Autó vásárlás de, milyet? (lent)
Már hónapok óta nézegetem a hirdetéseket, meglátok egy típust, keresem is a teszteket, értékléseket.
Nincs nagy pénzem ösz-visz a 600eFt-ot nem éri el a keret, egyértelműen a 400eFt alatti kategóriára vagyok utalva.
Olyan autó nincs amire ne kéne költeni az olajcserén és a többi amúgy is kötelező dolog mellet.Egy ismert oldalon felvázolják a lehetséges hibákat bizonyos típusokról, korrózió, futómű, elektronika, minden autónak van valami nyavajája ami bármikor előjöhet és költséges lehet.
Ez rohadtul elveszi a kedvem, pedig szükségem van az autóra, munkába járáshoz pl.
A másik gondom a futott kilométer, sokan mondják, hogy csalnak, akkor 200e km alatt futott autót nem is tudok venni mert akkor csak álom egy 95-98-as autótól a 100-150 ezer kilométer alatti futás.Márpedig 200ekm rengeteg ott már bármi előjöhet a legtöbb autónál.
Fontos az olcsó fenntarthatóság, egyszerűség, biztonság, és olcsó alkatrészek.Biztonság terén a minimum vezetőoldali légzsákot értem.Nehéz ilyet találni.
Addig rendben is van a dolog, hogy viszem a hozzáértő ismerősömet, de mivel vidéki vagyok sokszor 100km-re is el kéne menni egy-egy jobb állapotú példányért, ezt sokszor nem éppen gazdaságos elkövetni, ezért kéne biztosra menni.
Valami típus kéne ami a legjobb választás és 10l alatt fogyaszt.
Benzin vagy dízel, német, francia, japán teljesen mind1, bár mi csak jó legyen 400eFt alatt legyen, és ha ne adja az Isten baleseteznék legyen esélyem túlélni benne.
Polo III, Corsa B
Régi swift (sokan utálják, de keveset fogyaszt, rohadt megbízható, és ilyen árban már nem csak álom az a futás, a biztonság viszont az marad.
Na szóval, ha vannak típushibák, azok már tuti előjönnek, mire elérik a 400 000 forintos limitet. Valszeg a nagy részük már javítva van. A futómű a magyar utakon a 5 milla feletti autóknál is ugyanakkora eséllyel sz@r, mint az olcsóknál, ezzel nem lehet mit kezdeni. A korrózió korral jár.
A futott km-t nézni itthon felesleges, 90% tekerve van. Abból indulj ki, hogy az átlag használat olyan évi 15 000km középkategóriáig. Egy 17 éves kocsiban nagyjából 150 és 300 000km között van. Igazából ez sem probléma. Nézed meg a mobile.de-n hány taxis mercit látsz 5-6-700 000km-rel, és mégis mennek ( és elég sok nem is néz ki rosszul). Ha nem tiporták ki a lelkét, akkor egy sima egyszerű motornak nem sok a 300k km. Ismerősnek van 1.9TDI Golf3, 500 000 felett, még nagyon nem volt belenyúlva. Az azért annyira nem jellemző, hogy széthajtanák a normálautókat (kivéve a sportváltozatokat, a homashita boyracer gépeket meg a BMW/AUDI/Merga trió legolcsóbb tagjait), az elhanyagolt olajcsere és hasonlók nagyobb gondot jelentenek. Na most nem azt mondom, hogy akármelyik jó. Minden kiszemelt autót alaposan át kell nézetni, ha szép és jónak néz ki - szerelő szerint is - akkor felesleges azon rágódni, hogy egy 400 000-res kocsiban mennyit tekertek vissza...
Akkor pl1:
Öcsém vett munkatársától egy '90-es 1.3 Swiftet ( mondjuk a piros matrica Pesten csecs..) kemény 120 000-ért, friss műszakival. Rohangálós autónak, boltba, dolgozni stb tökéletes. 3 kilóért már olyat kapsz, ami két légzsákos meg klímás. Vagy akár már WagonR+-t is.
De ennyiért már kapsz Ford Escortot, Mondeot, ez mondjuk szép:
Egy ilyenben már elférni, annyira nem vészes fenntartani, sokat sem eszik még.
De ennyiért már találsz LAgunát, Citroen Xsarat, Fiat Bravot, F Astrát, Mitsu Carisma,Nissan Primera, VW Vento, GOLF... és sorolhatnánk.
Ennyiért a lényeg, kívül belül szép legyen, ne csörögjön és ne zörögjön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!