Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A köbcentiből kiszámítható a...

A köbcentiből kiszámítható a fogyasztás?

Figyelt kérdés
Persze úgy, hogy mellé tudjuk, hogy milyen üzemanyag hajtja. És mit jelentenek a TDI,DCI stb. jelentések leírná valaki légyszi? Tudom, dízel, benzin, vagy a többi üzemanyag, de melyik-melyiket jelenti?

2012. dec. 21. 14:20
 1/5 anonim ***** válasza:
Köbcentiből nem számítható fogyasztás, az nem olyan egyszerű. Legalább egy átlagfordulatszám kellene hozzá, akkor hogy mekkora fordulaton mennyi üzemanyagot szív be, mekkora a szívócső átmérő, stb stb... ez így nagyon bonyolult lenne.Biztos lehetséges, de elég komoly számítások kellenének hozzá ami nem 5 perc. Stb alatt mit értesz? a TDI az turbo diesel injection, tehát dízelautó turbóval, és elektronikus befecskendezéssel. A dci nemtudom mit jelent, még nem hallottam róla.
2012. dec. 21. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
az is dízel, én arra lennék kíváncsi, hogy amiben a D betű van, az már valami dízel motor, de a benzines, gázos és naftás autóknak mi a jelzése?
2012. dec. 21. 14:39
 3/5 anonim ***** válasza:

D: szívódízel,bár a Volvo így jelöli a ma dízelmodelljét is

TD: turbo diesel

TDI: turbo diesel intercooler

PDTDI: pumpen düse "."

dci: diesel common rail injection

cdi: "."

tdci: "."

HDI: "."

dti: VP elektronikus adagolós turbós intercooler-el

DI: közvetlen befecskendezéses dízel

Ezek a leggyakoribbak,de ahány gyár annyi jelölés.

A köbcenti azért nem utal a fogyasztásra.

2012. dec. 21. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
köszi
2012. dec. 21. 14:50
 5/5 anonim ***** válasza:

figyelj az összes gyártónál ezek a mozaikszava hogy TDI, PDTDI, DCI, CDI, D4D, stb stb, ezek a dízel modelleket jelölik és mindegyik ugyanaz, tehát közös nyomócsöves turbódízel technológia, közvetlen befecskendezéssel, ez már minden motornál így van, kivéve a PD TDI, ami adagolószivattyús konstrukció. A BMW-nél, volvo-nál D betűvel jelzik simán

régen voltak a hagyományos mechanikus adagolós dízelek ezeket szinte minden márkánál D betűvel jelölték, a turbóval felszerelteket pedig TD felirattal, ez ha megnézed régi merciken bmw-ken, vw-ken renault-okon stb mindegyiken igy van. a benzinest nem szokták külön jelölni , cmax egy i betűt tesznek a lökettérfogat után pl. bmw-nél 320i, vagy opel astra 1.4 i. ezeknél az injektorra utal az í betű, vagyis befecskendezés, és nem karburátor van. De van még egy csomó más jelölés amit ki szoktak írni, ezek pl. a változó szelepvezérlésre utalnak lásd honda Vtec, toyota vvti, suzuki vvt, vagy alfánál a benzineseken a TS jelölés twin spark, azaz dupja gyujtógyertya (hengerenként). ezenkívül van még vw-nél újabban az FSI, TFSI, TSI, ezek közvetlen befecskendezéses benzinmotorok, szívó, turbós, és turbo+mechanikus kompresszoros változatban. Vagy régi opel kadett-en lehet látni pl. hogy kadett 1.4 kat. Ez arra utal hogy katalizátoros. Egyszó mint 100, bármit kiirkálnak a gyártók amit ugy gondolnak hogy nagy szó, vagy büszkék rá, de nincs egyezményes jelölés ezekre van egy rakat ahogy látod is leírtam párat, ezeket csak megjegyezni lehet nincs rá szabály ami alapján bármikor eldöntöd hogy ez vagy az ezt vagy azt jelenti...

2012. dec. 21. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!