kell bezsúfolni, mint 40 évvel ezelőtt, egyértelmű, hogy kevesebb hely lesz az alkatrészek közt.

Ezt tapasztalatból írom, ugyanis van egy kerek 35 éves Ladám (ezen a gyári saru nem is rézből van, hanem még ólomból) és egy 7 éves H Astrám is.

2012. dec. 25. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
50%
Ezt úgy mondod mintha nem lehetne 2 perc alatt leszedni a burkolatot...
2012. dec. 25. 21:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Zajszigetelés miatt van.

Ülj be egy új passatba és tapasztalni fogod hogy a dízel motornak csak a halk duruzsolását hallod.

Ezek után ülj egy Golf I-be...

Egy új benzines autónak annyi hangja van mint egy ventilátornak.

2012. dec. 25. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Az elsōdleges ok valóban a zsajcsillapítás volt. Ez után jöttek rá a gyártók, hogy több embernek mond valamit egy V alakúra formált burkolat 6 db kis ezüst "hurkával" mint egy pōre V6 motor. Ezért a benzineseknél is elterjedtek, pedig azok nem kifejezetten hangosak. Tehát a design volt a másodlagos ok. Ne feledjük, a gyárak célcsoportja mindig az új autót vásároni szándékozó emberek!
2012. dec. 26. 02:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!